neděle 18. září 2016

Recenze – Svůdkyně s modrým nebem nad hlavou

Autorka:                    Petra Nachtmanová
Nakladatelství:       Taťána Kubátová – Petunky
Rok vydání v ČR:   2016
Počet stran:             176

Humorný román o hledání životních lásek, o přírodních nástrahách a mužských (ne)dokonalostech. Simona nedávno opustila přítele, protože dál nehodlala trávit čas v nebezpečně vyzdobené ložnici. Jelena se už několik let věnuje raději své úspěšné cukrárně a vyrábění dortů než zkoumání opačného pohlaví. Poslední zkušenost ji totiž málem stála život, když se miláčkovi snažila splnit náročné tužby. Zanedlouho se Simona znovu zamiluje. Její láska vyprovokuje Jelenu k činům – také se chce zamilovat. A ne jen tak do někoho! Hodlá však svého budoucího muže pořádně prozkoumat dřív, než jí přichystá nějaké nemilé odhalení. Kvůli tomu je ochotna prolézat hluboké lesy, křoviska, šlapat desítky kilometrů po svých, přespávat pod převisy a vybírat ideála mezi nefalšovanými vyznavači ohňů. A Simona nesmí u ničeho chybět!

Hlavní postavou románku Petry Nachtmanové je Simona. Má třicítku na krku, žije s Vilémem, bláznem do myslivosti a ráda by už možná založila rodinu. Ovšem Vilda má na mysli pouze jedno, a sice aktuální stav zastřelené lesní zvěře. Je svým koníčkem totálně posedlý a korunu tomu nasadí, když společnou ložnici vyzdobí k obrazu svému. Pro Simonu je to poslední kapka, která vede k rozchodu, nad nímž již dlouho uvažuje. Spát mezi vycpanými zvířaty a parohy opravdu nehodlá. Vrací se tedy zpět k rodičům. Záhy se zakouká do o pět let staršího Romana. Naopak Jelena, Simonina nejlepší kamarádka, si od mužů drží po posledním rozchodu odstup. Rozhodne se však přijmout Simonino pozvání na víkend pod širákem s její partičkou kamarádů a dát mužům ještě šanci.

Dorazil mne tím, jak naši ložnici začal zničehonic předělávat k obrazu svému. Ložnice krásně sladěná do fialova a provoněná uklidňující levandulovou vůní se během jednoho jediného dne bez mé přítomnosti přeměnila na loveckou místnost s arómatem zatuchliny.
Vildu přivedl k nápadu soused Veverka (jak jinak – podle zásady „cti zkušenějšího svého“). Vyklízel místnost pro vnučku a zbavoval se různých krámů. Čeho jiného by měl asi nadbytek, když celý život znal jen myslivost ve všech podobách?
A tak jsem místo po příjemně chlupatých koberečcích šlapala po vyčiněné kůži divočáků i s hlavou. O tu jsem párkrát pořádně zakopla a prsty mě bolely jak deset pomstychtivých ďáblů. Stěny nám zdobily jelenice, diplomy za vynikající lovecké výsledky, vycpaní bažanti, divoké kachny a jiné ptactvo. Nechyběly hrůzostrašné hlavy lesní zvěře a v neposlední řadě trofeje, nahánějící v nočním šeru skutečnou hrůzu. Tyčily se na všech stěnách v pokoji, pochopitelně i nad mou hlavou.

Svůdkyně s modrým nebem nad hlavou je lehoučkým čtením pro každého, kdo chce vyloženě oddechovku. Já jsem od knížky možná přece jen čekala trošku více po té vztahové stránce. A trošku mě mrzelo, že se v podstatě celý příběh odehrává na vandru. Přesněji na vandrech. Nehledejte tedy žádný podrobnější rozbor vztahů, ale pohodový, místy vtipný příběh, který je vyprávěn v ich-formě. Kniha nemá ani 200 stran, přečtete ji za chvilku.

Petra Nachtmanová se narodila 9. listopadu 1972 a pochází z Huntířova u Děčína. Od roku 2002 bydlí v zahraničí, na ostrově Curaçao (Nizozemské Antilly) a pravidelně navštěvuje Českou republiku.
Psát začala až po třicátém roku svého života. Svou tvorbu prezentovala na různých literárních serverech pod několika přezdívkami. Nejprve vydala na vlastní náklady sbírku básní několika autorů s názvem Snění v kalichu divizny a od roku 2006 vycházejí její knihy různých žánrů v několika vydavatelstvích a nakladatelstvích. Začínala romány pro dívky. V současné době se věnuje především žánru krimi a románům pro ženy na humorné i vážné téma, z historického i současného života.

Petra Nachtmanová je členkou české sekce autorů detektivní literatury AIEP. S články a povídkami se setkáte na mnoha webových stránkách i v tisku (například – Krimi Jedním dechem, Krásy Česka, Psychologie dnes, Kámoška.cz, Abeceda zahrady…)

Hodnocení: 75%