středa 10. dubna 2019

Knižní přírůstky – březen 2019

Krásný podvečer, přátelé :)

Dnes mám pro vás článek o březnových přírůstcích. Minulý měsíc mi přibylo celkem devět knížek. Tři knihy mi přišly v rámci recenzních spoluprací, pět jsem si jich koupila a jednu jsem dostala jako dárek.


Začneme recenzními výtisky. V rámci spoluprací mi přišly Smrtící tajnosti od R. Bryndzy z nakladatelství Cosmopolis, Údolí naděje od E. Haran z nakladatelství Alpress a Holčička, kterou tam nechali od R. Veletzos z nakladatelství Fortuna Libri. 
Všechny tři knihy jsem už přečetla, na Smrtící tajnosti a Údolí naděje najdete na blogu recenze, na Holčičku budu sepisovat v nejbližších dnech.

Smrtící tajnosti
Jednoho mrazivého rána nalezne po probuzení matka svou dceru v kaluži krve a zmrzlou na malé předzahrádce. Kdo mohl provést takovou věc – zavraždit oběť na prahu jejího vlastního domu, ještě k tomu na Štědrý večer?
Po posledním, velmi bolestném případu se Erika Fosterová cítí zranitelná, ale nakonec se rozhodne, že se ujme i tohoto vyšetřování. Jakmile začne pracovat, objeví zprávu o útocích ve stejné, dosud poklidné čtvrti Londýna. Všechny spojuje jeden detail – oběti byly napadeny černě oblečenou postavou s nasazenou plynovou maskou...

Údolí naděje
Matyldiny sny o rodinném štěstí vezmou za své, když na zásnubní hostině ztropí její opilý otec nečekaný skandál. Dosud vážená rodina je najednou přetřásána na veřejnosti a zostuzená dívka prchne z města do tichého vnitrozemí. V zapadlé vesnici nepotká nikoho, komu by se mohla vyplakat na rameni, proto svou bolest svěří papíru. Vůbec netuší, do jaké pasti se dostane, když se z knihy stane bestseller.


Holčička, kterou tam nechali
Rodinná sága inspirovaná skutečným příběhem. V mrazivé noci v lednu 1941 se na schodech bytového domu objeví opuštěná židovská dívenka. Rumunsko se spojilo s nacisty a židovská populace je ve vážném nebezpečí. Dívka je umístěna v sirotčinci, ale zanedlouho ji adoptuje bohatý bezdětný pár. Pojmenují ji Natalia a holčička se pro ně stane středobodem vesmíru. Natalia prožívá bezstarostné dětství, adoptivní rodiče ji vroucně milují a chrání před válkou, která zuří všude okolo. Nástup poválečné komunistické diktatury je neúprosný a rodinu stíhá jedna rána za druhou. Rodinu připraví o veškerý majetek, roky dospívání tráví Natalia v bezútěšném světě za železnou oponou, její rodiče jsou označeni za nepřátele režimu a jsou pronásledováni. Jediným únikem před krutou realitou se jí stane hra na klavír a komplikovaná láska. Zamiluje se do dlouholetého otcova přítele, ženatého Viktora, který po změně režimu získal vysokou funkci. Nezapomněl však na staré přátele a snaží se rodině pomoci. Vzápětí však z jejich života zmizí. Po deseti letech se Natalia a Viktor náhodně potkají. Viktorovi se naskytne příležitost získat pro Natalii svobodu a uniknout z komunistického pekla. Natalia musí učinit bolestné rozhodnutí: zůstat v Bukurešti se svými milovanými adoptivními rodiči a mužem, kterého stále miluje, nebo využít šance, aby konečně žila svůj život a jednou provždy snad odhalila minulost.


Jako dárek jsem  dostala Prokletí Schwartzovy vily od Sabinky z Knižní kavárny alias Anny Beatrix Bártové. Sabinka mi knížkou udělala velkou radost, recenzi na blogu najdete také.

Prokletí Schwartzovy vily
Svět živých i mrtvých se střetává. Minulost se hlásí na světlo boží a nenechá vás spát!
Mladí manželé Nora a Leonard očekávají rodinu a nemají kde bydlet. Financí nevlastní mnoho, a když se naskytne příležitost zakoupit byt ve staré secesní vile na okraji města, nadšeně po ní skočí. Co na tom, že cena je až podezřele nízká a za nedalekou hřbitovní zdí vykukují kříže a náhrobky.
I když si Nora oddechne od všetečné tchyně, skutečný klid v domě nenajde. Je až příliš empatická a citlivá, a jeho minulost je příliš temná. Když se kolem začnou dít prapodivné věci a na chodbách se objevovat cizí lidé ve sto let starých oděvech, pustí se do pátrání. 
Tajemství, které odhalí, vám vezme dech.


A teď už jsme u knih, které jsem si koupila sama. Dlouho jsem kroužila okolo Hluchavek od Luboše Pandy, až jsem si je u něj konečně objednala. Je to román ze života neslyšících a já doufám, že se k němu co nejdřív dostanu.

Hluchavky
Honza a Eva, každý z jiného prostředí, ale oba se stejným handicapem - narodili se se jako neslyšící. Pomocí deníkových záznamů sledujeme jejich životní cestu od dětství až do dospělosti, aby se v závěru knihy jejich osudy protnuly.

Zavítala jsem také v Pardubicích do Luxoru a ve výprodeji jsem tam objevila dvě knihy z Domina, po kterých jsem už dlouho pokukovala. Jde o knihy Osudy a běsy od L. Groff a Co jsme si neřekli od R. Dunlopa.

Osudy a běsy
Nikdy si nezačněte myslet, že někoho opravdu znáte. I když s ním žijete dvacet let.
Každý příběh má dvě strany. A někdy se ukáže, že klíčem k dobrému manželství není způsobilost říkat pravdu, ale schopnost udržet tajemství.
Ve svém nejnovějším románu, bohatém a mnohovrstevnatém, přináší Lauren Groff příběh o jednom takovém manželství, zachyceném v průběhu dvaceti čtyř let. 
Lottovi a Mathilde bylo dvaadvacet, když se vzali. Byli krásní, bláznivě zamilovaní a předurčeni k úspěchu. O deset let později je jejich manželství ještě stále předmětem závisti přátel, ale pozorný čtenář už s lehkým mrazením začíná cítit, že skutečnost je mnohem složitější, problémy hlubší a minulost temnější, než by se mohlo na první pohled zdát.


Co jsme si neřekli
Temně humorný příběh o manželství v krizi, který zcela jistě zarezonuje v každém, kdo si někdy nějakou partnerskou krizí prošel. (Takže i ve vás.)
Po dvou letech bolestného odloučení si Jack a Laura smluví schůzku. Jack je připraven a ochoten odpustit.
Laura však nejeví sebemenší ochotu se za cokoli omlouvat.
Jack jí pošle svůj deník, který si začal psát po jejím odchodu.
Laura jeho zápisky doplní o pár vlastních postřehů a důvodů, proč udělala to či ono.
Už si navzájem sdělili všechno. Tedy s výjimkou toho, co bylo (a je) nejdůležitější.
Rory Dunlop je nesmírně vnímavým pozorovatelem. Ve svém románu Co jsme si neřekli postihuje se suchým sarkasmem i s hlubokým porozuměním mnohdy nepřekonatelnou propast mezi slovy a pocity.

Na konec jsem si nechala dva úlovky z Levných knih, a sice Hrob mé sestry od R. Dugoniho a Nezvěstnou od R. Abbott. U obou knih mě tedy překvapilo, že jsem je objevila právě v LK. Obě mají na databázi skvělá hodnocení. U série od Rachel Abbottové by mě navíc zajímalo, kdy bude konečně vydán první díl. Stále čekám a čekám, nechci číst od druhého dílu logicky. Tak snad vůbec vyjde.

Hrob mé sestry
Tracy Crosswhiteová, detektiv seattleské policie, strávila dvacet let v pochybnostech a otázkách, co se doopravdy stalo s její sestrou Sarah. Opravdu ji znásilnil a poté zabil Edmund House, recidivista žijící ve stejném městě, který byl za tento zločin odsouzen? Tělo se ale nikdy nenašlo. Co když vše bylo ještě jinak? Případ byl sice uzavřen již před lety, ji se ale s výsledky vyšetřování nikdy nesmířila. V Housovu vinu prostě nevěří.
K zásadnímu obratu dochází v okamžiku, kdy je nalezeno tělo Sarah. Tracy je odhodlaná odhalit pravdu stůj co stůj, ale temná a dlouho utajovaná tajemství, která vyplouvají na povrch, Tracy vystavují smrtelnému nebezpečí…


Nezvěstná
Jedno temné tajemství. Jeden akt pomsty.
Když Emma Josephová potkala svého pozdějšího manžela Davida poprvé, byl zlomený zármutkem. Jeho první žena tragicky zahynula při autonehodě. A z místa nehody záhadně zmizela i jejich šestiletá dcera.
Nyní, o šest let později, Emma věří, že bolestná léta už jsou za nimi. S Davidem si vybudovali nový život a mají krásného syna Ollieho. Vtom ale do jejich životů vstoupí nezvaný host a jejich svět se vychýlí z osy. Emma už se necítí v bezpečí. Jak to tenkrát bylo doopravdy? A proč má takový strach o sebe i o své dítě?
Když zoufalá Emma požádá o pomoc svého dávného přítele detektiva Toma Douglase, dá v sázku celý jejich život. Brzy se začne rozplétat síť podvodů a lží, která oběma naprosto otřese.
Říká se, nikdy nevěř cizím lidem. Možná na tom něco bude...

A to je všechno, co mi přibylo za měsíc březen do poliček mé knihovny. Četli jste některou z těchto knih? Pokud ano, určitě mi napište, jaká kniha to byla a jak se vám líbila.

Mějte se krásně.

Vaše Šárka ♥

5 komentářů:

  1. Krásné kousky. Žádný jsem nečetla. Nejvíc mě zaujala asi Schwarzova vila a Hrob mé sestry. :-)
    Přeji hezké čtení!:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Wow, knižky na recenzie, to je splnenný sen:)

    OdpovědětVymazat
  3. pekna kupicka knizek :-D hezke pocteni

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné přírůstky. :-) Já jsem nyní podlehla Bryndzovi a dnes jsem dočetla druhý díl. Jsem zvedavá na ty ostatní. Jeho styl psaní mi sedl a knihy se čtou plně sami ^_^

    OdpovědětVymazat
  5. Moc vám všem děkuji, knihy si určitě užiju ♥

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥