středa 19. července 2017

RECENZE – Psí poslání

Originální název: A Dog's Purpose
Autor: William Bruce Cameron
Překlad: Renáta Tetřevová
Nakladatelství: Ikar
Rok vydání v ČR: 2017
Počet stran: 280

Pes je nejlepší přítel člověka...

Anotace:
Všichni psi jednou přijdou do nebe… Ale nejprve musí splnit své poslání. Autor románu Psí poslání, který si zamilovali čtenáři po celém světě, Bruce W. Cameron je přesvědčený, že jeden pes se může narodit několikrát za sebou, aby se mohl zdokonalovat v rozličných dovednostech a aby mohl čím dál tím lépe chápat člověka. I hlavní hrdina knihy se na svět vrací znovu a znovu. Jeho první pokus dopadá tragicky. Potom hledá smysl života jako neposedný retrívr malého chlapce Ethana. Ani tenhle pokus nemá dlouhé trvání. Když se narodí znovu, nosí v srdci jediné přání – znovu spatřit Ethana, kterého nadevše miluje.
Žádný pes tu není jen tak...

Jak říká sám autor, jeden pes se může narodit několikrát za sebou. Poprvé se s naším hrdinou seznamujeme coby s Tobym, malým toulavým štěnětem. Se svými sourozenci je odchycen a umístěn do jakéhosi útulku, kde žije spoustu dalších psů. Přestože je mu dopřáno luxusu v podobě pravidelné stravy, jeho život na tomto světě netrvá dlouho.


Podruhé se narodí jako krásný retrívr a jeho páníčkem se stává osmiletý Ethan. Mezi oběma vzniká nádherné pouto, které může vzniknout pouze mezi milujícím člověkem a oddaným psím přítelem. V tomto příběhu dostává jméno Baily. Pamatuje si svůj minulý život a tudíž je již bohatší o nějaké zkušenosti. Učí se, jak být dobrý pes a kamarád, spolu s Ethanem zažívají různá dobrodružství a neplechy. Ale ani tento život není nekonečný a Baily odchází.

Do třetice se náš psí hrdina narodí jako německý ovčák a dokonce jako fenka. Stýská se mu ovšem po Ethanovi. Jako Ellie figuruje coby policejní pes. Má milující paničku, ale na Ethana nedokáže zapomenout. Také Ellie se jednoho dne se všemi rozloučí. Je ale opravdu konec? Opravdu už nikdy svého milovaného Ethana neuvidí?

Budete se smát i plakat dojetím... 

Nádhera... Tato kniha je prostě jedním slovem úžasná a já se opět dojímám i při psaní této recenze. Ty příběhy vyprávěné z pohledu čtyřnohého kamaráda vás naprosto dostanou. Pokud jste tedy milovník zvířat a hlavně pejsků. U knihy se budete smát i plakat. Pokud máte sami pejska, jistě vás nejednou napadne, jestli si něco podobného myslí i ten váš čtyřnohý mazlíček. Protože je příběh vyprávěný z psího pohledu, dostanete se až do nitra věrné psí duše. A opravdu má každý pes v životě své poslání? Opravdu se může vrátit v těle někoho dalšího, protože touží být se svým páníčkem? Jakmile dojdete na konec této knihy, řeknete si, že určitě ano.

Myslím, že něco dalšího ke knize dodávat, by bylo naprosto zbytečné. Přečtěte si ji, za mě máte jedno obrovské doporučení. Pokud budete mít čas, klidně knihu zhltnete na jeden zátah. Já se během dne nemohla dočkat večera, až se budu moci opět ponořit do stránek. Prostě úžasné ♥ A jsem moc ráda, že se kniha ke mně dostala až teď, kdy sama miluji jednoho psího tvorečka a nedala bych ho za celý svět.

O autorovi:
William Bruce Cameron (* 1960 v Petoskey, Michigan) je americký humorista – sloupkař, spisovatel a milovník psů. Bruce žije v Kalifornii. Napsal šest knih, přičemž úspěch slavil už se svou prvotinou 8 Simple Rules for Dating My Teenage Doughter (2001), podle níž televizní stanice ABC natočila sitcom. Masového čtenářského zájmu však dosáhl právě s románem Psí poslání (A Dog´s Purpose), který se držel 52 týdnů v žebříčku bestsellerů New York Times. Postupně pak vyšel ve více než 15 zemích po celém světě a produkční společnost Dreamworks zakoupila práva na jeho zfilmování. Svého prvního psa autor dostal, když mu bylo stejně jako Ethanovi (hlavní postava knihy Psí poslání), osm let. A i on měl po několika letech pocit, že se k němu jeho čtyřnohý miláček vrátil, ale v jiné podobě...

Hodnocení: 100%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji Euromedii Group a Lucii van Koten. Zde můžete knihu zakoupit.

8 komentářů:

  1. Nečetla jsem a už jen z té recenze bych se rozbrečela. Strašně bych si knížku chtěla přečíst, ale ani nevíš, jak se toho bojím. Ale píšeš, že je tam i radost, tak to ještě zvážím :-) Pěkná recenze, Šárko :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, děkuji a neboj se. Přestože tam jsou smutné chvíle, kdy pejsek odejde, je ta knížka krásná a úžasná. Ale musím říct, že filmu se trochu bojím, ten určitě prořvu totálně celý :D

      Vymazat
  2. Recenzi jsem si s chutí přečetla a jsem ráda, že se Ti kniha líbila, ale já tohle prostě nemůžu, řvala bych u toho a celkově by mě to mnohem víc deptalo, než těšilo. Na krváky mě užije, ale na tyhle zvířecí záležitosti jsem úplnej měkkouš a truhlík :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristý, třeba se ke knize jednou odhodláš, stojí za to, je nádherná ♥ Měj se krásně :)

      Vymazat
  3. Také bych nemohla tuto knížku číst a věřím, že je nádherná. Ale nervy na ní nemám... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, věřím, že bys knížku zvládla. Já bulím pomalu u každé fotky na psích skupinách, pokud se něco děje, ale ta knížka je prostě tak nádherná. Byla by škoda ji vynechat. Třeba jednou na ni dostaneš chuť :)

      Vymazat
  4. ja jsem si tuhle knizku koupila, ale jsem si skoro jista, ze si ji nikdy neprectu, tak trochu si myslim, ze by me to zabilo :-/ u filmu marley a ja jsem kdysi dostala zachvat, takze nechci riskovat :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak u Marleye jsem řvala na konci jak želva, to teda jo. Ale jisto jistě tě tahle knížka nezabije :)) Z filmu mám trochu strach, že budu bulet mnohem víc, ale ta knížka je prostě nádherná. Opakuju se, ale je to tak a stojí za přečtení. Třeba na ni jednou dojde, věřím tomu, že nezůstane na poličce nepřečtená :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥