RECENZE – Poslední paní Parrishová

Autorka: Liv Constantine
Překlad: Hana Čapková
Nakladatelství: Domino
Počet stran: 440
ISBN: 978-80-7498-254-5

Získali jste všechno, co jste kdy chtěli? A je to takové, jak jste si představovali? Opravdu?

Amber Pattersonová už toho má dost. Příšerně ji nebaví být taková nula: tuctová, téměř neviditelná žena, kterou každý přehlíží. Přímo před očima má vzor toho, jak by mohl její život vypadat. Jak by měl vypadat. Daphne Parrishová je blonďatá bohyně, která bere svůj luxusní život jako naprostou samozřejmost. Společně se svým manželem patří k místní honoraci, mají peníze, moc, obdiv, navíc dvě krásné dcerky... Proč by někdo měl mít všechno, zatímco jiný nemá nic?

Amber by se při pohledu na Daphne možná zadávila závistí, ale to se nestane. Má totiž plán, jak sladký život své sokyně postupně nahlodat a zničit, aby mohla v závěru nastoupit na její místo. Podaří se jí proniknout do rodiny Parrishových a zanedlouho se stává Daphninou blízkou přítelkyní. Ráda přijme pozvání, aby s nimi jela na dovolenou, protože jí to skýtá vítanou příležitost ke sblížení se šarmantním Jacksonem. Všechno jde naprosto hladce... ale pak Amber dostihne pečlivě skrývané tajemství z minulosti, které by mohlo její krásný plán úplně zničit. Něco takového ona ale odmítá připustit. A tehdy začne opravdové peklo.

Psychothriller Poslední paní Parrishová nás provádí nejtemnějšími zákoutími lidské mysli a prostřednictvím celé řady nečekaných zvratů můžeme až do konce jenom hádat, jak to všechno
nakonec dopadne.

Amber Pattersonová je mladá žena, která toho chce od života hodně, ale zatím se jí moc nedařilo. Hlavně kdyby jí tak moc a bohatství  samy spadly do klína, to by bylo úplně nejlepší. Proč by se ona měla pořád dřít a vydělávat drobné, když třeba taková Daphne Parrishová má úplně všechno a nemusí hnout prstem? Doslova palác místo domu, hromadu značkového oblečení, šperků a úžasného manžela k tomu navrch. O co je lepší než ona? Amber si naplánuje, že si zkrátka bude žít jako Daphne. Přesně jako Daphne. Vloudí se bohaté ženě do přízně a začne pracovat v její nadaci pro nemocné cystickou fibrózou. Je přece tak snadné vymyslet si neexistující sestru, která zemřela stejně jako mladší sestra Daphne. A chvíli si hrát na nejlepší přítelkyni, která tolik rozumí bolesti ze ztráty blízkého člověka. A potom už zbývá jen malý krůček k tomu, dostat se pod kůži Jacksonovi Parrishovi. Amber není hloupá. Je ale dost chytrá na to, aby jí plán stát se novou paní Parrishovou, opravdu vyšel?

Od chvíle, kdy jsem knihu poprvé uviděla na internetu, jsem měla pocit, že půjde o skvělé čtení. A tušení nezklamalo. Autorky, sestry, které píší pod pseudonymem Liv Constantine, mi svým stylem opravdu padly do noty od první stránky. Napětí, které se postupně stupňuje, dokáží udržet po celou dobu až do vyústění příběhu. Čtenář je tak napnutý jako kšandy a má problém knihu odkládat. Děj je stále svižný, nijak nepokulhává, je plný zvratů, autorky vám nedávají žádný prostor pro ztrátu pozornosti. Postavy jsou naprosto reálné a uvěřitelné, jejich charakter je výborně vykreslený. Velmi dobře se dokážete vžít jak do role Amber, tak do role Daphne. Styl autorek je čtivý, přestože má kniha přes 400 stran, čte se rychle a velice dobře. Děj není nijak komplikovaný, i to přidává knize na čtivosti. Ne vždy je originální námět a složité zpracování zárukou úspěchu. Zde autorky vsadily na oblíbené téma mezi čtenáři (především čtenářkami) a lehké podání, a úspěch byl zaručen. A víte, jak se říká, že nic nemusí být takové, jak to zdánlivě vypadá? Tak v této knize to platí stoprocentně. Obrovský zvrat, který si pro nás autorky připravily, čtenáře překvapí, šokuje a přiková k dalším chvílím u stránek. Víc ovšem neprozradím, přišli byste o to nejlepší. Rozhodně vám ale knížku doporučím, protože já jsem si čtení užila a věřím, že si ho užijete v přítomnosti Amber, Daphne a Jacksona i vy.

Nakonec vychválím parádní obálku, díky které kniha okamžitě upoutala mou pozornost a stala se nepřehlédnutelnou.

Liv Constantine je pseudonymem dvou amerických autorek – sester Lynne Constantine a Valerie Constantine. Lynne miluje dobrou kávu, je závislá na Twitteru a prakticky neustále pracuje na nějaké své nové knize. Jejím věrným čtenářem je retrívr Tucker, který ji nikdy za nic nekritizuje. Lynne je odbornicí na sociální média a autorkou několika knih a povídek.

Valerie už od dětství milovala knihy, které jsou její velkou vášní – strávila s nimi mnoho dní a probděla u nich mnoho nocí. Má titul z anglické literatury a v současné době žije napůl v Anglii a Marylandu a věnuje se psaní.

Na vzdálenost tří států se Lynne a Valerie rozhodly napsat společně knihu – při vymýšlení příběhu strávily dlouhé hodiny hovory na Skypu a vyměnily si nekonečné množství mailů. Podařilo se jim vytvořit neotřelý příběh s až mrazivě temnou zápletkou. Thriller Poslední paní Parrishová je jejich společným debutem.

Hodnocení: 98%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Domino. Knihu zde můžete zakoupit.