středa 20. června 2018

Knižní přírůstky – červen #2

Krásné odpoledne vám všem :)

Dnes tady mám pro vás přírůstkový článek. Opět se mi nějaké nové kousky nahromadily, tak jsem je konečně nafotila a můžeme jít na to.


Šest knih vám dnes představím. Opět tady mám některé, které jsem už četla, ale teď jsem se rozhodla, že je chci mít i doma v knihovně.

Jako první knihu tady mám recenzní výtisk z nakladatelství Alpress. Očekávám od knihy vtipné oddechové čtení a doufám, že má očekávání budou naplněna.

Deník uštvané matky – Suzy K. Quinn
Juliette se právě stala matkou malé Daisy, ovšem mateřství zdaleka není takové, jak si ho malovala. Žádný domek s cestičkou lemovanou růžemi. Daisy nechce spát a žádný z milionů osvědčených triků rodičovských příruček na ni neplatí. A pak je tu ten prevít, co Juliette nechal stát u oltáře, Daisyin otec. Naštěstí je po ruce vždycky deník, papír snese vše.


Dále tady mám jednu knihy z knihkupectví ABZ. Objevila jsem tam Zelený stan za 224,- Což je skvělá cena a dívala jsem se, že teď už je zase dražší. Tak jsem ráda, že jsem knihu koupila. Zelený stan jsem před nějakou dobou četla. Není to právě jednoduché čtení a velké plus pro čtenáře je znalost ruských dějin. Já jsem tedy dost kvůli tomu googlila. Kniha je velice zajímavá, ale lehká jednohubka určitě ne.

Zelený stan – Ljudmila Ulická
Ve stejném roce, kdy umírá J. V. Stalin, se ve škole setkávají tři přátelé, jejichž osudy se propletou do jednoho dlouhého a složitého příběhu. Učitel Viktor Julijevič Šengeli se je snaží nadchnout pro ruskou literaturu, a právě prostřednictvím této postavy se autorka snaží přiblížit a snad i nově interpretovat ty nejlepší tradice ruského písemnictví - od Puškina a Gercena přes Dostojevského k Mandelštamovi, Achmatovové, Solženicynovi a Brodskému. Zároveň ale tři mladí hrdinové začínají chápat pravou podstatu sovětského režimu, v jehož spravedlnost a správnost na počátku věří, a postupně se z nich stávají společenští vyděděnci.


Tyto čtyři kousky jsem pořídila v Levných knihách. Nanejvýš čtyři hodiny spánku je vtipná oddechovka, už jsem ji četla a možná se do ní ještě někdy pustím. Pro chvíle odpočinku je to knížka jak dělaná.

Nanejvýš čtyři hodiny spánku – Marlene Schiappa
Francouzská komedie o úskalích mateřství, stereotypu manželství a úspěšném skloubení práce s rodinou
Dvě ženy na prahu třicítky. Jedna si buduje kariéru v reklamní agentuře, druhá je na mateřské dovolené. Jedna žije v moderním bytě v Paříži, druhá v domku na předměstí. Jedna drží dietu, druhá už kila navíc nepočítá. Morgan a Emílie. Dvě dávné kamarádky, které k sobě po čase opět najdou cestu.
Netrvá dlouho a jejich role se vymění. Morgan otěhotní a nezbývá jí než řešit věčné dilema úspěšných žen – kariéra versus dítě. Prožívá hektiku těhotenství spojenou s výběrem vhodné porodnice, sháněním volného místa v jeslích, nepříjemnými kontrolami u gynekoložky. Bojuje s nevolnostmi v práci a prožívá obavy z budoucnosti. Emilie se zase z domácího života snaží utéct, hledá práci, zvažuje rozvod a prožívá románek s přitažlivým hasičem.
Pomůže Morgan Emílii s návratem do světa pracujících? A usnadní Emílie Morgan vstup do světa matek?


Dále jsem tam objevila knihu Sáry Saudkové. Ráda vyzkouším její styl psaní a uvidíme, zda osloví. Hodnocení na databázi tedy není nic moc, ale nechám se překvapit.

Ta zrzavá – Sára Saudková
Až brutálně upřímná a sarkastická zpověď od raného dětství po dospělou současnost. Skutečnost a fikce...
Autorka ji popisuje z pohledu malého dítěte, dospívající vzdorovité holky, zamilované ženské, která vstupuje do světa mužů a nestačí se divit. Osudové setkání s Mužem, který ovlivnil její život a kterému ovlivnila život ona. Mateřství bez obvyklých sladkých přívlastků. A blížící se tragédie, ke které se nevratně schyluje. Anebo ne?


Jako další českou autorku tady mám Kláru Mandausovou. Opět by mělo jít o nenáročnou oddechovku.

My dokonalé – Klára Mandausová
Schováváme si igelitky, nevíme u kadeřnice kam s kabelkou, ukazujeme na školním srazu omylem vyfocený vlastní zadek, dáváme sluneční brýle do lednice, smažíme na octu místo na oleji, zobeme pilulky, protože ubližujeme růžovým poníkům, a posíláme bývalým láskám esemesky, jejichž obsah se za střízliva bojíme vyslovit i samy před sebou.
Jsme dokonalé ženy. Občas hozené do komedie, někdy do dramatu…
Fejetony píše Klára Mandausová už téměř deset let. Nejdříve pro magazín Ona Dnes, později na svém blogu na serveru iDNES.cz, za který dostala v roce 2010 ocenění Blogerka roku. Jak autorka říká, jsou pro usmání.
Je nás málo dokonalých, říká moje teta a já tuhle větu miluju. Mluví sprostě, kouří jako spojené koksovny a je učitelka. Když byly její děti malé, psala mé mamince dopisy s větami „už jsou zase nemocný, počítám, že brzo umřou“.


A poslední knihou je Děvče na ocet. Kniha vyšla v edici Shakespeare 400 – Hogarth Shakespeare. Znáte knihy z této edice? Já jsem je nedávno zahlédla u Kamily z Hlavy plné knih ve videu, tak jsem po této sáhla.

Děvče na ocet – Anne Tyler
Na motivy hry ZKROCENÍ ZLÉ ŽENY Williama Shakespeara. 
Odkvétající Kate Battistová umí být netaktní i vzpurná, pod tvrdou slupkou však skrývá dobré jádro, jež se nezapře při práci ve školce nebo v zahradě. Když ji sebestředný otec-mikrobiolog umluví, aby vstoupila do fingovaného sňatku s kolegou a zajistila mu zelenou kartu, schyluje se ke srážce vesmírů, neboť Rus Pjotr Ščerbakov je silná osobnost a „stará škola“. 
Držitelka Pulitzerovy ceny Anne Tylerová má na paměti, že ZKROCENÍ ZLÉ ŽENY (1594) je komedie na hraně frašky, a tak jako vždy ryje do fasády zdánlivě funkční rodiny. A protože dnešní Baltimore není Shakespearova Padova, vyzní její svižně ironická etuda zaměřená na náležité chování ženy k nápadníkovi překvapivěji než provokativní výklady téže látky z let šedesátých.


To je pro dnešek všechno. Zítra se můžete těšit na recenzi knihy Chlapec, který přežil pochod smrti.

Mějte se krásně...

Vaše Šárka ♥

6 komentářů:

  1. Z těchto mě zaujala jen ta poslední kniha. Ostatní tolik nelákají, i když ta Saudková by stála taky asi za úvahu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď v LK stojí za vyzkoušení za ty peníze. Mě už kdysi zaujala knížka Zpocená záda, ale váhala jsem, tak te´d autorku vyzkouším a uvidím :)

      Vymazat
  2. Ke knihám gratuluju. Užij si čtení. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Znám jen jednu z lk, jen jsem ji tam zahlédla. Jinak velká neznámá. Ale tobě přeji pěkné čtení :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥