úterý 12. února 2019

Poprvé jsem otevřela – Malé temné lži

Krásný večer, přátelé :)

Opět vám chci představit knihu, která mi momentálně dělá společnost. Jde o nejnovější knihu Sharon J. Bolton s názvem Malé temné lži.


Anotace:
V uzavřené malé komunitě, jakou je lidské společenství na Falklandách, je zmizení dítěte něčím naprosto neslýchaným. Nikdo z obyvatel odlehlé končiny nepochybuje, že za tím je nějaká nešťastná shoda okolností, nenadálá tragédie. Co jiného?
A pak se ztratí druhé dítě. Třetí. Teď už se nikdo nemůže utěšovat domněnkou, že se jedná o náhodu. Vesničanům nezbývá než připustit, že vrah je jedním z nich. Na místě, které předešlé generace nazývaly oázou klidu, se najednou nikdo necítí v bezpečí. Hysterie začíná nabírat obrátky.
Do řečí a vyšetřovacího spisu se dostávají i lidé, o jejichž způsobilosti spáchat zločin by ještě nedávno všichni pochybovali. Například i Catrin Quinnová, která před několika lety přišla o své dva syny a teď žije téměř poustevnickým životem. A pak je tady její bývalá kamarádka Rachel, její dřívější milenec Callum... Všichni tři cosi skrývají. A nikdo z nich nikomu nevěří. Snad ani sám sobě.


Knihu vydalo jako všechny další od autorky mé oblíbené nakladatelství Domino teď v únoru 2019 a má něco malinko přes 400 stran.

Já jsem se zatím dostala do necelé poloviny. Autorka děj zasadila na Falklandy, což je pro mě absolutně neznámá oblast, takže jsem si i vyhledávala na mapě, četla jsem si o ostrovech, o konfliktu s Argentinou v roce 1982, o němž se v knize také dočteme. Možná se mi tento příběh čte trošku pomaleji, nicméně to neznamená, že by byl nezajímavý, naopak. Baví mě, že si autorka vybírá neotřelá témata, zajímavá místa. Beru to i tak, že přestože jde o beletrii, svým způsobem je obohacující o zajímavé informace a ještě spoustu dalších mě donutí si vyhledat. Tentokrát nejen Falklandy, ale třeba také něco o životě kulohlavců, o kterých se v knize také píše a musím říct, že to na mě působilo dost bolestně. No, víc vám neprozradím, abych vás neochudila o váš čtenářský zážitek. 


Jsem moc zvědavá, jak se příběh ztracených dětí vyvine, čekám vzrušující odhalení, vyvrcholení, jak to umí jen Sharon J. Bolton.

Chystáte se také na Malé temné lži? Máte chuť nakouknout na Falklandské ostrovy?

Vaše Šárka ♥

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář ♥