RECENZE – NA ŽIVOT A NA SMRT

Nakladatelství: Metafora
Rok vydání v ČR: 2021
Vazba: pevná/vázaná
Počet stran: 368
ISBN: 978-80-7625-160-1

Soukromé „očko“ Kira Vanceová tráví své dny sháněním důkazů pro své klienty – obžalované i žalující strany v soudních procesech – a skvěle se vyzná ve složitém labyrintu právního světa v Houstonu.

Zrovna se rozhodla zastavit za svým starším „parťákem“ a mentorem Olliem, který u svého top klienta Brocka Logana, bohatého majitele právnické firmy, probírá novinky k poslednímu případu. Jenže všechno se zvrtne, do domu krátce po Kiře dorazí i převlečený zabiják – a výsledkem je mrtvý Ollie a postřelený právník.

Kira, nezávislá mladá žena, toho času úplně bez peněz, které jí měl vyplatit zemřelý parťák, dostává od Brocka Logana nabídku práce, která se neodmítá. Jednak jde o velkou finanční částku a pak to znamená pokračovat v práci, kterou započal její milovaný Ollie. Evidentně smrtelně nebezpečné. Brock Logan najme bezpečnostní agenturu, tu nejlepší v oboru, a Kira musí přijmout skutečnost, že bude mít ve dne v noci po boku ochranku. Na starost ji dostane Jeremy, bývalý mariňák, co toho moc nenamluví, ale který z duše nenávidí nespravedlnost a bezpráví.

Přestože se Kiře vůbec nehodí, aby se jí někdo při jejím soukromém pátrání neustále pletl pod nohy, přítomnost Jeremyho je jí víc než příjemná. A Jeremy z ní nemůže spustit oči. Mezi oběma to jiskří, ale když zemře další nevinný člověk, je jasné, že vše musí stranou a začíná boj. Na život a na smrt...

U této knihy je anotace tak dlouhá, že snad ani nejde k ději více dodat. Kira, která pracuje na volné noze jako soukromé očko, se ocitne v nesprávný čas na nesprávném místě. Je svědkem vraždy svého parťáka Olliho a tak se sama ocitá v ohrožení života. Kiru si najme právnická firma, pro kterou pracoval právě i Ollie, aby zjistila, na jakých případech ve skutečně v poslední době pracoval. Všichni členové právnické firmy dostávají ochranu v podobě vycvičených mužů z bezpečnostní agentury. Mezi nimi se nachází rovněž Jeremy Owen, velice přitažlivý bývalý mariňák. A samozřejmě to mezi jím a Kirou začne jiskřit. Bezpečnost však musí zůstat na prvním místě a vypátrat Ollieho poslední kroky není jednoduché.

Ve skutečnosti romantické thrillery moc nevyhledávám, protože když thriller, tak prostě pořádné napětí a žádné sladké řeči. Ale asi jsem se do této knihy pustila ve správnou dobu a užila jsem si ji, bavila mě a to včetně romantických pasáží. Přišlo mi, že se do děje docela dobře hodily.

Pokud máte tedy chuť na lehčí thriller v kombinaci s tou správnou dávkou romantiky, vyzkoušejte Lauru Griffinovou a její knihu Na život a na smrt. Kira si získala moje sympatie a Jeremy rozhodně také. Škoda, že jde o samostatný příběh, klidně bych si s chutí dala s touto dvojicí pokračování.

Laura Griffinová žije v Austinu ve státě Texas a v současné době je nejprodávanější americkou autorkou romantických thrillerů podle žebříčků New York Times a USA Today. Dvakrát získala cenu RITA Romance Writers of America a cenu Daphne du Maurier. Do dnešního dne má na kontě přes pětadvacet románů a novel přeložených do čtrnácti jazyků a rozhodně nehodlá zpomalit nebo přestat zkoušet nové věci – např. v roce 2013 se spojila s bestsellerovou autorkou thrilleru Třetí na řadě Allison Brennanovou, aby spolu napsaly ženskou detektivní sérii. Inspiraci pro svou tvorbu hledá v reálném světě, ráda dělá rozhovory a navštěvuje forenzní laboratoře a policejní stanice.
Jak sama říká: „Každá kniha je úplně nové dobrodružství!“

Hodnocení: 87%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Metafora. Knihu můžete zakoupit na e-shopu grada.cz.