pátek 16. března 2018

Poprvé jsem otevřela – Skoncovat s Eddym B.

Příjemný den, milí knihomolové :)

Dnes je to venku opravdu ukázka echt podzimního počasí. Jaro, kde jsi ůůůůůůž? Minulý víkend jsme se namlsali sluníčkem a teplíčkem, tak teď budeme zase trošku mrznout. Ale tak v tomhle počasí se skvěle zavrtá s knihou pod deku, viďte.

A s jakou se já právě teď zavrtávám? Po skvělé Poslední paní Parrishové jsem sáhla úplně do jiných vod a vybrala jsem si knížku z nakladatelství Paseka Skoncovat s Eddym B. O knížce jsem už hodně slyšela a vážně je tak syrová, jak se o ní píše. Už na první stránce se mi zvedal žaludek a na třetí se mi chtělo brečet. Navíc si musím pořád připomínat, že je to příběh v podstatě ze současnosti – z 90. let 20. století, žádná 50., 60. nebo 70. léta. Ale v jakých podmínkách Eddy žil, to vám vůbec nebude připomínat vyspělou Franicii z konce 20. století. Prostě chudý, zaostalý venkov se vším všudy. Jsem v polovině a moc děkuji nakladatelství Paseka, že mi knihu poslali, byť jsem ji vůbec neočekávala. Myslím, že bych se k ní jinak asi nedostala, přešla bych ji. Jsem moc zvědavá, jak se bude Eddyho příběh vyvíjet dál. Je to velice zajímavé počtení, ale myslím, že to nebude pro každého čtenáře.


Skoncovat s Eddym B. – Édouard Louis
Románová senzace z Francie popisuje s mimořádnou otevřeností a syrovostí autorovo strastiplné dětství, poznamenané sociálně a kulturně omezeným prostředím chudého severofrancouzského venkova, ale také jeho postupně odhalovanou homosexualitou.
Louisův výjimečný debut zaznamenal od svého vydání neuvěřitelný ohlas: knihy tehdy dvaadva
cetiletého studenta se jen ve Francii prodalo přes 300 000 výtisků a byla již přeložena do více než dvaceti jazyků. Na francouzské i mezinárodní scéně vyvolala bouřlivou debatu coby literární experiment stojící na pomezí uměleckého textu a dokumentu, ale také díky otázkám, které klade: Jak se vymanit z pasti sociálního prostředí? Jak se vypořádat se svou sexuální orientací? Jak se dobrat svobody? Stejně jako samotné téma knihy zaujme i bravurní způsob jeho podání.



Jak jsem psala na začátku, knihu vydalo nakladatelství Paseka a to v lednu letošního roku a má 212 stran.

Četli jste někdo knihu? Jak se vám líbila? Nebo se na ni teprve chystáte? Napište mi :)

Vaše Šárka ♥
 

4 komentáře:

  1. Zatím jsem se k ní nedostala, ale rozhodně to mám v plánu, protože ji všichni vychvalují a právě ta syrovost mě láká :)
    Měj se krásně, Šári a těším se na recenzi :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, určitě je to velice zajímavé čtení, jsem ráda, že jsem se ke knížce dostala :)
      Užij si víkend :)

      Vymazat
  2. Tuhle knihu bych si chtěla přečíst, ale trochu se jí děsím... Tak nevím jestli se do ní pustit, jsem zvědavá na recenzi, určitě mi pomůže v rozhodování...:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že se děsit nemusíš, řekla bych, že zatím byl nejhorší ten začátek. Teď jsem za polovinou a je to hodně zajímavé :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥