sobota 26. listopadu 2016

Měsíční shrnutí – říjen

Přeji krásný pozdní večer :)

Za chvilku se bude sepisovat listopadové knižní shrnutí a já jsem se teprve dopracovala k říjnovému. No, nestíhám :))

V říjnu jsem přečetla devět knih a jednu rozečetla. S počtem jsem nad míru spokojená, přestože jsem četla i hodně tenoučké knihy. Ale hlavně jsem měla štěstí na výběr a to je nejdůležitější.

Přečetla jsem tedy Příslib naděje od Tamary McKinley, Nanejvýš čtyři hodiny spánku od Marlene Schiappy, Všude kolem černý les od Ruth Ware, Nezlomnou od Lesley Pearse, Dům na Baker Street od Michelle Birkby, Hotelstory aneb když to hosté rozbalí od Vladimíry Černajové, Kdysi od Morrise Gleitzmana, I viděl Bůh, že je to špatné od Otty Weise a Dokonalé ticho od Rosamund Lupton. Na konci měsíce jsem rozečetla Vdovu od Fiony Barton.


Na všechny knihy můžete najít na blogu recenze. Nejvíc mě asi zasáhla kniha Kdysi od Morrise Gleitzmana. A hodně vyrovnané to potom bylo mezi Příslibem naděje, Nezlomnou a Dokonalým tichem. Zkrátka jsem si opravdu vybrala skvělé kousky. Žádná z knih nebyla slabá, všechny byly prostě skvělé a říjen jsem si opravdu užila.

A kolik nových kousků mi přibylo do mé knihovny? Celých 14 kousků. Na mě je to poměrně málo, ale je pravda, že momentálně nijak bláznivě nenakupuji, takže je to znát.

A tohle jsou tedy knihy, které obohatily mou knihovnu v říjnu. Chybí tady čtyři knihy a sice Vdova, Nezlomná, Hotelstory a Dokonalé ticho. Dvě knihy má půjčené mamka a dvě jsem poslala dál.


Tato skupinka knih byla nakoupena na buxu. Probíhaly akce, takže jsem jich využila a doplnila Agathu, rodinnou ságu a sérii Johana Theorina.


Píseň vodopádu
Argentina, 1897 
Clarissa a Javier chtějí oslavit první výročí sňatku výpravou k vodopádům Iguazú. Nádherný den ale skončí hrozně. Javier zemře, Clarissa spadne do dravého vodopádu... 
Právě v tu dobu se zdržuje v džungli mladý lékař Robert Metzler. Najde na břehu řeky Clarissu v bezvědomí. Dopraví ženu, která si nemůže na nic vzpomenout, na farmu svých rodičů, aby ji tam léčil...
Třetí díl trilogie V zemi korálového stromu, Laguna plameňáků. 

Nultá hodina 
Gull´s Point, přímořské sídlo lady Tressilianové nacházející se v rybářské vesnici Saltcreek, hostí na první pohled tak trochu zvláštní společnost: ve stejnou dobu – na sklonku léta – sem zamíří chráněnec zesnulého sira Tressiliana a slavný tenisový hráč Nevile Strange, jeho současná i bývalá manželka a rovněž dvojice mužů, s nimiž tyto dvě ženy pojí nedořešené milostné vztahy. Shoda okolností přivádí do blízkého Saltingtonu také inspektora Battlea. Zdánlivě nesouvisející události, které spájí právě jen místo, kde se odehrály, totiž okolí Saltcreeku, se začnou proplétat a napětí v Gull´s Point vyvrcholí v „nulté hodině“ – vraždou lady Tressilianové. Inspektora Battlea čeká těžký případ, protože se zdá, že k tomuto činu neměl nikdo motiv...

Tyto knihy jsem dostala jako recenzní výtisk a k nim patří ještě čtyři zmíněné kousky, které jsem nefotila, protože je nemám doma.


Kdysi 
Každý si zaslouží zažít něco dobrého. Alespoň jednou v životě. Tři roky a osm měsíců žije devítiletý Felix v odlehlém katolickém sirotčinci v horách, ačkoli není katolického vyznání. Jeho rodiče nejsou mrtví. Přivedli ho k matce Mince, představené jeptišek, aby se měl dobře. A určitě si pro něj brzy přijdou, jak Felix věří, jen co vyřeší potíže, které mají se svým knihkupectvím. Protože židovští knihkupci to mají v Polsku roku 1942 těžké. Jak moc, to Felix pochopí, až když se v sirotčinci objeví muži s podivnými páskami na rukávech a začnou vyhazovat a pálit knihy z místní knihovny. Felix uteče, aby našel rodiče a před těmi muži je varoval. Cestou zachrání z hořícího domu malou Zeldu, jejíž rodina byla zavražděna, a pomalu mu dochází, co mají tihle spalovači knih za lubem. A co to znamená pro něj, Zeldu a všechny ostatní Židy. Morris Gleitzman líčí v prvním dílu z čtyřdílné řady život v okupovaném Polsku z dětsky naivní perspektivy malého hrdiny, jeho výpověď je však o to silnější. 

Dům na Baker Street
Bytná Sherlocka Holmese a manželka doktora Watsona se rozhodnou vyjít ze stínu a rozjet své vlastní detektivní pátrání. Z kuchyně na Baker Street číslo 221b se vydávají do temných zákoutí Londýna a zjišťují, že přestože nejsou nejslavnější detektiv všech dob, i ony dokážou vyřešit zapeklitý případ.

A tuto krásku jsem vyhrála u Janči a Veru na blogu Knihy na cestách.


Tak to je z mého říjnového shrnutí všechno. Napište mi, jakou z knih jste četli nebo jestli si na některou z nich brousíte zoubky.

Mějte se moc krásně a čtěte :)

Vaše Šárka ♥

6 komentářů:

  1. Agatha patří k srdcovkam z klasicke literatury a mam ji rad. Takze za me palec nahore :)
    Katy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, už se mi podařila nasbírat pěkná hromádka těchto černých knížeček... akce na buxu jsou v tomhle super :D

      Vymazat
  2. Sarko, ctu clanek teprve ted. Krasne prirustky. Rodinnou sagu budu mit pod stromeckem, jsem zvedava, jak se nam bude libit.:) a mas skvele cteci skore.;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, moc děkuji :) Taky jsem na ty krásné knížky moc zvědavá, obálky mě okouzlily samozřejmě v první řadě :))

      Vymazat
  3. Úžasné, devět knih je prostě paráda a i novinky vypadají báječně! Ať se se čtením daří i v předvánočním shonu, užívej si krásné adventní dny, Šári :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥