středa 6. října 2021

Číst knihu na jeden zátah nebo si čtení dávkovat?

Krásný den přátelé :)

Po dlouhé době bychom si mohli dát zase nějaký povídací článek, co říkáte? Jsem už nějakou dobu na neschopence, takže jsem už značně unuděná a kromě čtení potřebuji i nějakou tu komunikaci :)) Tak doufám, že si „popovídáme“. Budu se těšit.

Napadlo mě, jak to máte se čtením knih a sice ve smyslu, jestli číst knížku na jedno nadechnutí, anebo si ji šetřit a četbu si dávkovat? Co vám víc vyhovuje?

Mně teda rozhodně to čtení na jeden zátah, i když u mě to tedy není na jeden, ale určitě tak dva, tři zátahy, protože dát třeba 320 stránek vkuse bych fakt nezvládla. Ale rozhodně si čtení užiju víc, když třeba čtu po stech stranách, tudíž čtu průměrně silnou knihu tak tři večery, než když ji čtu po kouskách týden a víc. Mnohem víc se do děje ponořím, propadnu mu a užiju si to. Navíc já patřím mezi lidi, co rychle děj zapomínají, takže i proto je pro mě lepší knihu přečíst rychleji.

Někdo třeba řekne... „Ta knížka byla tak skvělá, musela jsem si ji šetřit, aby mi dýl vydržela.“ To já bych zase nemohla. Mě, když kniha chytne a mám možnost číst, tak čtu a teda rozhodně si ji nešetřím :))

Ale každý to máme jinak a já budu moc ráda, když mi napíšete, jak to máte vy, jestli jste tábor jeden zátah nebo dávkování.

A ještě vás poprosím, jestli byste mi dali tip na nějaký super thriller/krimi/detektivku/psychologický román z poslední doby. Úplně jsem teď od července nesledovala novinky a mám pocit, že mi určitě spoustu knih proklouzlo mezi prsty.

Jinak na to, že je 6. 10., tak se mi podařilo začátkem měsíce dočíst knihu Šifra, přečetla jsem knihu Vražda v ledu a dočítám knihu Na život a na smrt. No jo, aspoň že tomu čtení nemocenská přeje :)

Tak se budu těšit na vaše komentáře a názory.

Mějte se hezky.

Vaše Šárka ♥



6 komentářů:

  1. Já knihu na jeden zátah přečíst nedokážu, pak si ji nevychutnám :) Většinou čtu knížku tři až čtyři dny podle času, na jeden zátah bych ji asi pořádně nevstřebala :) Já teď moc dobrých knih nepřečetla, ale třeba u mě najdeš nějaké tipy ve starších článcích :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tedy jeden zátah také nedám, nevydržím tak dlouho u knihy. Ale časté odkládání mi taky nesvědčí. Já jsem holt někde mezi. Ale kdybych zvládla knížku na posezení, asi bych se tomu nebránila. Hezký den a děkuji za komentář :)

      Vymazat
  2. U mě ještě celkem záleží na tom, o jaký typ knihy se jedná. Když třeba čtu něco hodně objemného a nepříběhového (populárně naučné texty, biografie...), tak si to dávkuju, abych se nepřesytila. :-) Ale kratší beletristické texty raději čtu najednou. :-)

    Brzo se uzdrav! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je taky důležité zmínit, naučné texty opravdu na jeden zátah nejdou. Myslela jsem beletrii, jen jsem na to zapomněla poukázat.

      Moc děkuji a pěkný den :)

      Vymazat
  3. Já si knihy dávku - ne, že by to bylo přímo z mého rozhodnutí, ale bohužel čtu hodně pomalu a ke všemu se málo kdy dokopu ke čtení doma, takže nemám moc příležitostí, jak "slupnout knihu jak malinu". Přesto se dvě nebo tři výjimky potvrzující pravidlo našly, ale už to bude doba! Pokud se jedná o hodně čtivou knihu, kterou by se na jeden zátah dala přečíst, tam mě obvykle stejně zhruba ty čtyři dny zabere... :-D

    Tip? Hmmm, četla jsi Dilema od B. A. Paris? Nebo Poslední let od Julie Clark či Tři ženy od Jeffa Abbotta? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani jednu z tipů jsem nečetla :) Od B. A. Paris jsem četla tu profláklou Za zavřenými dveřmi a moc mě neuchvátila, tak se docela dalších jejích knih bojím :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥