čtvrtek 25. října 2018

Knižní přírůstky – říjen #3 Levné knihy

Krásný pozdní večer, přátelé :)

Dlouho jsem se vyhýbala Levným knihám a asi jsem věděla proč. Před pár dny jsem tam náhodou zavítala a samozřejmě jsem s prázdnou neodešla, jak jinak. Koupila jsem si tam šest knih. No, pěkně jsem se rozšoupla a ještě mám pár favoritů vyhlídnutých.


Modrou knihu vpravo na fotce jsem už nějakou dobu měla. Jde o Žluté oči krokodýlů a je to první díl série Jósephine od Katherine Pancol. Říkala jsem si, jestli ji vůbec budu číst, takže další díly jsem zatím nijak neřešila. Ale teď jsem je objevila v Levných knihách za 49,- za kus, tak jsem je dokoupila. Jinak mimo jiné v LK koupíte od autorky i sérii Muchachas a samostatnou knihu Líbejte mě. Tak to jen kdyby vás to zajímalo.

Žluté oči krokodýlů
Kniha je rodinnou ságou, kde je zachycen především vztah mezi dvěma sestrami. Hlavní hrdinka, charismatická čtyřicátnice Joséphine, se potýká s komplikovaným rozvodem, finančními nesnázemi, problémovou pubertální dcerou, tyranizující matkou a navíc i mimořádně nízkým sebevědomím. Kvůli podvodnému sestřinu plánu se ocitne v labyrintu komplikovaných lží a předstírání. Při práci zjišťuje, že je talentovanou autorkou, a začíná trpět tím, že ji nikdo neocení, byť se román stal bestselerem.Všechny tyto životní překážky ji však nutí k vnitřnímu růstu a zjištění, kým vlastně je.


Pomalý valčík želviček
Pokračování úspěšné knihy Žluté oči krokodýlů.
Co nového se stalo od minule? Nejpodstatnější je asi fakt, že Joséphinu potkal ohromný literární úspěch. Ztratila ale manžela Antoina, který zmizel v Keni. Sežrali ho opravdu krokodýli se žlutýma očima? Joséphine se přestěhovala z pařížského předměstí do bohaté čtvrti, zdánlivě bezpečného místa pro život francouzské smetánky. Jaké je to být slavnou, ptá se Joséphine? Je tím člověk šťastnější? Změnilo se všechno, ale vlastně se nezměnilo nic. Její ambiciózní dcera Hortense se právě přestěhovala do Londýna, aby prokázala svůj talent v módním byznysu. Roztomilá dcera Zoé zvolna odrůstá dětství, nikoli bez potíží. Joséphinina egocentrická sestra Iris, notorická lhářka, se bohužel nezměnila vůbec...


Veverky z Central Parku bývají v pondělí smutné
Poslední díl mimořádně úspěšné trilogie od nejlepší francouzské autorky roku 2007.
V posledním dílu rozsáhlé trilogie populární francouzské autorky (podle deníku Le Figaro z února 2013 je na třetím místě v prodeji knih ve Francii) se znovu setkáváme se známými postavami, jejichž osudy jsme sledovali na stránkách obou předchozích dílů. S hlavní hrdinkou Joséphine a jejími dvěma dcerami Hortense a Zoé, matkou Henriettou, nejlepší přítelkyní Shirley, ale i s ostatními románovými postavami, které jsou s rodinou Cortèsových nějak spjaty. Dočkáme se rozuzlení podivuhodných zápletek, do nichž je zavedla rozhodnutí v různých – a někdy dost překvapivých – životních situacích, a nakonec se dozvíme i to, nač jsme byli zvědaví od chvíle, kdy jsme si poprvé přečetli titul této knihy: Proč vlastně bývají ty veverky v New Yorku v pondělí smutné.
A nakonec ještě zpráva pro ty, kteří si tři generace ženských hrdinek z knih Katherine Pancolové oblíbili: Režisérka Cécile Telermanová začala ve Francii natáčet film Žluté oči krokodýlů, s Julie Dépardieuovou (Joséphine) a Emmannuelle Béartovou (Iris) v hlavních rolích.

Románová trilogie zaznamenala ve Francii obrovský úspěch, prvního dílu Žluté oči krokodýlů se prodalo přes milion kusů, roku 2006 získal Prix de Maison de la Presse a v roce 2008 byl 6. nejlépe prodávanou knihou. 
Celá trilogie dosud vyšla ve více než 20 jazycích.
První díl této trilogie zařadila iLiteratura.cz mezi Nejlepší knihy roku 2011.


Dále jsem si tam koupila dvě knihy od autorky Emmy Temple. Zpěv Maora jsem už četla a líbila se mi celkem, ovšem poslala jsem ji dál. Tanec Maora tedy Zpěvu předchází, nicméně mě zajímá, tak jsem si nakonec koupila obě. A myslím, že snad úplně na sebe nenavazují, takže nebude vadit, že to přečtu v opačném pořadí. A buď obě u mě v knihovně zůstanou, či potom půjdou dál obě. Uvidím, jak se mi bude Tanec Maora líbit.

Tanec Maora
Po příjezdu na Nový Zéland trápí Sinu noc co noc podivný sen, v němž se jí zjevuje záhadný Maor. Její dovolená se mění v noční můru. Chce jí snad někdo ublížit a muž ve snu se ji snaží varovat? A co má znamenat ta fotografie ženy, která je jí tak neskutečně podobná? Nezbude než začít hledat pravdu…


Zpěv Maora
Katharina má napsat reportáž o Novém Zélandu. Je nadšená, navíc se setká s kamarádkou Sinou. Pak přijde zemětřesení a Sinina malá dcerka se zraní. Při ošetřování vyjde najevo diagnóza, která všechny šokuje. Katharina hledá pomoc, kde se dá, ale až setkání s mužem, který zpívá starou maorskou píseň, jí poodhalí tajemství, které rozhoduje o osudech lidí…


Dalším úlovkem je Kniha ztrát a nálezů od Lucy Foley. Po této krásce jsem koukala dlouho, takže šla teď hned do košíku. Ještě ji mám zatavenou ve fólii.

Kniha ztrát a nálezů
Mladá fotografka Kate Darlingová pátrá po minulosti své zesnulé matky, slavné baleríny, jež byla jako malá adoptovaná. Náhodou se dostane k záhadnému portrétu ženy, která jako by z oka její matce vypadla – a přec to není ona. Když se jí podaří zjistit, že autorem portrétu je proslulý malíř Tom Stafford, který stále ještě žije na Korsice, začne se před Kate odvíjet příběh velké lásky, proti které se stavěl snad celý svět…


A poslední knihou je Vánoční koleda od Charlese Dickense. Jsem asi jediná, kdo nečetl knihu a neviděl film. Takže jsem si ji musela koupit.

Vánoční koleda
Obchodník Ebenezer Skruž je lakotný. Vlastně miluje jen jedno - peníze! Hromadí je a škudlí, kde se dá. Ani o Vánocích, svátcích klidu a míru, nedokáže být laskavý a štědrý. Brzy se ale má všechno změnit...
O Štědrém dnu má Skruž podivnou vidinu, ve které ho navštíví jeho zemřelý společník Jakub Marley. Tajemným hlasem mu prozradí, že se mu zjeví tři duchové, kteří starému skrblíkovi pomůžou stát se lepším člověkem, pokud on bude chtít. Ke Skružovi skutečně postupně přijdou záhadní návštěvníci - duch minulých Vánoc, duch letošních Vánoc a duch příštích Vánoc.
Připomenou mu jeho dětství, zavedou ho do chudé rodiny jeho písaře a ukážou mu, jaké štěstí prožívá o svátcích jeho nemajetný synovec se svými dětmi. Poslední duch odhalí obchodníkovi děsivou budoucnost...
Zlému lakomci spadnou klapky z očí a rozhodne se pro zásadní životní změnu...


Četli jste některou z knih, když pominu Vánoční koledu, protože tu jste jistě četli? Určitě mi napište, těším se na vaše komentáře.

Mějte krásnou noc.

Vaše Šárka ♥

7 komentářů:

  1. Tedy Šári vy mi dáváte.....dneska musím do levných knih. Myslím, že to ani neunesu......ale já tam chodím ráda-hezký den přeji Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, ani já si neodnesla vše, co bych chtěla :) Možná zase něco příště :) Mějte se krásně ♥

      Vymazat
  2. pekna hromadka, ja v posledni dobe nemam v lk vubec stesti... nikdy nemaji nic, co by me zaujalo...
    vanocni koleda potesila, dame spolecne cteni v prosinci? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já myslím, že bychom tu koledu mohly dát, ale radši na stopro nic neslibuju :D

      Vymazat
  3. Vánoční koledu bych si také ráda přečetla, snad nám ji v levných knihách také zařadí k nákupu :( :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda bych viděla i film, tak konečně musím přečíst knížku :)

      Vymazat
  4. Dobrý den Šárko, neplánujete knihy Katherine Pancolové prodat? Měla bych zájem o želvičky, nedají se nikde sehnat ☺️

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥