neděle 22. října 2017

Podzimní knižní veletrh v Havlíčkově Brodu

Krásný večer vám všem, milí knihomolové :)

Konečně se dostávám k tomu, sepsat alespoň krátký článek s mými dojmy z knižního veletrhu v Havlíčkově Brodu. Vyrazily jsme spolu s Kačkou z blogu Knižní večírek. A jelikož je Katka až ze severních Čech, nejely jsme na otočku, ale v Brodě přespaly do soboty. 


Cesta byla v pohodě. V deset hodin jsme dorazily do Brodu. Nejprve jsme se šly ubytovat. Hotel jsme našly a ani jsme moc nebloudily, hurááá :))) Jinak hotel Brixen můžu naprosto doporučit, kdybyste náhodou měli někdy cestu do Havlíčkova Brodu, a potřebovali jste tam přespat. Potom jsme vyrazily na kafíčko a po dávce kofeinu konečně na veletrh. Jelikož jsem si trapně nezjistila, že se akce koná v kulturním domě Ostrov a tudíž jsem se ani nekoukla na toto místo na mapě, trošku jsme hledaly a vyptávaly se místních. Ale našly jsme :))

Konečně jsme se asi ve 14 hodin tedy ocitly mezi knihami. Stánky nakladatelů byly rozmístěné ve dvou patrech. Musím říct, že na tak malé místo bylo vystavovatelů až dost. Je pravda, že spoustu nakladatelů jsme jen obešly a zastavily jsme se u svých oblíbených. Popovídaly jsme si s Danou u stánku Domina, kde jsem si pořídila knihu Hračkář. Potom jsem se zastavila za Lucií ve stánku Presco Group. Dana i Lucka byly moc milé stejně jako na jaře na Světu knihy. U stánku Hostu jsem si koupila Malinku. Tam jsem se musela hodně držet, protože od Hostu by bylo knižních adeptů více. U stánku Arga probíhala autogramiáda pana Fulghuma, fronta byla pořádná. Ale tím to tak nějak pro nás skončilo. Celý veletrh jsme si prošly dvakrát, zastavily jsme se u oblíbených stánků... A konec. Vůbec jsme nějak neregistrovaly doprovodný program, protože pro nás v těchto hodinách nebylo nic aktuální. Takže moje dojmy z této akce jsou poněkud střízlivější, ale nelituji, že jsme se tam s Kačkou vydaly. Užily jsme si celkově dva parádní dny. Po veletrhu jsme se šly projít do nádherně podzimně zbarveného parku, kolem rybníčků, prošly jsme si náměstí. Musím moc doporučit Knihkupectví a Kavárnu Vysočina, kde jsme si daly výbornou kávičku a domácí koláče a záviny jak v pátek tak v sobotu. A ještě jsme byly moc spokojené v restauraci hotelu U Zlatého lva, kde jsme si daly večeři a vínečko. A tím jsme páteční den potažmo večer završily.

naše ubytování

Havlíčkovo náměstí



autogramiáda R. Fulghuma




Knihám to v podzimním kabátku slušelo.



edičáky jsem si nemohla neodvézt

Kačka v akci






V sobotu jsme se vydaly navštívit Muzeum Vysočiny a Galerii výtvarného umění, protože ve vstupenkové knížce byla vstupenka nejen na veletrh, ale také sem. Takže z toho jsme měly také radost. A potom jsem už vyrazily směrem k domovu.

Nějaké shrnutí závěrem? Pokud jste zdaleka a vyrazili byste pouze na knižní veletrh, nejspíš se vám to nevyplatí. My jsme veletrh spojily s příjemným výletem, takže jsme si to užily, byť z veletrhu jsem malinko zklamaná. Mám pocit, že kdyby vystavovatelů bylo míň, všichni by měli možnost nabízet více knih. I když na druhou stranu chápu, že i malá a neznámá nakladatelství se potřebují prezentovat. A nejspíš ještě asi víc, než populární a známá. Takže ano, klidně i příští rok vyrazím do Brodu, ale opět to s Kačkou pojmeme jako odpočinkový víkend, kde návštěva veletrhu bude jedna z částí našeho programu. 

Mějte se moc krásně a pokud jste také navštívily veletrh v Havlíčkově Brodu, napište mi, jak se vám tam líbilo, jaké úlovky jste si pořídily a prostě vaše všechny dojmy.

Vaše Šárka ♥

14 komentářů:

  1. Moc pěkné fotky a report z akce :) S kolosálním Světem knihy se asi komornější Havlíčkův Brod nedá srovnávat, ale i tak to musel být zážitek :) A pěkný výlet, když se to pojme jako odpočinkový víkend :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se to srovnávat nedá, ale jak člověk jede někam poprvé, vždy jsou nějaká očekávání. Příští rok už to bude jiné a věřím, že si to i víc užiju. Ale jinak to byl skvělý víkend, zopakovala bych hned :)

      Vymazat
  2. Bude asi trvat nějakou dobu než se někam dostanu, tak aspoň hltám tyhle reporty z akcí. Super článek, krásné fotky.

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný článek Šári :) Hezky jste si to užily, ženy :) a to Knihkupectví s Kavárnou dohromady - to zní úplně božsky :) Majitelé měli skvělý nápad :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko, děkuji :) Ta kavárna s knihkupectvím je fakt úžasná. Knihkupectví je dole, kavárna nahoře a ty domácí koláče, záviny a tiramisu. A jako třešnička na dortu snídaňové kafe v pořádném hrnku ☻☻☻ Byla to paráda :)

      Vymazat
  4. Máš fakt nádherné fotky, Šárko :-)
    Nevím, čím to je, zatím jsem byla v Havlíčkově Brodě třikrát, podruhé na veletrhu a jednou na literárních toulkách z bohemistiky, vždycky to bylo na podzim a vždycky jsme tam zažili aspoň jeden den těch krásných podzimních barev. Mám to město moc ráda, je malé a milé, moc příjemné a prostě mi nějak vrostlo do duše. Letos jsem si to sice neužila tolik jako jindy, protože jsme neměli na nic čas, ale hrozně ráda chodím do muzea a galerie na náměstí a prostě se tam jen tak procházím po okolí :-) Jak o některých místech říká moje maminka, tak asi i pro ten Havlíčkův Brod platí, že je to takový balzám na nervy a na duši. Je tam prostě hezky.

    Je fakt, že ten veletrh je úplně jiný než Svět knihy, ale přijde mi, že tam je celkově taková přátelštější a rodinnější atmosféra (a to Svět knihy miluju a jezdím na něj asi od 11 let). Tenhle veletrh je prostě takový knižní jarmark, kam se sjednou lidi z kraje i okolí, aby strávili den mezi knížkami a nakoupili si něco do knihovny a něco dárků na Vánoce. Taky se mi moc líbí skladba stánků, fajn nakladatelství a nahoře v patře zase zajímaví menší nakladatelé nebo spolky. Takže i když za mě letos trošku peklo a ještě se budu chvilku vzpamatovávat - přijeli jsme včera a dneska zas do práce žejo, tak to bylo moc prima :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, moc děkuji za komentář :) Musím říct, že mě Havlíčkův Brod taky hodně oslovil a rozhodně se tam za rok vydáme znovu a kromě knih prozkoumáme i další místečka v okolí. Z těch sadů poblíž Havlíčkova náměstí jsem byla nadšená, i to počasí přálo, takže jsme si zařádily s foťákem :) Moc se mi líbilo i muzeum s galerií, celkově to byl vážně skvělý výlet. A k veletrhu ještě... Asi máš pravdu, že svým způsobem je to komorní akce a má to své plus. Asi jsem blázen, že se ráda mačkám v davech či co? Ne, dělám si srandu. Člověk občas mívá očekávání, která jsou třeba nereálná. Byla jsem tam poprvé, takže jsem netušila vůbec, v jakých prostorech veletrh probíhá. Věřím, že příští rok si to užiju mnohem víc. Měj se krásně, Dano :)

      Vymazat
  5. Fotky jsou nádherné, Šári. Já mám Havlíčkův Brod teda děsně daleko, ale to město mě láká. Vaše akce s Kačkou vypadá povedeně, tak třeba bychom mohli něco podobného příští rok naplánovat ve více lidech (což, Kristý?? :D) - mohlo by to být fajn :)
    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, určitě by bylo parádní se vidět a popovídat. Kristýnku pořád ještě osobně neznám a spolu jsme se viděly taky jen na chvilku v Praze. A Brod je vážně moc pěkný, alespoň z toho, co jsme viděly, jsme byly nadšené. Na druhý blog jsem teď přidávala víc fotek ze sadů, pokud budeš chtít, tak určitě jukni :)

      Vymazat
  6. myslim, ze na pristi rok si budu muset udelat kalendar techto vetscih kniznich udalosti :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, taky už mám zaškrtnutý Svět knihy a opět Havlíčkův Brod :))

      Vymazat
  7. Loni jsem navštívila Svět knihy a ten byl na mě až moc megalomanskej, možná by Havl.Brod mohl být spíš pro mě. Spojila bych to přesně jako ty s prohlídkou města a strávila bych tam celý víkend, takže asi si už udělám poznámku do diáře na příští rok :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to určitě doporučuji a věřím, že budeš maximálně spokojená. A město za procházku stojí, hlavně ty sady... nádhera :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥