sobota 13. června 2015

Přečtené knihy za měsíc únor

...Postupně doplním knížky, které jsem od začátku roku přečetla. Začnu únorem, protože v lednu jsem měla čtecí krizi a nemohla jsem se začíst vůbec do ničeho...

Přečetla jsem tyto tři knihy:

KIMBERLY McCREIGHT: PŘÍPAD AMELIA

Anotace: 
   Jeden z nejočekávanějších debutů loňského roku, který kritika přirovnává ke Zmizelé G. Flynnové. Ten den má Kate svou patnáctiletou dceru po vyučování vyzvednout. Když však (se zpožděním, jako obvykle) ke škole dorazí, je na místě už záchranka a policie. I oni jsou tu kvůli Amelii - Amelia totiž skočila ze střechy budovy... Několik týdnů po pohřbu se Kate vrací zpět k práci do advokátní kanceláře, když vtom jí přijde podivná zpráva z neznámého čísla, v níž se říká, že smrt Amelie nebyla sebevraždou. A Kate se rozhodne najít pravdu. Nejen o tom, co se doopravdy přihodilo, ale kdo její dcera vlastně ve skutečnosti byla.

Vlastní „minirecenze“:
   Na knihu jsem se moc těšila, darovala jsem si ji k vánocům a opravdu nezklamala. Naopak, byla skvělá. Chytla mě od samého začátku a posledních 70 stran jsem přímo hltala. Tolikrát jsem se dokázala vžít do situace matky Amelie, tak dobře byly její pocity vyjádřeny. A to je pro mě na knize hodně důležité. Autorka se tedy blýskla výborným debutem, který by měl být i zfilmován s Nicole Kidman v hlavní roli.

Já vůbec nemůžu srovnávat tuto knížku se Zmizelou, protože na ni jsem se také velmi těšila, ale přišlo obrovské zklamání. Podobu vidím pouze ve stylu psaní, pohled dvou osob a střídání minulosti a přítomnosti.

Hodnocení: 5/5

TESS GERRITSEN: CHIRURG (série Rizzoli & Isles)

Anotace:
   V Bostonu řádí šílený vrah žen. Proniká do domů v noci, své oběti dlouze mučí a pak zabíjí skalpelem. Tisk mu přezdívá Chirurg. Co je to za šílence? ... V Bostonu žije i doktorka Catherine Cordellová, která před dvěma lety přežila podobný útok - jenže ona svého mučitele zabila. Jak tedy může někdo opakovat jeho metody do nejmenších podrobností, které nikdo jiný neznal? Thomas Moore začíná věřit, že vysvětlení zločinů musí hledat právě u Catherine. Ale ani on ji nedokáže před lovcem, tak pečlivě vybírajícím svou kořist, ochránit.

Vlastní „minirecenze“:
   Moje první seznámení s autorkou a byla jsem nadšená. Svižně vyvíjející se příběh vás nepustí, dokud nepřečtete poslední kapitolu. Žádné nudné pasáže, bavila jsem se po celou dobu. Pro slabší povahy může být Tessin styl poněkud brutální. Nechybí detailní popisy mučení a postřehů z pitevny. Ráda bych si sérii postupně dokoupila, několik knížek už v knihovně mám. za mě tedy vynikající thriller. 

Hodnocení: 5/5 

                           
KATEŘINA PETRUSOVÁ: PEKÁČ BUCHET

Anotace:
ONA... Redaktorka ženského časopisu, expertka na vaření. Miluje nové recepty, oprašuje staré po babičkách, dobrého jídla se nikdy nepřejí a je pro ni středobodem vesmíru. Sama o sobě říká, že je gastrosexuálka. Sport je pro ni nutné zlo, aby nenakynula jako její milované tvarohové buchty. Jmenuje se Klára.

ON... Adrenalinový sportovec. V létě leze po horách, v zimě po zamrzlých vodopádech. Sport je součástí jeho života a nedokáže bez něj existovat. Jeho břišní, zádové, hýžďové, no prostě všechny svaly, podle toho patřičně vypadají. Pekáč buchet může spořádat na posezení a nebude to na něm vůbec vidět. Jmenuje se Matouš.

   Je vůbec možné, aby dva takto rozdílné světy fungovaly společně? Stačilo jediné včelí bodnutí a následná prudká alergická reakce, a bylo to. Náhoda je spojila dohromady, a tak na nich můžeme otestovat hned dvě lidová moudra: že láska prochází žaludkem, a že láska hory přenáší.
Další skvělé čtení od Kateřiny Petrusové, které smlsnete jako pralinku. Najdete v něm všechno, co na jejích knížkách máte rády: svérázné postavy, skvělé dialogy, nečekané zápletky, vtip, romantiku i napětí.

Vlastní „minirecenze“:
   Tak nevím... První knížka od autorky a byla jsem na rozpacích. Hned ze začátku jsem měla pocit, že to nebude můj šálek kávy. Ovšem s postupným vývojem děje jsem se nakonec i bavila a říkala jsem si, ano, je to docela fajn, vtipné. Avšak přehnaně bleskové zakončení příběhu můj názor opět trošku zvrátilo. Zpočátku je děj popisován téměř den po dni a nakonec se na několika málo stránkách odehraje obrovský časový úsek... a je po všem. 

Plus ode mě získává obálka.

Hodnocení: 3/5

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář ♥