pátek 1. července 2016

Knižní přírůstky 45

Krásný páteční večer vám všem :)

Ještě než vám připravím poslední díl červencových novinek, mám tady rozbalovačku. Jde opět o knížky z buxu, ale tentokrát to není žádná obří, výprodejová hromada :))


Naposledy jsem si objednala tyto tři kousky. Nebo lépe řečeno, vyzvedla. Objednaných jich mám ještě několik :))


Osvětimskou knihovnici jsem v poslední době obhlížela snad v každém knihkupectví, do kterého jsem vlezla. Tak už ji mám konečně doma ♥

Osvětimská knihovnice – Antonio G. Iturbe
Osvětim-Březinka - zdálo by se, že dnes už k tomuto divadlu hrůzy můžeme dodat jen velmi málo. A přece. Je tu pravdivý, byť téměř neznámý příběh několika útlých a zaprášených knížek, které se na ono pochmurné místo dostaly bůhvíjak a jejichž stránky drží pohromadě jen zázrakem a silou vůle a odvahy čtrnáctileté Dity Adlerové, osvětimské knihovnice, strážkyně podivuhodného táborového tajemství. Příběhem literární Dity, jehož předlohou jsou vzpomínky skutečné, dnes osmdesátileté Dity Krausové, se vracíme k polozapomenuté historii rodinného tábora, který existoval v Březince od září 1943 do července 1944 a jehož tragický konec, ač dodnes zahalen řadou neobjasněných okolností, představuje největší hromadnou vraždu československých občanů za druhé světové války.

Knížku mám ještě zatavenou ve fólii :)

Knihy od Agathy Christie teď bývají na buxu buď ve výprodejích nebo v časově omezených akcích, tak jsem toho využila a ještě několik jich mám v hledáčku.

Vlak z Paddingtonu
Vlak z Paddingtonu, vydaný poprvé r. 1957, je ukázkou spisovatelčiny suverénní vypravěčské formy, bohaté imaginace, dějového napětí a obratné zápletky. Detektivem je tu slečna Marplová, stará dáma z anglické vesnice, která pod bezbranným vzhledem skrývá vynikající pozorovací a dedukční schopnosti a na základě intimní znalosti lidí dovede bystře odhadnout jejich povahy.


V hotelu Bertram
Londýnský hotel Bertram - neokázalý, ale luxusní dočasný i dlouhodobější příbytek příslušníků a příslušnic vyšších společenských vrstev - je místem, jehož atmosféru se rozhodne po letech znovu vychutnat i slečna Marplová, doufajíc, že čas neubral nic na jeho noblese, eleganci a kvalitě služeb či servírovaných snídaní. Záhy však zjistí, že i sem vtrhla moderní doba, Američané, televize a hluk motorových vozidel, nebezpečně se prohánějících londýnskými ulicemi. A nejen to - tak bystré a všímavé pozorovatelce nemůže uniknout neviditelná, pod povrchem skrytá, houstnoucí atmosféra zločinu, která posléze vyvře v podobě záhadného úmrtí hotelového portýra. Na scéně se vbrzku objeví inspektor Davy, vyšetřující zároveň několik spolu zdánlivě nesouvisejících případů, v nichž figurují i někteří místní hosté - mimo jiné roztržitý a zapomnětlivý kněz Pennyfather, který jednoho dne zmizí z hotelu a po čase je nalezen na venkově v příkopu u silnice s otřesem mozku a nesouvislými vzpomínkami...


Nebudu se ptát na to, jestli jste četli Agathu, ale hodně by mě zajímalo, jestli někdo z vás četl Osvětimskou knihovnici a jak vám sedla. Ale určitě, pokud mi budete chtít napsat něco o královně detektivek, určitě napište, vaše komentáře mi dělají vždy velkou radost :) ♥

Pro dnešek je to všechno a zítra vám publikuji poslední část červencových novinek.

Krásný večer a víkend :)

Vaše Šárka ♥


10 komentářů:

  1. Osvětimskou knihovnici mám také v hledáčku a časem se k ní určitě propracuji. Jsem zvědavá na Tvůj názor :) Hezký víkend, Šári :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se na ni těším :) Děkuji za komentík, Kristý :) Krásný víkend :)

      Vymazat
  2. Ahoj Šárko, ja cetla Osvetimskou knihovnici asi pred rokem, mam ji doma v knihovnicce ,urcite doporucuji, ve mne tato kniha zanechala stopu.Krasny vikend :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, hodně se na ni těším a doufám, že se k ní dostanu co nejdřív. Rozhodně se o to budu snažit :) Měj se krásně :)

      Vymazat
  3. Osvětimskou knihovnici bych si také rád přečetl :) Jinak moc hezké přírůstky :) M.

    OdpovědětVymazat
  4. Osvětimskou knihovnici mám rozečtenou v Iphadu...už snad půl roku. Ne že by mě nebavila, ale říkám si, že ta mi neuteče a navíc, neodolám novým knihám, opravdovým knihám :-)
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se na ni moc těším. Zase jsem teď chvíli nic s touto tématikou nečetla, takže je na čase. Ale dřív přijde asi na řadu Smrt je mým řemeslem. Tu mám doma už dlouho.

      Vymazat
  5. Osvětimská knihovnice vypadá docela dobře :)
    Přeji pěkné čtení! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥