úterý 3. prosince 2019

RECENZE – Matčina hra

Autorka: Sandie Jonesová
Překlad: Michaela Martinová
Nakladatelství: Grada/Cosmopolis
Rok vydání v ČR: 2019
Počet stran: 352
ISBN: 978-80-271-2188-5

Anotace:
Návykový psychologický thriller plný nečekaných zvratů o ničivém vztahu mezi Emily, jejím přítelem Adamem a jeho matkou Pammie. Ukazuje, jak mocná může být síla manipulace a že všechno nemusí být tak, jak se na první pohled zdá. ON TĚ MILUJE: Adam zbožňuje Emily. Emily je přesvědčená, že Adam je perfektní muž, jakého nevěřila, že někdy potká. ALE ONA TEBE NE: Ve stínu číhá soupeřka, žena, kterou s jejím milovaným spojuje hluboké pouto. NIC JI NEZASTAVÍ: Emily si vybrala Adama, ale nevybrala si jeho matku Pammie. Neexistuje nic, co by matka neudělala pro svého syna. A Emily zjistí, kam až je Pammie schopná zajít, aby dosáhla svého. Aby Emily odešla navždy.

Emily miluje Adama a Adam miluje Emily. Ještě víc než Emily miluje ale nejspíš svou matku. I když se tyto dva druhy lásky nedají srovnávat, je Adam zkrátka klasický mamánek. Co řekne maminka je svaté. Oba mladí lidé chystají svatbu, ovšem Pammie, Adamova matka má na jejich svazek rozhodně jiný názor. Emily nechápe, proč ji Pammie tak nesnáší a proč sebou Adam nechá  manipulovat. Jeho bratr je rozhodně jiné povahy. 

Zpočátku nejde o žádné vážné problémy, ovšem boj mezi Emily a nastávající tchyní postupně graduje a Emily se nestačí divit, co vše Adamova matka dokáže napáchat, aby bylo po jejím. Takovou vynikající herečku v životě nepoznala. Jsou situace, kdy z ní jde až strach. Emily se však nehodlá vzdát, Adam je přece její životní láska a nebude si brát jeho matku, ale jeho. Jestli však někdy ke sňatku dojde.


Už když jsem si přečetla anotaci, tušila jsem, že půjde o skvělou knihu. A nespletla jsem se. Spíš než thriller bych příběh označila za psychologické rodinné drama. Postavy vykreslila autorka naprosto skvěle a opravdu realisticky. Bože, nikdy bych nechtěla poznat nikoho, jako byla Pammie. Taková intrikánka a manipulátorka, ovládnutá opičí láskou ke svému synovi. Chvílemi mi z ní naskakovala po těle husí kůže.

Kniha je výborně napsaná, děj se odvíjí svižně, autorka čtenáře udržuje v napětí po celou dobu, nechybí zásadní zvraty, a až na samotném konci jsou vyloženy skutečné karty. 

Knihu můžu vřele doporučit všem milovníkům napětí, rodinných dramat a neskutečně negativních až bizarních  ženských postav v hlavní roli.

O autorce:
Sandie Jones je novinářka na volné noze píšící mimo jiné pro Sunday Times, Daily Mail, Woman‘s Weekly a časopis Hello. Kdyby nebyla spisovatelkou, stala by se návrhářkou interiérů, protože je až nezdravě posedlá tapetami a polštářky. Žije v Londýně s manželem a třemi dětmi.

Hodnocení: 95%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Cosmopolis. Knihu zde můžete zakoupit.


10 komentářů:

  1. Tak t jsi první, kdo mě na knihu nalákal a už ji mám ve čtečce :D

    Všichni prozatím napsali recenzi typu jak kniha nenaplnila jejich očekávání a že jde opravdu o hloupost. Tak jsem neměla ani chuť ji číst.

    Díky za tip!! Moc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná, kdo opravdu čekal čistokrevný thriller, mohl být zklamaný. Ovšem já mám ráda tahle psychodramata, takže za mě ano :) A doufám, že se bude líbit :)

      Vymazat
    2. Líbila se moc!! :) Díky ještě jednou :)

      Vymazat
  2. Knihu jsem sice vyhrála, ale darovala jsem ji mamce. A ta ji slupla velice rychle, pry byla hodně dobrá :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Já ji mám na svém seznamu a po tvém článku ji posunu trochu nahoru :-)
    Viděla jsem film na podobné téma. Byl výborný...matku hrála Jessika Langová, nevěstu Gwyneth Paltrow...myslím, že se to jmenuje Krevní pouto.

    OdpovědětVymazat
  4. Na knihu jsem se nechystala, ale shodou náhod jsem ji nakonec vyhrála na instagramu, tak ji plánuji otevřít začátkem nového roku.. :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥