neděle 25. dubna 2021

RECENZE – VRAŽDA BEZ SOUCITU

Autorka:
Catherine Shepherd
Překlad: Rudolf Řežábek
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok vydání v ČR: 2021
Počet stran: 352
ISBN: 978-80-271-3066-5

Anotace:
Julia Schwarzová svou práci na pitevně miluje a se smrtí se umí vypořádat. Horší je to s nočními můrami, které ji v poslední době připravují o spánek. Soustředí se tedy raději na to, kdo mučil a zavraždil mladou policistku, kterou našli mrtvou v kufru jejího vlastního auta.

Komisař Kessler nejdříve hledá vraha mezi dealery drog, kterým byla na stopě. Předpokládaný pachatel ale skončí pod koly vlaku a začnou se objevovat nové oběti.

Když Julia konečně pochopí, jak spolu jednotlivé stopy souvisejí, dojde jí, že uvízla v síti manipulací a intrik nevypočitatelného sériového vraha.

Julia pracuje jako soudní lékařka a za svou práci by dala vše. Jednoho dne je povolána k případu nálezu mrtvé policistky. Byla nalezena v kufru auta a nesla stopy mučení. Komisař Florian Kessler předpokládá, že pachatelem bude někdo z okruhu drogových dealerů, na jejichž případu Kim naposledy pracovala. Vyšetřování se však zvrtne, protože přibývají mrtví, kteří s případem drog nemohli mít nic společného. Policie se točí v bludném kruhu, chybí stopy, které by dokázaly určit správný směr k dopadení pachatele.


Julia se snaží Florianovi pomoci v pátrání. V soukromém životě však momentálně zažívá těžké chvíle. Pronásledují ji noční můry spojené s jejím zemřelým bratrem. Juliin bratr byl před patnácti lety jako dvanáctileté dítě zavražděn, ovšem pachatel nebyl nikdy dopaden. Navíc nejde jen o noční můry, Julia dostává rovněž nepochopitelné vzkazy a má pocit, že ji někdo sleduje. Někdy si připadá, že z toho snad zešílí a čelí nesmírnému vyčerpání. V rámci vyšetřování je ještě k tomu všemu napadena a to jí na zlepšení psychického stavu rozhodně nepřidává. Její nadřízený Julii dokonce na několik dní nařídí nucené volno, aby si mohla odpočinout a dát se do pořádku. Julia to však nevítá, naopak, neví, co si počít s volným časem. Naštěstí se v pitevně může spolehnout na svého asistenta Emanuela. To ale ještě neví, jaké další šokující zvraty se objeví.

Druhé knize Catherine Shepherd jsem dala šanci z důvodu toho, že hlavní postavou je soudní lékařka. První díl jsem brala jako lepší průměr, ale jeho námět mě úplně nenadchl. Prostředí pitevny mě však zaujalo, proto jsem se pustila do Vraždy bez soucitu.

Přestože mi zápletka tohoto příběhu přišla trochu překombinovaná, kniha mě bavila a dobře se mi četla. Zaslechla jsem názory, že děj postrádá napětí, mně osobně to tak nepřipadalo, já jsem napnutá byla a byla jsem zvědavá, co a kdo stojí za tím vším. Překvapilo mě rovněž, jak hodně jsou různé situace a postavy propletené. Příběh je psaný er-formou a je složený z kratších kapitol, což mám ráda, děj je potom svižnější a já mám pocit, že musím číst dál a dál.

Pokud máte rádi detektivní příběhy, které se zčásti odehrávají v prostředí soudního lékařství a proplétají se tak s vyšetřovací linkou, potom můžu tuto sérii doporučit. Jistě existují svižnější, akčnější, krvavější příběhy, nicméně i já si ráda odskočím k něčemu, v uvozovkách, lehčímu.

Těším se na Julii a Floriana v dalším díle. Sice mi komisař nepřijde jako nějaká právě výrazná postava, nicméně je to docela sympaťák. A myslí si to i Julie Schwarzová.

O autorce:
Catherine Shepherd (pseudonym) se narodila v roce 1972. Po maturitě začala studovat ekonomii a poté několik let pracovala pro velkou německou banku. Vlastní texty začala psát už na základní škole a později se k této své vášni vrátila. První detektivku vydala v dubnu 2012, brzy následovaly další kriminální romány a všechny se umístily na nejvyšších pozicích žebříčků Amazonu.

V listopadu 2015 začala publikovat sérii s hlavní postavou berlínské vyšetřovatelky Laury Kernové a o rok později vydala knihu Vražda na blatech (Mooresschwärze), úvodní svazek série kriminálních příběhů s patoložkou Julií Schwarzovou. Patří k nejprodávanějším německým autorkám thrillerů a kriminálních románů. Má na kontě přes dva miliony prodaných knih. 
Více informací o Catherine Shepherd a jejích románech najdete na www.catherine-shepherd.com.

Hodnocení: 85%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Cosmopolis. Zde můžete knihu zakoupit.

2 komentáře:

  1. Tahle kniha mi (taky) přišla lepší než první díl s patoložkou Julii. A docela mi tahle forma detektivky sedla, tak se ráda pustím i do dalšího dílu, který má za pár dní vyjít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Série má opravdu stoupající tendenci, brzy bude recenze na třetí díl :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥