RECENZE: Třetí na řadě

Allison Brennanová

Překlad: Lucie Gurrick
Nakladatelství: Metafora
Počet stran: 464
ISBN: 978-80-7625-058-1

Tři dny do další vraždy. Šest dní, než zemře jeden z nich.

Když policistka Kara Quinnová náhodou objeví tělo mladé ženy, spouští se tím vlna chaosu a paranoie. Způsob vraždy totiž ukazuje na dokonale kontrolovaný vztek psychopata a profil zločince odpovídá tzv. Trojkovému vrahovi, sériovému zabijákovi, který za sebou nechává vždy tři oběti v rozestupu tří dnů, než na tři roky zmizí. A mrtvá z Liberty Lake značí start nového cyklu.

K případu je přidělena nově vzniklá mobilní vyšetřovací jednotka, založená agentem FBI Mattem Costou pro operace v odlehlých oblastech bez dostatečného pokrytí policejními složkami. Přestože ale speciální tým posílený Karou dělá, co může, vyšetřování neprobíhá zrovna hladce. Nemají svědky, nemají důkazy, ale ze všeho nejvíc – nemají čas.

Nejenže do další očekávané vraždy zbývají necelé tři dny, ale pokud se Kaře a Mattovi Trojkového vraha nepodaří zastavit, za další tři bude na řadě policista – dost možná jeden z nich. První díl nové detektivní série.

Kara Quinnová žije v Kalifornii a pracuje jako policejní detektiv. Po jednom případu je nucena nastoupit dovolenou. Rozhodne se tedy, že ji stráví ve Spojených státech v Liberty Lake u své babičky. Kara z toho není vůbec nadšená, protože neumí nepracovat. Dlouho však nezahálí. Při běhání totiž objeví mrtvolu mladé ženy. Stává se svědkem a samozřejmě se zapojuje do vyšetřování. Jedná se totiž o rozsáhlý případ sériového vraha, tzv. trojkového. Jeho podpis je nezaměnitelný. Spolupracuje s mobilní vyšetřovací jednotkou agentů FBI, které velí Matt Costa. Tlačí na ně čas, musí vraha odhalit co nejdříve, jelikož za tři dny může zemřít další člověk a a za další dny třetí. Nemají však žádné stopy, žádné důkazy, vrah je velice inteligentní, důkladný a precizní. Pátrání tým zavede až do vcelku dávné minulosti. A čas nemilosrdně utíká.

Kniha Třetí na řadě se může řadit mezi detektivky s thrillerovými prvky. Chytla mě hned od počátku. Bavilo mě, že autorka některé kapitoly psala z pohledu samotného pachatele. Příběh byl velice napínavý, ovšem postupem času, zhruba v polovině, jsem nabyla dojmu určité rozvleklosti. Svižnost děje se mírně zasekla a já se musela do čtení dokonce i nutit. Posléze se autorka naštěstí zase rozjela, a přestože vrah je odhalen rozhodně dřív než s posledními stranami příběhu, zbytek knihy jsem vyloženě zhltala. Bylo to neskutečně napínavé, nebezpečí se dotýkalo i hlavních postav v knize, které si člověk během čtení oblíbil.

Hlavní postavy možná mohla autorka charakterově vykreslit lépe a detailněji. Na první dobrou nepůsobily nijak výrazně sympaticky ani negativně, spíš tak nějak obyčejně, nijak. Ano, jde povětšinou o workoholiky. Vztah mezi Karou a Mattem slibuje pokračování a rozvoj v dalších dílech. Samotné vyšetřování a vše kolem toho se točící bylo naopak možná až příliš rozebrané a díky tomu děj v určité době působil hodně rozvláčně. Navíc v knize vystupuje spousta postav, vyšetřovatelů, policistů, potencionálních obětí, jeden komunikuje s druhým, třetím a čtvrtým a občas jsem v tom měla celkem chaos.

Nicméně jako celek beru knihu za jistě povedený úvod do nové série a můžu doporučit. Sama jsem na další díly zvědavá.

Allison Brennan (*29.9.1969) je americká autorka romanticko-thrillerových novel. Pracovala jako právní konzultantka v legislativě státu Kalifornia (1992-2005). V roce 1993 se vdala za Dana Brennana. Její knihy jsou překládány do řady jazyků, jsou k mání ve více než tisíci knihovnách a většina z nich se stala bestselery New York Times.

Věří, že život je příliš krátký na to, aby se člověk nudil, tak si pořídila 5 dětí a vydává 3 knihy ročně.

Hodnocení: 88%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství metafora. Knihu můžete zakoupit zde.