pondělí 14. září 2015

Můj knižní tip #10

Vítám vás u dalšího knižního tipu. Tentokrát obě knihy budou z literatury světové :-)

Z přečtených knih bych ráda dnes zmínila Sestru od Rosamund Lupton. Moc dobře se mi četla, jde o velmi zajímavý příběh a věřím, že se bude líbit všem milovníkům napětí. Konec byl svým způsobem velmi překvapivý... pro mne tedy rozhodně. Strašně ráda bych prozradila víc, ale nemůžu, protože by mi mohl vyklouznout spoiler a to nechci. Snad jen... ne vždy je všechno tak, jak si myslíte. Může to být úplně,... ale úplně jinak...

Anotace:
Psychologický román okořeněný prvky detektivky a thrilleru zkoumá mezilidské vztahy, sílu lidského ducha a ohledává hranice, jež jsme ochotni překročit na cestě za svým cílem. Beatrice se dovídá strašnou zprávu, že její mladší sestra Tess se pohřešuje. Přilétá do Londýna jen proto, aby se dozvěděla, že ji nalezli mrtvou a prý je to sebevražda. S tím se Bee odmítá smířit a zatímco v duchu rozmlouvá s milovanou Tess, pouští se do pátrání po jejím vrahovi.



Ráda si jednou přečtu i druhou knihu od autorky s názvem V plamenech.

Z knih, po kterých prahnu, jsem dnes vybrala Měděného jezdce od Paulliny Simons. O knížce vím už dlouho, bývalá kolegyňka ji kupovala babičce, a dokonce jsem ji na sérii knih od autorky upozornila já sama, ale pak jsem na ně zapomněla. Až nedávno jsem viděla video Rodaw z Knihánkova, ve kterém o knize moc pěkně mluvila a bylo vidět, jak moc je jí nadšená... Mimochodem ... na její videa se strašně ráda dívám, jsou úžasná, z Rodaw samotné sálá i na dálku optimismus a dobrá nálada, takže je to vždy příjemný zážitek. Kniha se mi tedy připomněla asi po třech letech a ráda bych si ji pořídila.

Anotace:
Poutavá historická freska je zároveň nezapomenutelným příběhem o lásce vzdorující hrůzám války i lidské zášti. Sedmnáctiletá Taťána vyrostla v Leningradě, v městě, kde památníky zašlé slávy kontrastují s šedivou realitou stalinského Ruska. V roce 1941, ten den, kdy Němci napadnou Rusko, se Taťána poprvé zamiluje - vzápětí pocítí trpkost zakázané lásky: nadporučík Alexandr Bělov je vyvolený její sestry Dáši. Navíc má Alexandr temné tajemství - pochází z rodiny amerických komunistů, kterou zlikvidovalo NKVD. Lásce Taťány a Alexandra není přáno: město drtí německá blokáda, hladomor, zima a všudypřítomný strach ze smrti. Ale jindy slabá Táňa se ukáže jako nejsilnější člen rodiny a s Alexandrovou pomocí překonává všechny útrapy. Nejtěžší zkouškou však bude odolat vlastní touze.



Obálka knihy se mi moc líbí.

Dnes se mi v hlavě rojí tolik knih, které bych si chtěla pořídit, že vyjímečně se zmíním ještě o jedné. 

A je jí román K majáku od Virginie Woolf. O tomto příběhu jsem neslyšela, dokud nebyl zmíněn v jedné knize, kterou jsem toho času četla. Nevybavím si teď asi už v které, ale hlavní postava jí byla nadšena. Mám pocit, že to možná bylo v případu Amelia, ale nejsem si jistá na sto procent. Každopádně jsem si knihu vyhledala a hned ji přidala na svůj seznam knih k přečtení.

Anotace:
Román vyšel poprvé roku 1927 a brzy se zařadil se mezi nejlepší anglicky psané romány 20. století. Jedná se o dílo obsahující nejvíc autobiografických prvků, Woolfová se v něm pokusila vyrovnat se vztahem k rodičům a nastínit i jejich vzájemný vztah. Je to také kniha zabývající se různými fázemi dětství a mládí, a hlavně problémy spojenými s tvůrčí prací a možností či nemožností poznání lidí i světa kolem nás.





Zaujaly vás knihy? Znáte je? Četli jste? Moc se těším na vaše komentáře...


5 komentářů:

  1. Skvělý tip, Šárko!!! První dvě jsem četla a líbily se mi. Ale stejně je mojí největší srdcovkou Měděný jezdec :)

    OdpovědětVymazat
  2. Šári, můžu se zeptat, narazila jsem teď na Tvůj komentář u Hančiny recenze na Pamatuji si vás všechny... má Sestra hodně otevřený konec? A dostala jsi se už k dalším knihám od autorky? Já totiž otevřené konce úplně nesnáším, ale přemýšlím nad tím, že si knihy autorky pořídím - tak mě zajímá Tvůj názor a rada. Hledala jsem u Tebe na blogu, jestli by nebyla recenze, ale našla jsem jen tento knižní tip. Předem díky za odpověď a měj se pěkně! :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥