úterý 26. července 2016

Můj knižní tip #29


Přeji vám všem krásný, úterní večer :)

Máme začátek týdne a tudíž pravidelný knižní tip. Dnes jsem pro vás vybrala trilogii thrillerů nebo snad detektivek, nevím přesně, a třeba na databázi je každý díl zařazen do jiného žánru. Každopádně půjde o spoustu napětí, to je jisté. Jsem na knihy hodně zvědavá. Zatím všechny tři díly na přečtení čekají, takže vůbec nevím, jak mi sedne styl Cilly a Rolfa Börjlind. Vůbec nevím, jak vyskloňovat toto příjmení v množném čísle, takže se omlouvám, že jsem to napsala tak, jak jsem napsala. Nechtěla jsem z toho udělat zkomoleninu :))


Jedná se o trilogii Tom Stilton & Olivia Rönning. První kniha nese název Skočný příliv, druhá Třetí hlas a poslední třetí Černý úsvit

Skočný příliv
Ostrovní pláž v zátokách Hasslevikarna se stane němým svědkem nelidské vraždy. Obětí je neznámá těhotná žena. Píše se rok 1987, případ je po čase odložen jako nevyřešený. Po více než dvaceti letech ho znovu otevírá Olivia Rönningová, studentka Policejní akademie. Má k dispozici moderní metody a techniky, novinové články, spisy, svědectví, ale chybí jí to nejpodstatnější – Tom Stilton, který tehdy vedl vyšetřování, ale teď jako by se po něm slehla zem… Výjimečný debut, jehož tíživá severská atmosféra čtenáře okamžitě vtáhne do děje a odmění je nečekaným závěrem; vychází ve 22 zemích.



Kniha mě zaujala hned v roce 2013, kdy u nakladatelství Knižní klub vycházela. Pořídila jsem si ji ovšem mnohem později. Skočný příliv má 456 stran.

Třetí hlas
Zaměstnanec švédské celní správy Bengt Sahlmann byl nalezen oběšený ve svém domě – jeho nedobrovolná smrt nejspíš souvisí se zabavením velké dodávky drog. V Marseille objevili brutálně zavražděnou slepou ženu, kdysi asistentku proslulého cirkusového vrhače nožů. Stockholmský komisař (a bývalý bezdomovec) Tom Stilton se na žádost přítele vydává do Francie zjistit, co se ve skutečnosti stalo. Olivia Riverová (dříve Rönningová, studentka Policejní akademie) znala Sahlmanna a chce vypátrat jeho vraha. Oba případy se záhy protnou a donutí Toma a Olivii ke spolupráci, ač se navzájem nemohou vystát. Sužováni nočními můrami se ocitají tváří v tvář další...



Třetí hlas vyšel také u Knižního klubu a sice o rok později. Má 464 stran.

Černý úsvit
Poslední případ Olivie Rönningové a Toma Stiltona. Na pískovišti u domu v jižním Švédsku je zavražděna malá holčička, která se do Švédska dostala adopcí. Děsivý a nepochopitelný čin se nedaří objasnit a brzy se ve Stockholmu objeví další mrtvé dítě, chlapec Aram. Obě děti byly zabity stejným způsobem. Vraha se nedaří vypátrat a nikdo neví, kdy a kde udeří znovu. Tým vyšetřovatelů pracuje s verzí rasového motivu a objevují se souvislosti, které tuto teorii podporují, ale potom vyšetřování nabere nečekaný směr, sahající daleko do minulosti...



Poslední díl trilogie vyšel u Knižního klubu v roce 2015 a má 432 stran. Ani jedna z knih tedy není žádná jednohubka. Všechny tři díly přeložil Radovan Zítko.

Četl někdo z vás tuto sérii? Jak se vám líbila? Určitě se se mnou podělte o vaše dojmy, všechno mě zajímá :))

A to je pro dnešní knižní tip všechno, mějte se krásně, užívejte léta a čtěte :)

Ahoj Šárka ♥

10 komentářů:

  1. O knihach jsem nikdy neslysela. Nebo si to ted nepamatuji :)
    Nicmene to vypada zajimave. Jsem zvedava na tvuj nazor.
    Katy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zatím nevím, kdy se k nim dostanu, ale určitě bych chtěla alespoň k 1. dílu velmi brzy :)

      Vymazat
  2. Odpovědi
    1. Nejen seveřani. Takový Chris Carter je Ital a pořádně drsnej :))

      Vymazat
  3. O knihách jsem nikdy neslyšela, ale já prostě tohle můžu, takže už jsou zase na mém TBR :D
    Měj se krásně, Šári a užívej léta :)

    OdpovědětVymazat
  4. Když vycházel Skočný příliv, tak jsem si ho v knihovně půjčovala, ale přečetla jsem jen pár stran a pak ji odložila. Ani nevím proč :/
    Přemýšlím, že bych to mohla napravit :)
    Skvělý tip a přeji pěkné čtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si ho právě chtěla přečíst taky už dávno a pořád na něj nedošla řada. Je moc knih a prostě člověk nestíhá :))
      Měj se krásně :)

      Vymazat
  5. Opravdu parádní knižní tip, nechápu, jak mi tato série mohla uniknout. Jasná věc, už je to na mém nekonečném seznamu :) Děkuji Ti! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥