čtvrtek 21. ledna 2021

RECENZE – Mlha nad Shadow Sands

Autor:
Robert Bryndza

Překlad: Kateřina Elisová
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok vydání v ČR: 2020
Počet stran: 384
ISBN: 978-80-271-2898-3

Anotace:
Kate Marshallová a její asistent Tristan Harper vyšetřují další zapeklitý případ. Jak spolu souvisí zmizení mladých lidí a oblast Shadow Sands? A jakou roli hraje hustá anglická mlha?

Při potápění ve vodní nádrži Shadow Sands objeví Kate Marshallová mrtvé tělo mladíka, který býval vynikajícím plavcem. Přivolaní policisté případ označí za tragickou nehodu, přestože má Kate své pochybnosti.

Postupně se pochybností a otázek vynořuje víc: Proč si šla oběť zaplavat uprostřed noci? Proč jeho zranění neodpovídají policejnímu scénáři? A proč je mrtvých těl, která se v nádrži našla, víc? Je to jen nešťastná souhra náhod, nebo úkladný vrah zneužívá toho, že na něj nikdo nevidí?

Kate si je jistá, že okolo rezervoáru Shadow Sands se toho děje víc, než se na první pohled zdá, obzvlášť když v okolí padne hustá mlha. Lidé už roky tiše mizí, a když se ztratí další mladá žena, Kate a její asistent Tristan mají podle indicií jen několik dní na to, aby ji zachránili před stejným osudem.

Když se Kate Marshallová jednoho dne se svým synem potápí ve vodní nádrži Shadow Sands, náhodně objeví mrtvolu mladého chlapce. Přestože byla oběť zdatným plavcem, dokonce mladík trénoval na olympiádu, uzavře policie případ okamžitě jako utonutí nešťastnou náhodu. Nevěří tomu chlapcova matka, ani sama Kate. Oběť měla totiž po těle spoustu modřin, které by si obyčejným utonutím nejspíš nezpůsobila. Proto slíbí Simonově matce, že pravou příčinu smrti vypátrá.

S pátráním opět Kate pomáhá kolega z univerzity Tristan. Stejně jako Kate i on řeší kromě pracovních záležitostí také své soukromé. Kromě podezřelého úmrtí ve vodní nádrži dochází k záhadnému mizení lidí v mlze, která se snáší nad Shadow Sands. Když se ztratí i mladá kolegyně z univerzity, která zkoumala legendy zdejších míst, dostává se do menších potíží i sám Tristan. Přišla snad na něco mladá žena a proto musela zmizet?

Další případ Kate Marshallové a jejího asistenta Tristana je opět napínavý a plný zvratů. Kapitoly jsou psány nejen z pohledu našich dvou hlavních postav, ale jsou prokládány také kapitolami z pohledu pachatele. Autor čtenáři podstrkuje falešné důkazy, aby mu dal potom pobaveně najevo, že si s ním pohrává jako kočka s myší, a vše je úplně jinak.

Já osobně jsem čekala trochu jinou pointu příběhu, nicméně se mi kniha jako všechny knihy od autora opět líbila. Pomalu si nacházím cestu i ke Kate, protože vymanit se z područí Eriky Fosterové, na kterou jsem byla v knihách autora zvyklá a seděla mi tak nějak víc, není úplně jednoduché. Potěšilo mě rozhodnutí Kate, které proběhlo až na samotném konci tohoto příběhu a těším se tak moc na další díly série.

O autorovi:
 

Robert Bryndza je britský autor žijící trvale na Slovensku se svým manželem Jánem. Jeho kniha, Dívka v ledu (The Girl in the Ice), které se již prodalo přes milion výtisků, byla označena jako The Wall Street Journal a USA Today bestseller.
Jedná se o první díl poutavé série s vyšetřovatelkou Erikou Fosterovou. I pokračování Noční lov (Night Stalker), Temné hlubiny (Dark Water), Do posledního dechu (Last Breath), Chladnokrevně (Cold Blood) a Deadly Secrets se drží na předních příčkách prodávaných knih.
Kromě této série je Robert Bryndza taktéž autorem romanticky a humorně laděných zahraničních bestsellerů. 
Nyní Robert Bryndza pracuje na sérii případů nové hrdinky Kate Marshallové, ženy s pohnutým osudem a silným smyslem pro spravedlnost, kterou jako novou vyšetřovatelku představil v knize Kanibal z Nine Elms (Nine Elms).

Více o autorovi je možné se dočíst na webových stránkách robertbryndza.com, Twitteru @RobertBryndza či na Facebooku a Instagramu.

Hodnocení: 85%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Cosmopolis. Knihu zde můžete zakoupit.


4 komentáře:

  1. Mám ji ve čtečce. Nějak jsem knihám od Roberta nepropadla tak, abych je musela být fyzicky.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat
  2. Já byla moc spokojená. Strašně jsem se na tuhle novinku těšila, ale měsíc mi ležela na poště, někde jí zašantročili... Ale dočkala jsem se!

    OdpovědětVymazat
  3. Také mám již nějaký čas za sebou a kniha se mi moc líbila. :-)
    Pro mě byl Kanibal (čteno v lednu 2020) první setkání s autorem, takže jsem si Kate oblíbila na první dobrou - možná i proto se trochu zdráhám se zpětně pustit do Eriky (i když je to v plánu).

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuji moc za návštěvu a komentáře :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥