RECENZE – VRAŽDA S NÁPOVĚDOU

Catherine Shepherd
Překlad: Rudolf Řežábek
Rok vydání v ČR: 2022
Počet stran: 304
Vazba: pevná / vázaná
ISBN: 978-80-271-3589-9

Na pitevním stole soudní lékařky Julie Schwarzové se ocitla mladá žena, kterou našla sousedka mrtvou ve vaně. Vypadá to na úraz elektrickým proudem, jenže Julii se na celé věci něco nezdá. Navíc na hlavě oběti najde podivné tetování, které ji dovede k šifrované zprávě. Obsahuje úkol, který se Julii nedaří vyřešit a nad nímž si zoufá i komisař Florian Kessler. Jedna věc je jistá: pokud nenaleznou odpověď včas, zemře někdo další.
Julia a její asistentka Lenja se v zápalu boje s časem a rafinovanými šiframi dostanou k pachateli až moc blízko.

Do pitevny k naší známé Julii Schwarzové se dostává mladá žena, kterou najde sousedka mrtvou ve vaně. Vše nasvědčuje tomu, že zemřela na zasažení elektrickým proudem, ve vaně je nalezen mobilní telefon připojený na nabíjecí kabel, tedy nešťastná náhoda. Při ohledání těla však Julia objeví na hlavě oběti čerstvé a velmi zvláštní tetování s nápisem „Hra začíná“. Policie spolu s Julií a její kolegyní Lenjou začnou pátrat, co by to zlověstné tetování v podobě jakési šifry mohlo znamenat. A brzy je jim naprosto jasné, že pokud šifru nerozluští, zemře někdo další.

Na nové pokračování série s Julií a Florianem jsem se moc těšila. A přestože tentokrát to není na plný počet v hodnocení jako předešlý díl, autorka rozhodně nezklamala.

Námět knihy tedy není úplně originální, rozklíčovávání šifer pod pohrůžkou dalšího vraždění jsem už v knihách zažila, nicméně mě příběh bavil, děj plynul svižně, mám ráda hlavní postavy. Jediné, co mi úplně nesedlo, tak kapitoly vyprávěné pohledem malého chlapce, brutálně týraného vlastním dědečkem. Násilí na dětech obecně samozřejmě nesnáším, ale hodně mi to vadí i v knihách. Takže z toho mi nebylo úplně nejlíp, ovšem není to vůbec výtka autorce, protože to do knihy patřilo, jelikož to byla podstatná část námětu.

Takže suma sumárum můžu knihu určitě doporučit, a myslím, že se dá přečíst rovněž jako samostatný příběh bez znalosti předešlých dílů. I když já třeba tohle u sérií nedělám, ale zásadní problém v tom právě u této knihy pro čtenáře nevidím.

Catherine Shepherd (pseudonym) se narodila v roce 1972. Po maturitě začala studovat ekonomii a poté několik let pracovala pro velkou německou banku. Vlastní texty začala psát už na základní škole a později se k této své vášni vrátila. První detektivku vydala v dubnu 2012, brzy následovaly další kriminální romány a všechny se umístily na nejvyšších…

Hodnocení: 82%

Za poskytnutí knihy k přečtení děkuji nakladatelství Cosmopolis. Knihu můžete zakoupit zde.