čtvrtek 27. dubna 2017

Recenze – Noční lov

Autor:                           Robert Bryndza
Překlad:                       Kateřina Elisová
Nakladatelství:        Grada – Cosmopolis
Rok vydání v ČR:     2017
Počet stran:                432


Pokud tě někdo sleduje, jsi mrtvý...

Anotace:
Jedné horké červnové noci je detektiv šéfinspektor Erika Fosterová přivolána k brutální vraždě. Oběť, vážený praktický lékař, je nalezen ve své posteli udušený. Zápěstí má svázaná a oči pod průhledným sáčkem upevněným těsně pod hlavou vypoulené.
O několik dní později umírá za podobných okolností další muž a Erika společně s kolegy Petersonem a Mossovou tuší, že čelí sériovému vrahovi. Ten své oběti sleduje a vyčkává na vhodný okamžik, kdy udeří.
Co mají oba mrtví společného? Existuje v jejich minulosti nějaké tajemství, které by je mohlo spojovat? A co je spojuje s vrahem?
Erika dělá vše pro to, aby Nočního lovce zastavila a dopadla, i když opět riskuje a dostává se do konfliktů s nadřízenými. A navíc možná vrah začíná sledovat i ji...


V knize Noční lov Roberta Bryndzy se opět setkáváme se sympatickou Erikou Fosterovou a jejím pátracím týmem. Tentokrát někdo vraždí muže. Oběti bývají nalezeny nahé, s igelitovým pytlem na hlavě, udušené. Kdo za vraždami může stát? Jde o nějakou pomstu? Ale co oběti spojuje? To vše se snaží vypátrat detektiv šéfinspektor Fosterová. Opět ignoruje nařízení, která dostává od svého nadřízeného a pátrá na vlastní pěst. Přitom jí jde o povýšení. Dopadnout vraha je však pro ni prioritou. Mezitím se stále vyrovnává se smrtí svého muže, od které uplynuly právě dva roky.

Na Noční lov jsem se hodně těšila, protože první kniha s Erikou Fosterovou Dívka v ledu mě nadchla. U této knihy jsem měla však na začátku trošku problém, nemohla jsem se úplně začíst. Jelikož Dívka v ledu se mi četla parádně, začala jsem být trošku nervózní. Říkala jsem si, co se děje? Je něco špatně u mě nebo v příběhu? Ale zhruba po stopadesáti stranách došlo ke zlomu, v ději se objevily zvraty a já se začala bavit. Přesto se však nemůžu zbavit pocitu, že mi autor v druhé knize nenaservíroval nic nového. Ano, možná příběh obsahoval místy drsnější pasáže, ze kterých člověka až mrazilo, a měl originálnější námět, ale jinak nic závratného a šokujícího. V této knize Robert Bryndza více vyzdvihuje homosexuální tématiku. Ovšem vše vyznívá a plyne naprosto přirozeně.

Noční lov je stejně jako Dívka v ledu vyprávěn er formou. Příběh se čte dobře, a přestože má přes čtyři stovky stran, tak díky širokému řádkování poměrně rychle. I když jsem se zpočátku s knihou trochu prala, později se již autorovi podařilo udržet moji pozornost a probudit ve mně zvědavost, jak se pátrání po vrahovi nakonec vyvine. Děj nabyl na svižnosti, což jsem rozhodně uvítala. 

Stejně jako Dívka v ledu má i Noční lov parádní obálku. Možná se mi tato líbí dokonce víc. 

A co dodat na závěr? Pokud jste ještě nečetli další příběh s Erikou Fosterovou, rozhodně po něm sáhněte.

O autorovi:
Robert Bryndza je britský autor žijící trvale na Slovensku se svým manželem Jánem. Jeho kniha, Dívka v ledu, které se již prodalo přes milion výtisků, byla označena jako The Wall Street Journal a USA Today bestseller. Jedná se o první díl poutavé série s vyšetřovatelkou Erikou Fosterovou. I pokračování Night Stalker a Deep Water se drží na předních příčkách prodávaných knih.
Kromě této série je Robert Bryndza taktéž autorem romanticky a humorně laděných zahraničních bestsellerů. Více o autorovi je možné se dočíst na webových stránkách www.robertbryndza.com, Twitteru @RobertBryndza či na Facebooku a Instagramu.

Hodnocení: 85%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Grada. Knihu můžete zakoupit zde.

6 komentářů:

  1. Pěkná recenze, mě kniha teprve čeká, zatím se do ní nehrnu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. U mě Dívka v ledu byla spíše průměrná, ale nezanevřela jsem a určitě do Nočního lovu také půjdu. Pěkná recenze.

    OdpovědětVymazat
  3. Senzační recenze! Já musím říct, že mě Noční lov bavil od začátku, se začtením jsem neměla problém. Celkově se mi moc líbil, byť bych lépe hodnotila Dívku v ledu. A hrozně se těším na další knížky, mě prostě Bryndza dostal se vší parádou a zařadil se k autorům, u kterých budu nové tituly napjatě očekávat :) Měj se krásně, Šári!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem taky zvědavá, co si na nás autor přichystá v třetím příběhu :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥