středa 22. července 2015

Knižní přírůstky 6

Jdu se opět pochlubit novými kousky do mé knihovny. Včera jsem byla v Levných knihách a několik knih mi tam padlo do oka. Jedna mi potom přišla jako odměna za nasbírané ibody.


Velkou radost mám právě z odměny za ibodíky, kterou je Divočina od Cheryl Strayed. Pokukuji po ní od té doby, co vyšla filmová verze. Kniha s filmovou obálkou je sice brožovaná, což já zrovna moc nemusím, ale nevadí. Doufám, že se mi bude líbit a to bude to hlavní.


Anotace:
Pozoruhodně upřímný autobiografický příběh ženy, která se po traumatických událostech rozhodne vyrazit na 1 770 kilometrů dlouhou pěší pouť.

V šestadvaceti letech si Cheryl Strayedová, po smrti své matky a krachu svého manželství, myslela, že přišla o vše. Měla pocit, že již nemá co ztratit a učinila nejimpulzivnější rozhodnutí svého života: odhodlala se sama ujít vysokohorskou trasu Pacifik Crest Trail od Mohavské pouště přes celou Kalifornii a Oregon až do státu Washington. 

Hrdinka, bez jakýchkoli znalostí o přežití v divoké přírodě, se nevyhne střetnutí s chřestýši a medvědy, překonává úmorná vedra či rekordní sníh. Napínavé vyprávění okořeněné humorem živě zachycuje strach i radost mladé ženy tvrdě si razící cestu k cíli navzdory mizivé šanci na úspěch. Pouť ji téměř dožene k šílenství.



Ostatní knížky jsou tedy ze zmíněných Levných knih. Na knihu Dcery lamače kostí, kterou napsal Ted Dekker, jsem koukala hodně dlouho. Doma mám od autora Hřbitov pátera Hansena a taťkovi jsem jednou kupovala Sběratele nevěst. Tak doufám, že to bude zajímavé, napínavé počtení.


Anotace:
Říkají mu Lamač kostí. Je posedlý touhou mít dokonalou dceru, a protože žádná zatím nedokázala jeho nároky splnit, už sedm dívek odsoudil k smrti s polámanými kostmi.

Ryan Evans, důstojník zpravodajské služby, si s bolestí uvědomuje, že své dceři Bethany zřejmě nikdy nebude dobrým otcem. Osudy obou mužů se protnou ve chvíli, kdy si Lamač kostí vyhlédne další oběť: Bethany. Ryanův život se změní v noční můru. FBI totiž dojde k názoru, že Lamačem by mohl být on sám. Bestie v lidském těle rozehrává svou zvrácenou hru a láme nejen kosti, ale i lidská srdce...


Lakunu od Barbary Kingsolver jsem obhlížela ještě déle. Mám doma spoustu knih ze Zlaté edice Joty, kam patří i tento kousek. No, uvidíme, jaká kniha bude, na databázi knih má docela slušné hodnocení. A když nenadchne, nadávat nebudu, stála 19Kč.

Anotace:
Román vypráví o dramatických letech první poloviny 20. století, o obrovských proměnách, které zasáhly celý svět, a o tom, jak se dějiny mohou podepsat na osudu jednoho konkrétního člověka, který je do tohoto pohnutého děje zatažen a jemuž nezbývá než se s tím nějak vyrovnat.
Protagonistou je fiktivní americký umělec Harrison Shepherd, který se vydává na obtížnou cestu za hledáním vlastní identity. Útočištěm jsou mu knihy a později i deník, do něhož si vše zapisuje. V Harrisonově životě by bylo nejspíš vše jinak, kdyby ho kdysi matka Mexičanka neodvezla do své rodné země, když opouštěla Harrisonova otce americké národnosti s jedním bohatým mexickým průmyslníkem. Putování mezi Mexikem a Spojenými státy americkými, k němuž jsou oba odsouzeni, je zároveň cestou mezi válkou a revolucí, fašismem a komunismem. A právě ve třicátých letech, kdy příběh začíná, obě země zasahují velké dějinné erupce.

Mimořádně mistrně zkonstruované zápletky přivádějí hrdinu k výjimečným setkáním, zejména s umělci, ale i s politiky: Diegem Riverou, Fridou Kahlo, ale i Lvem Trockým ve chvílích revolučního vzepětí, později zase s Douglasem MacArthurem nebo Johnem Edgarem Hooverem během „mccarthyovského honu na čarodějnice“. Kniha tak přináší nezapomenutelný portrét několika umělců, ale i umění samotného.

Harrison Shepherd je nakonec v Americe úspěšný, i když mu ke štěstí stále něco chybí. Třeba ten dávno ztracený deník, který si vedl a kvůli němuž nedokončil své poslední dílo. Tato zásadní „lakuna“ (mezera) se autorce stala klíčovou metaforou nejen pro „bílá místa“ v životě fiktivního umělce, ale i pro některé „mezery“ v našich životech a osudech.


Smaragdový atlas od Johna Stephense jsem si kdysi prohlížela už na buxu. Zalíbila se mi obálka. A přestože je kniha pro mladší čtenáře, když jsem ji teď objevila v LK za 29Kč, neodolala jsem a je doma :) Ještě za nějaký dobrý peníz sehnat pokračování...


Anotace:

Tři děti, Katka, Michael a Emma, jsou v noci vyhnány ze svých domovů do běsnící sněhové bouře. O deset let později nejsou ani o krok blíže k rozluštění záhady toho, co rozdělilo jejich rodinu. Odpověď je ukryta v kouzelném atlasu. Když jeho moc začne působit, děti jsou přeneseny do země, jíž vládne zlatovlasá panovnice a její nestvůrná armáda. Katka i její sourozenci prožívají úžasná dobrodružství, přitom se stále snaží najít tři knihy nesmírné ceny. 

Kniha Smaragdový atlas, citlivě napsaná, akční a humorná zároveň, líčí první úsek putování tří sourozenců po tajuplných, nebezpečných krajích i po vlastním nitru. Katka, Michael a Emma se vypravili zachraňovat vlastní rodinu, ale nakonec musí zachránit celý svět!


Tak tohle byla poslední knížka z dnešního chlubení. Máte nějakou z nich? Četli jste? Budu ráda, když mi napíšete do komentář... :)


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář ♥