RECENZE – Podivná holka

Autorka: Jenny Blackhurst
Překlad: Petra Krámková
Nakladatelství: Domino
Počet stran: 408
ISBN: 978-80-7498-330-6

Když dětská psycholožka Imogen Reidová převezme do péče osiřelou Ellii Atkinsonovou, není ochotna naslouchat varováním, že na její nové pacientce je cosi zvláštního. Že ta jedenáctiletá holka je podivná. Něčím nebezpečná.
Ellie jako jediná přežila požár, při kterém uhořela celá její rodina. Psycholožka se domnívá, že dívčino nevyzpytatelné chování je jen logickým důsledkem této tragédie. Smutek a vztek jsou přece obvyklými způsoby, jakým se člověk snaží vyrovnat s tak obrovskou ztrátou.
Jenomže Elliini náhradní rodiče a učitelé se už začínají bát. Když se dívka rozčílí, dějí se zlé věci. A postupně také Imogen začíná zjišťovat, že čím hlouběji proniká do dívčiny duše, tím ohroženěji se sama cítí...

Imogen Reidová se vrací po patnácti letech do svého rodného města a domu. Není si jistá, zda je to dobrý nápad, na své dětství zde rozhodně nemá příjemné vzpomínky. Její muž nezná všechny podrobnosti jejího života před tím, než se objevila v Londýně. Momentálně však zůstala bez práce a jediné místo se jako dílem osudu našlo právě v Gauntu.
Imogen jako dětská psycholožka převezme případ jedenáctileté Ellii Atkinsonové. Ellie osiřela při požáru, který jako jediná přežila, a nyní žije v pěstounské rodině. Je to zvláštní dívenka, tichá, nemá žádné kamarády, naopak ve škole zažívá šikanu od svých spolužáků a dokonce i třídní učitelka ji nemá v lásce. Ellie je sice tichá, moc se neprojevuje, ovšem někdy se však u ní vyskytnou záchvaty vzteku. Dá se to pochopit, přijít o rodinu, snášet posměšky spolužáků, když se ve vás všechna ta nespravedlnost a bolest nastřádá, někudy to musí z člověka ven. Jenže lidé si začínají o Ellie vymýšlet všelijaké povídačky, že není úplně v pořádku, že se kolem ní dějí divné, snad až nadpřirozené věci. Učitelé, děti i pěstouni z ní mají divný pocit, dalo by se dokonce říct, že mají z malé dívenky strach. Imogen to absolutně nechápe, nevěří, že by se lidé mohli nechat tak zmanipulovat, aby začali věřit v nadpřirozené schopnosti mladé dívky. Sama se snaží Ellie podporovat a pomáhat jí, jak jen to jde, avšak překračuje hranice svých pracovních pravomocí a je z případu odvolána. Ellie je nešťastná, měla Imogen za jediného člověka, který při ní stál kromě její nevlastní sestry Mary a předání případu někomu jinému bere jako zradu. Ellie trpí a touží po tom, aby Imogen trpěla stejně. Imogen vzápětí prožije jednu velice tragickou událost a přestože se tomu brání, začíná se přiklánět k názoru, že Ellie opravdu dokáže věci v rozporu s realitou.

Od autorky jsem četla již Ztichlý dům a byla jsem nadšená. Na Podivnou holku jsem se tedy moc těšila a jsem nadšená stejně. Jenny Blackhurst stvořila parádní, napínavý příběh, skvělý psychothriller, který místy hraničí až s hororem. Příběh vás pohltí na samém začátku a v podstatě vyplivne až s poslední stránkou. Byla jsem moc zvědavá na rozuzlení a páni, ten konec... Tak takový jsem úplně nečekala.

Krátké kapitoly přidávají knize na čtivosti. Střídají se kapitoly vyprávěné z pohledu Imogen a z pohledu Ellie. Během čtení máte pocit, že se nedá věřit vůbec ničemu. Možná taky začnete věřit v Elliiny nadpřirozené schopnosti. Protože co my víme, co je mezi nebem a zemí? Určitě budete mít několikrát jistotu, že už víte, jak to všechno skončí. Neradujte se, autorka vám dá totiž jasně najevo, že jste vedle jak ta jedle. A vaše nervy zůstanou dál napjaté k prasknutí. Protože tady vše končí až posledními slovy na poslední stránce. Nebo nekončí?

Podivnou holku rozhodně doporučuji všem čtenářům, kteří si libují v temných, napínavých a čtivých příbězích.

Jenny Blackhurst vyrostla ve Shropshiru, kde také dodnes žije s manželem a dětmi.
Během dětství a dospívání strávila hodiny čtením kriminálních románů a nekonečnými diskuzemi nad nimi. Snila o tom, že se stane spisovatelkou a bylo tedy jedině přirozené, že jednou sama nějaký krimi román také napíše. Dodnes je vášnivou čtenářkou a nejčastěji ji najdete právě s hlavou zanořenou mezi stránky.
Kniha Ztichlý dům je její prvotinou. K napsání ji inspirovaly především emoce a prožitky spojené s narozením jejího syna. Psaní se věnuje i nadále a v současné době má již na svém autorském kontě několik dalších knih.

Hodnocení: 100%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Domino. Knihu můžete zakoupit zde.