středa 29. června 2022

RECENZE – CHATA VE ŠVÝCARSKU

Autorka:
Julie Caplin
Překlad: Karolína Medková
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok vydání: 2021
Vazba: měkká / brožovaná
Počet stran: 335
ISBN: 978-80-271-1276-0

Anotace:
Zabalte si kufry a vypravte se k zasněženým vrcholkům švýcarských Alp. Je načase si užít výhled do krásné krajiny a vychutnat si přitom sametovou horkou čokoládu, výborné sýry a úžasnou romantiku.

Mina věří, že šálek horké čokolády dokáže vyřešit všechny trable. A právě to teď potřebuje. Má za sebou totiž pořádný trapas – její poslední milostná eskapáda se stala okamžitým hitem internetu.

Se sbalenými kufry a jasným cílem dát si do pořádku život se Mina rozhodne utopit svůj žal v té nejlepší horké čokoládě na světě. A Mina moc dobře ví, kde ji najít – v útulné chatě své kmotry, která se nachází ve Švýcarsku.

Plán je jednoduchý: litry čokolády, žádní muži. Tedy jen do chvíle, než ho zkomplikuje neznámý krasavec, který Mině zkříží cestu ve vlaku do Alp…

Mině se rozpadl milostný vztah a jelikož se tato situace dotkla i jejích pracovních záležitostí a ona se má na pár týdnů „vypařit“, sbalí si kufr a odjíždí do Švýcarska do Alp za svou kmotrou Amélií. Amélie provozuje penzion nebo spíš horskou chatu, a je vyhlášená svými dorty, které svým hostům nabízí a rodinnou atmosférou, která v její chatě panuje. Mina pečení rovněž miluje, ráda experimentuje a hlavně se zajímá o taje výroby čokolády a doufá, že ve Švýcarsku se toho spoustu o této pochoutce dozví.


Ve vlaku cestou za Amélií se Mina groteskním způsobem seznámí s okouzlujícím Lukem. Je v šoku, když ho později potká i jako hosta u Amélie v penzionu. Mina se však chce držet rozhodnutí, že se bude věnovat pouze sobě a rozhodně nechce zabředávat do nového vztahu. Hodlá lyžovat, pomáhat Amélii v kuchyni a hlavně se toho spoustu dozvědět o výrobě čokolády. Ovšem člověk míní a život mění a Amélie od svých zásad pomalinku ustupuje.

Miluji knihy Julie Caplin, jsou to milé oddechovky, které čtenářky pohladí po duši, a nejinak tomu bylo i u Chaty ve Švýcarsku. Ovšem tentokrát jsem se do příběhu trochu hůř začítala. Už jsem se bála, že budu zklamaná, děj mi přišel malinko nudný, ale potom došlo v knize k zásadnímu zlomu a já zbytek příběhu dočetla jedním dechem.

Autorka umí skvěle popsat krásy alpské přírody, hor a rovněž chutě úchvatných dezertů, které Amélie v penzionu nabízí. Sliny se mi sbíhaly a celkově jsem měla chuť na podobnou chatu okamžitě vyrazit a užívat si klidu a pohody a všech těch božských dezertů.

Pokud máte náladu na tu na správnou dávku romantiky, máte rádi sladké, zimu a horskou přírodu, určitě bude Chata ve Švýcarsku pro vás tím pravým ořechovým. A já se už těším na Domek v Irsku, který na mě čeká na poličce v knihovně.

O autorce:
Julie Caplinová je závislá na cestování a dobrém jídle. Neustále se snaží vypátrat dokonalý gin a je až nezdravě vybíravá, co se sklenic, toniku a ozdob týče. Mezi ochutnávkami ginu napsala svůj první román, který se odehrává v jednom z mnoha měst, jež během života poznala. Jako PR ředitelka se několik let potloukala po Evropě…


Hodnocení: 80%


Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Cosmopolis. Knihu zde můžete zakoupit.

8 komentářů:

  1. Nemůžu jinak, než souhlasit. :) Autorka prostě umí a její knihy jsou kouzelné, romantické a na odpočinek ideální.

    OdpovědětVymazat
  2. Já tento týden dočetla Čajovnu v Tokiu :-) Míša - Siraelxy

    OdpovědětVymazat
  3. Už ji mám přečtenou a byla to opravdu nádherná kniha

    OdpovědětVymazat
  4. Četla jsem ))) Eva
    http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥