sobota 24. srpna 2019

Poprvé jsem otevřela – Barák a Ztracené dopisy

Krásný pozdní večer, přátelé :)

Tak zase trošku oživíme blog. Ukážu vám dvě knihy, se kterými jsem teď trávila a trávím volné chvilky.

Jde o novinku Alžběty Bublanové s názvem Barák a román Ztracené dopisy od Sarah Mitchell.


Útlý paperback Barák jsem už přečetla. Byla jsem zvědavá na styl autorky, protože kdysi mě celkem lákala její předešlá kniha V tichu.

Z Baráku jsem docela rozpačitá a tak trochu snad i deprimovaná. Přišlo mi to hodně depresivní. Jde v podstatě o zpověď stárnoucí ženy, kde snad není nic pozitivního. Alespoň já jsem to tam necítila. Více později v recenzi.

Anotace:
Jak moc známe své blízké? Denně je potkáváme, bydlíme s nimi pod jednou střechou, a myslíme si, že o nich víme všechno. „Barák“ je vyprávěn stárnoucí vdovou, která pozoruje své sousedy, kteří na rozdíl od ní prožívají své životy. Působí jako přízrak, co se plouží z domu do obchodu a zpět, jinak vysedává u otevřeného okna činžovního domu. Její stereotyp nahlodá událost, která se dotkne přímo jí a ona prochází proměnou a nachází v sobě opět ženu. Osud zamíchá i se životem její dcery alkoholičky a jednoho z nájemníků tak, že je těžko říct, jak moc můžeme druhé poznat či pochopit.


Knihu vydává nakladatelství Petr Štengl a mám dojem, že kniha zatím nevyšla. 

Momentálně jsem rozečetla knihu Ztracené dopisy od Sarah Mitchell. Jsem asi na padesáté straně, takže v úplném počátku, tudíž nic moc o knize vám zatím nepovím. Jde o román, odehrávající se ve dvou časových rovinách, má tam být nějaké tajemství, takže jsem moc zvědavá, jaké to bude. Jak dopíšu příspěvek, jdu se začíst.

Anotace:
Co když milovanou osobu ochráníte jen tehdy, když ji už nikdy v životě neuvidíte? Když Martin milovaný otec zemře, zanechá po sobě jen záhadné dopisy, které psal Angličance Catkins, a zmínku o domečku na pláži v anglickém přímořském městečku. Marta je v Kanadě, kde žije, ve složité životní situaci. Proto se rozhodne odcestovat do Anglie zjistit víc o minulosti své rodiny a odhalit, kdo byla otcova tajná přítelkyně. Postupně díky dopisům proniká do příběhu, který se udál v Norfolku za druhé světové války. Sylviin manžel Howard bojuje ve válce, Sylvie se pokouší sama vychovávat jejich dvě děti. Jediné útočiště nachází v chatce na pláži ve Wellsu a v kamarádství s Connii, kterou tam potkala. Mezi oběma ženami se vytváří přátelství na celý život a Sylvie Connii prozradí tajemství, se kterým se nikdy nikomu nesvěřila. O tajném milenci a o dítěti. Válka přinášela i bolestivá rozhodnutí. Slib, který si ženy dají, přetrvá roky. Může obrátit Martin život úplně naruby.


Knihu vydalo nakladatelství Fortuna Libri a má božskou obálku.

Tak to je pro dnešek všechno, napište mi, co čtete, jestli čtete přes léto méně nebo více než v jiném ročním období, napište mi, jak se máte, prostě mi něco napište, já si to ráda přečtu ♥

Vaše Šárka ♥



6 komentářů:

  1. Ztracené dopisy mě zaujaly obálkou, i když ani nevím proč, ale pokaždé, dkyž je někde vidím, líbí se mi. :-D Takže jsem zvědavá na recenzi. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Obálka je nádherná ♥ Já se trochu nemohla začíst, trvalo mi to, moc mě nebrala historická linka, ale posledních 100 stran jsem dala jedním dechem. Možná jsem měla zpočátku problém, že jsem četla po kouscích. Je to moc pěkné ♥

      Vymazat
  2. Právě teď čtu Kaštanka což je thriller jako řemen. Zároveň mám rozečtenou knihu Rychleji mluvit nedovedu od Lauren Grahamové ( Lorelain z Gilmorek) a ta mě vůbec nebaví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Gilmorky jsem sledovala jsen zpočátku, tak to jde mimo mě, ale dost lidí bylo z knihy zklamáno. kaštánka si chci taky pořídit, láká mě :)

      Vymazat
  3. Ztracené dopisy vypadají lákavě, tak snad s nimi budeš spokojená :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Celkově moc pěkná knížka, jen jsem se hůř začítala :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥