úterý 18. září 2018

Knižní přírůstky – září #1

Krásné odpoledne, přátelé :)

Polovina září je pryč, takže je čas na nějaké ty moje nové přírůstky. A že jich je. A to jsem se hodlala ovládat. Jenže ty akce, které stále rostou jak houby po dešti, jsou jako mor. Dnes v článku však najdete jen zlomek nových knih, protože největší hromadu jsem nasyslila v rámci Black Friday na Luxoru a ty vám ukážu příště.


Dnes vám tedy ukážu jednu výhru, jeden recenzáček a jednu běžně koupenou knihu.

Na FB stránkách Levných učebnic jsem vyhrála knížku Rašeliniště. Nesoutěžilo se konkrétně o ni, ale když jsem byla vylosovaná, mohla jsem si z určitého seznamu vybrat svou výhru. Knížku jsem už zaregistrovala díky parádní obálce a jsem na ni hodně zvědavá.

Rašeliniště – Susanne Jansson
Napínavý příběh o smrti a tajemství
ukrytém v mokřadech. Rašeliniště je opuštěná krajina
s přikrčenými borovicemi, lukami zahalenými v mlze a nepevnou propadající se půdou. Kdysi dávno tu
pochovávaly oběti bohům a říká se, že tady lidé beze stopy mizejí ještě dnes. Právě sem přijíždí bioložka
Nathalie, aby dokončila pokusy pro svou doktorskou práci o zeminách. Brzy se ale ukáže, že její skutečný
cíl je mnohem osobnější. Když se v rašeliništi objeví mrtvé tělo, znamená to děsivý důvod k pátrání
v minulosti — jak pro policii, tak pro Nathalii samotnou. Spolu s fotografkou Mayou Lindeovou pronikají vrstvami vzpomínek i rašelinných půd až k šokujícím odhalením dávno ukrytých pravd.


Z nakladatelství Grada mi dorazil recenzáček s názvem V dobrém i zlém. Prý jde o vynikající psychothriller, a já se do něj pustím velice brzy.

V dobrém i zlém – Michelle Sacksová
Napínavý psychothriller plný nečekaných zvratů, který provokativně odhaluje temnou stranu manželství, mateřství a přátelství. 
Bezmezně milující manželka, oddaný manžel, opečovávané dítě. Američané Merry, Sam a Conor jsou perfektní rodina, žijící na perfektním místě. Merry si domácký život nemůže vynachválit – pečení, práce na zahradě, péče o malého syna. Sam začíná po odchodu z univerzity s novou kariérou filmaře. Občas se přistihnou, že sami nevěří tomu, jak šťastní jsou. Tady na švédském venkově, kde začínají žít svůj nový perfektní život. 
Když je v jejich švédském ráji navštíví Merryina kamarádka Frank, stane se okamžitě součástí rodiny. Sblíží se s malým Conorem. A se Samem. Frank a Merry jsou skoro jako sestry, proto Frank okamžitě odhalí věci, které ostatním unikají. Faleš a zradu, kterým se dá při pohledu na tuhle pohádkovou rodinku těžko věřit. Ale jenom Frank ví, co se tady skutečně odehrává… . Kdo je manipulátor a kdo oběť?


A nakonec tady mám Vilu na Sadové od Richarda Skláře. Četla jsem už od autora Anděla smrti a kniha se mi moc líbila. Jen mě mrzí, že jsem nejdřív nečetla právě Vilu na Sadové, která Andělovi předchází. 

Vila na Sadové – Richard Sklář
Každý starý dům má svá tajemství...
Historický román, který přináší dva nezávislé, ale prolínající se příběhy, odehrávající se ve vile na Sadové ulici v Ostravě v minulosti a přítomnosti. Zčásti román fiktivní, zčásti skutečný.
1941 Reinhard Heydrich nastupuje do úřadu zastupujícího říšského protektora a Johann Proske začíná v pohodlí luxusní vily na Sadové ulici psát svůj deník. Muž na prahu šedesátky, přední úředník kanceláře starosty Moravské Ostravy. Na první pohled ustrašený byrokrat však hraje dvojí hru. Původního majitele vily, celou jeho rodinu i cennou sbírku uměleckých předmětů ukrývá… 2013 Realitní agentka Roberta, přáteli nazývaná Bo. Životem protřelá padesátnice, které nechybí vtip, inteligence a skvělý úsudek. Se svým bývalým manželem vlastní úspěšnou firmu. Jejich společná minulost sahá ale mnohem dál. Do Bosny, kde před 20 lety pracovali jako elitní agenti Ministerstva vnitra. Tuto dobrodružnou část života už ale mají dávno za sebou. Alespoň si to mysleli… O vilu na Sadové, kterou jejich společnost prodává, se začne zajímat tajemný kupec. Při pátrání po jeho identitě odhalí podezřele mnoho indicií souvisejících s jejich bosenskou minulostí. Někdo krutý a chladnokrevný se je rozhodl najít a pomstít se. Hra "kdo s koho" začíná... Dva příběhy, dva osudy, minulost a současnost. A tajemství, které všechno spojuje… Skvěle namíchaný koktejl napětí, literární fikce, historických událostí a skutečných postav protektorátní Ostravy.


Četli jste některou z knih? Chystáte se třeba na thriller V dobrém i zlém? Napište mi do komentářů :)

Vaše Šárka ♥

10 komentářů:

  1. O knize V dobrém a zlém jsem už četla a velmi mě zaujala. Takže si počkám, až přidáš na něj recenzi. :) Jinak zbylé knihy zní pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem o ní hodně slyšela, tak se moc těším. Tenhle týden se na ni vrhnu :)

      Vymazat
  2. Tak to jsou samé krásné kousky, četla jsem už V dobrém i zlém a musím říct, že je to povedený thriller. Věnuje se dost kontroverznímu tématu, je syrový, ale já si jeho čtení užila. Brzy sepíšu recenzi :) Na oba ostatní kousky se snad někdy chystám.
    Měj se moc krásně, Šáári, užij si přírůstky a já se budu moc těšit na článek s BlackFriday, možná mě ještě přesvědčíš pro něco si skočit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, snad ještě stihnu ten článek do konce měsíce publikovat :) Jinak na ten thriller se moc těším, teď jsem žádný nečetla, tak už mám mírně absťák :)
      Měj se krásně, Hani :)

      Vymazat
  3. pekne prirustky, V dobrem i zlem taky zvazuji :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Přeji pěkné čtené - mě zatím ani jedna nezaujala k pořízení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) A peněženka ti asi tentokrát bude vděčná :)

      Vymazat
    2. Peněženka vděčná sice bude, ale i tak nějaký knižní přírůstek čekám ;o)

      Vymazat
    3. Však bez nových knih by bylo prázdno :D

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥