RECENZE – Deník uštvané matky

Originální název: The Bad Mother's Detox
Autorka: Suzy K. Quinn
Překlad: Jana Vlčková
Počet stran: 256
ISBN: 9788075436597

Juliette se právě stala matkou malé Daisy, ovšem mateřství zdaleka není takové, jak si ho malovala. Žádný domek s cestičkou lemovanou růžemi. Daisy nechce spát a žádný z milionů osvědčených triků rodičovských příruček na ni neplatí. A pak je tu ten prevít, co Juliette nechal stát u oltáře, Daisyin otec. Naštěstí je po ruce vždycky deník, papír snese vše.

Juliette je novopečená matka sladké Daisy. Od těhotenství má dvanáct kilo navíc, bojuje s nedostatkem spánku a mezi kojením a přebalováním se ještě stará o další dítě v podobě svého přítele. Ano, Nick, otec jejího dítěte, jí vážně není zrovna oporou. Je to bohémský typ, herec, který však nezavadí o pořádnou práci. Navíc žijí v bytě jeho matky, která, přestože s nimi nebydlí, je u nich pečená vařená a všechno ví samozřejmě nejlíp. Ovšem Juliette o její rady opravdu nestojí. Jednou přijde Juliettina sestra s nápadem, že začnou trénovat na běžecký maraton. Juliette bez rozmýšlení souhlasí, i když vzápětí jí dochází, že dřív vypustí duši, než uběhne maraton. Ale zase by díky běhání mohla zhubnout, no ne? Spíš než s Laurou trénuje s Alexem Daltonem, bohatým charismatickým majitelem sítě hotelů. Do toho ji Nick požádá o ruku. Ovšem i tady platí známé, člověk míní, život mění. Vše tedy nakonec může dopadnout úplně jinak, než se zpočátku jeví.

Deník uštvané matky nám nastiňuje rok života mladé Juliette. Jak už z názvu vyplývá, jde o deníkové zápisky. Kniha je psaná lehkým, jednoduchým stylem, není třeskutě vtipná, ale přesto se u některých pasáží od srdce zasmějete. Je lehce romantická, ale nijak přeslazená, což mi vyhovovalo. Postava Juliette mi byla sympatická, zato jejího přítele Nicka bych občas roztrhla stejně jako jeho matku. Jde vyloženě o oddechové čtení, od knihy tedy nic závratného nečekejte a potom s tím, co obdržíte, budete naprosto spokojení.

Pokud stále hledáte oddechovou knihu na dovolenou, u které nebudete muset přemýšlet, klidně sáhněte právě po Deníku uštvané matky

Známá autorka vstoupila do širšího povědomí díky humorně i eroticky laděným románům pro ženy. Její tituly si rychle získaly oblibu a výrazně zabodovaly na předních příčkách žebříčků New York Times. Prodala už na půl milionu výtisků svých knih, založila internetové stránky Devoted Books.
Neotřele nabízí čtenářkám únik do lákavého světa romantiky a vášně a přitom je umí rozesmát. Ženský svět zná spisovatelka tak důvěrně i proto, že je matkou dvou dcer.

Hodnocení: 77%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Alpress, kde můžete knihu zakoupit.