pondělí 3. října 2016

Recenze – Sběratel duší

Autorka:                    Elizabeth Peters
Překlad:                    Jana Vlčková
Nakladatelství:       Alpress
Rok vydání v ČR:   2016
Počet stran:              224

Anotace:
Althea vyrůstala v Egyptě po boku otce, uznávaného archeologa, až do doby, než ho obvinili z falšování starožitností. Krátce nato zemřel a ona nechápala, co se stalo. Po letech obdrží dopis od muže jménem Abdelal. Ten pro jejího otce pracoval a nabízí jí důležité informace. Althea je odhodlaná otcovo jméno očistit, ale dorazí pozdě – Abdelal je po smrti a překážet někomu začíná ona.

Althea se po letech vrací do Egypta, kde dříve žila se svým otcem archeologem. Tentokrát tam odlétá jako doprovod mladé dívky Dee, která se zlomenou nohou cestuje za svým otcem. Althea je ráda, že se do Egypta dostane coby garde dáma, protože na letenku by sama asi těžko našetřila. Její návrat má pádný důvod. Chce očistit jméno svého mrtvého otce a navíc obdržela dopis od Abdelala, starého předáka, což může znamenat jedině nějaké zajímavé informace. Dopis však cestoval tři měsíce a Althea tedy neví, zda Abdelala ještě vůbec najde živého a co ji v Egyptě čeká. Pouze ví, že se bude muset setkat s mužem, kterého by nejraději už nikdy nespatřila. Tolik ublížil jejímu otci.


Zapomněla jsem, že John má oči jako rys. Aniž to tušil, přichystal mi pořádný šok – vůbec se totiž nezměnil.
Vlasy mu předčasně zbělely už ve třiceti a zajímavě ladily s opálenou pletí a mohutným černým knírem, který si s láskou pěstoval. Nosil se s touž arogancí, kterou jsem znala – bradu měl vystrčenou a záda hrdě vzpřímená. V černém obleku a kravatě se cítil nesvůj, vyleštěné boty a vyžehlené kalhoty považoval spíš za zbytečnou ztrátu času. Oblečení, které nosil na vykopávky, vypadalo, jako by se k žehličce ani nepřiblížilo. Už v patnácti jsme ho nemohla ani cítit. Nenáviděla jsem ho víc než kohokoliv na světě.

zdroj
Kniha z prostředí afrického kontinentu se mi četla velice dobře. Egypt a archeologie jsou pro mne v podstatě jedna velká neznámá, o to víc mě ale asi kniha oslovila. Užívala jsem si úžasné autorčiny popisy krajiny. Hned bych měla chuť se například do Údolí králů vydat. Také postavy autorka vykreslila bravurně.

Příběh v sobě obsahuje určitou dávku napětí a překvapivých zvratů, což jsem ocenila. Jen konec mi přišel možná trošku jako z červené knihovny, ale to nic nemění na tom, že jsem s příběhem spokojená. Celkově mě tedy kniha bavila, čtení jsem si užila a rozhodně ji můžu doporučit. Kdo zná prostředí Egypta, ten bude nadšený a kdo ne, pozná ho alespoň prostřednictvím skvělého vypravěčského stylu Elizabeth Peters a zatouží Luxor navštívit.

O autorce:
Americká autorka Elizabeth Peters, vlastním jménem Barbara Mertz, pochází z Illinois, tam prožila celé mládí. Narodila se v roce 1927, po studiích na Chicagské univerzitě získala už jako velmi mladá doktorát z egyptologie. Pod pseudonymem Elizabeth Peters vytvořila jedinečnou řadu detektivních románů. Vedle této skvělé detektivní série  vydala spisovatelka přes dvě desítky dalších titulů s romantickými prvky, zvolila pro ně pseudonym Barbara Michaels. Pod vlastním jménem uveřejňovala odborné publikace o egyptologii a starém Římě. Kromě toho přednášela v knihovnách a muzeích. Žila na historické farmě na západě státu Maryland. Zemřela v roce 2013.



Hodnocení: 85%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Alpress. Knihu zde na stránkách můžete také zakoupit.


2 komentáře:

  1. Je to tak, Alpress mě láká čím dál tím víc. Sběratel duší je žhavým adeptem na koupi :) Hezká recenze, Šári, přeji krásný den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristý, knížka byla opravdu moc pěkná a teď čtu další od Alpressu a je snad ještě lepší :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥