pondělí 9. května 2016

Můj knižní tip #19


Zdravím vás všechny při pondělku :)

A protože máme nový týden, tak  jsem tady s pravidelným knižním tipem.
A copak vám představím dnes? Dnes to budou opět dvě knihy. Mám je ve své knihovně už opravdu hodně dlouho. Ani nevím, proč jsem je tenkrát ve výprodeji na buxu koupila, když historické romány zas tolik nevyhledávám. Ovšem včera, když jsem si knihy fotila, naprosto jsem se jimi nadchla. Ty nádherné obálky, nemůžu se na ně vynadívat ♥ Chci se do nich brzy pustit, protože mám tušení, že se mi budou moc líbit.

A teď bych vám konečně mohla prozradit, o jaké knihy jde, že? I když pochopitelně vidíte fotografie. Jedná se o sérii Bílá vlčice od Theresy Revay. První díl se jmenuje Bílá vlčice a druhý Všechny sny světa.



Bílá vlčice vyšla u nakladatelství Ikar v roce 2010. Je to poměrně silná kniha, má 536 stran. A obálku úžasnou.

Anotace:
Příběh osudové lásky na pozadí historických událostí otřásajících Evropou 20. století: od první světové války přes bolševickou revoluci v Rusku až k nejkrutější válce, kterou svět poznal… Hraběnka Xeňa Fjodorovna Osolinová opouští Rusko za velmi dramatických okolností: otce jí zavraždí bolševici, sama se musí postarat o matku, sestru, bratra. Jejím cílem je – stejně jako pro mnoho Rusů nucených emigrovat – moderní a romantická Paříž, kde se setkávají umělci z celého světa. Xeňa zde poznává německého fotografa Maxe von Passau, do něhož se zamiluje. Zdá se, že jich vášeň nemůže nic ohrozit, zvlášť když se Xeňa stane výraznou osobností světa vysoké pařížské módy. Situace v Německu se však zhoršuje, pronásledování Židů a protinacisticky smýšlejících lidí je čím dál otevřenější, hrozí válka. Max se vrací do Berlína, stává se členem skupiny, která bojuje proti režimu, a pomáhá rodině své židovské přítelkyně návrhářky a majitelky obchodního domu Sáry. Za civilizovanými maskami nacistů však roste touha po absolutní moci a láska Xeni a Maxe má jen málo naděje ve světě, který popřel lásku samu… Skvělá vypravěčka Theresa Révay vplétá příběh dvou milenců do pečlivě zpracovaných historických událostí a zapojuje je do života skutečně žijících osob (Josephine Baker, Coco Chanel, Joseph Goebbels, Hermann Göring). Příběh o velké lásce, odpovědnosti, cti, odvaze, hrdinství i zbabělosti je spojen s dramatem národů i jedinců, budujících svůj osud ve víru nejtragičtějších událostí 20. století.



Anotace zní úžasně, já nevím, proč jsem se do knih dávno nepustila. Přestože historické romány nejsou mým nejoblíbenějším žánrem, nevyhýbám se jim úplně a několik jich doma již také mám.

Pokračování Bílé vlčice s názvem Všechny sny světa vyšlo u Ikaru v roce 2011 a také to není právě jednohubka. Má 480 stran. A obálku prostě božskou.

Anotace:
Pokračování románu Bílá vlčice zavede čtenáře do Berlína roku 1945, okupovaného vítěznými spojeneckými armádami. Xeňa Fjodorovna Osolinová opouští Paříž a hledá mezi troskami německého hlavního města svoji životní lásku, Maxe von Passau. Ten se však vrátil z koncentračního tábora zlomený a teprve se musí vyrovnat se ztrátou nejbližších přátel a vybudovat si novou existenci. O štěstí a lásku usiluje také nová generace jejich dětí a přátel.



Knihy prostě vypadají skvěle jak obsahově, tak obálkami.

Teď jsem se dívala na Goodreads, tam je název série Xenia Ossoline. Autorka napsala více knih, ale nejspíš žádná jiná kromě těchto dvou přeloženy nebyly. Nebo jsem alespoň na ždáné databázi nic neobjevila.




Znáte někdo autorku a její knihy? Četli jste někdo? Nebo vás zaujaly natolik, že se po nich podíváte?
Běžně už jsou knihy vyprodané, takže potom jedině vypůjčit v knihovně. Dívala jsem se ze zvědavosti na databázi a tam je někdo prodává pěkně draho :( Tetelím se blahem, že si je syslím :D Krasavice nádherné ♥♥♥

Těším se na vaše komentáře :)

Mějte se krásně a čtěte :)

Vaše Šárka ♥




8 komentářů:

  1. Ooooo, tak tyhle knihy mě moc zaujaly :) historické romány miluji, ale o tyto jsem dosud nezakopla. Podívám se po nich. Díky za doporučení!

    OdpovědětVymazat
  2. Knihy neznam, ale podle anotace to vypada na hezke cteni:-)No a ty obalky = nadhera :-)Hezky den preji:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, taky jsem unešená z obálek a doufám, že budu i z obsahu :) I tobě krásný den :)

      Vymazat
  3. Historické romány taky nevyhledávám, ale tyto vypadají zajímavě. No a ty obálky jsou prostě úžasně fotogenické :) Tak jestli se do nich pustíš, tak budu moc zvědavá na Tvůj názor.
    Hezký prosluněný den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálky jsou opravdu úžasné, ani jsem nevěděla, jakou fotku dřív vybrat :D Snad se k nim brzy dostanu, lákají mě. :)
      Měj se krásně, Hanko :)

      Vymazat
  4. Anotácia vyzerá zaujímavo, milujem historické knihy, hlavne keď sú hrubé a čitateľa vtiahnu do deja. Pred časom som čítala od Folleta Pád Titanov a Zima sveta s podobnou témou a hrubočizné až strach, ale výborné. Počkám si na tvoju recenziu a potom sa rozhodnem :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Folletovy knihy vypadají taky nádherně, jak z hlediska grafické stránky, tak i díky lákavé anotaci. Jen nevím, jestli by byly úplně pro mě.

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥