sobota 25. února 2017

Knižní přírůstky – únor #4

Zdravím všechny knihomoly a hlavně milovníky chvástaček, rozbalovaček a unboxingů :)

Dnes večer budeme právě rozbalovat. Představím vám čtyři úžasné bichličky, které přibyly do mé knihovny.

Z nakladatelství Grada mi dorazila kniha, na kterou se strašně těším. Je to další příběh od Roberta Bryndzy s názvem Noční lov.


Anotace:
Jedné horké červnové noci je detektiv šéfinspektor Erika Fosterová přivolána k brutální vraždě. Oběť, vážený praktický lékař, je nalezen ve své posteli udušený. Zápěstí má svázaná a oči pod průhledným sáčkem upevněným těsně pod hlavou vypoulené.
O několik dní později umírá za podobných okolností další muž a Erika společně s kolegy Petersonem a Mossovou tuší, že čelí sériovému vrahovi. Ten své oběti sleduje a vyčkává na vhodný okamžik, kdy udeří.
Co mají oba mrtví společného? Existuje v jejich minulosti nějaké tajemství, které by je mohlo spojovat? A co je spojuje s vrahem?
Erika dělá vše pro to, aby Nočního lovce zastavila a dopadla, i když opět riskuje a dostává se do konfliktů s nadřízenými. A navíc možná vrah začíná sledovat i ji...



Dívka v ledu mě nadchla a Noční lov je prý ještě lepší. Tak jsem opravdu hodně zvědavá.

Další tři bichličky mi přišly z Megaknih. Nakladatelství Host mělo akci na určité knihy, tak jsem toho využila a dvě si objednala. A přidala k nim ještě napínavý román z lékařského prostředí. Vůbec jsem však nezkoumala, kolik stran knihy mají a byla jsem překvapená, jaké jsou to bacule.



Marcem jsem doplnila sérii Jussiho Adler-Olsena, kterou už bych měla tedy taky začít číst. Ještě mi chybí Nesmírný.

Marco
Patnáctiletý Marco touží jen po tom stát se dánským občanem a chodit do školy jako každý jiný. Jeho strýc Zola však vládne rodinnému klanu železnou rukou. Celá rodina Zolu uctívá jako boha a bojí se ho jako ďábla, zatímco on nutí Marca a ostatní děti žebrat a krást. Když ale Marco zjistí, že ho Zola pro vlastní prospěch hodlá zmrzačit, pokusí se o nemožné: uteče. Bohužel přitom náhodou odhalí nebezpečné rodinné tajemství a hra o život začíná. Podaří se mu využít všech svých schopností a něco dokázat? Měl by se obrátit na policii?

Prozatím neví, že mu v patách není jen rodina, ale i někdo další. Když na to přijde inspektor Carl Mørck, rozhodne se záhadného mladíka, který má zjevně co říct k případu pohřešovaného vládního úředníka, zachránit. Carl s kolegy Asadem a Rose pozvolna rozplétají nitky rozsáhlé korupční aféry, která je vede ze světa bankovnictví přes ministerstvo až do hloubi afrického pralesa.

Nevzalo si oddělení Q tentokrát příliš velké sousto?



Temná tajemství je první díl populární série Sebastian Bergman od dvojice autorů H. Rosenfeldta a M. Hjortha. Série má dost vysoké hodnocení, takže jsem na ni také zvědavá.

Temná tajemství
Na policejní ústředně zvoní telefon. Šestnáctiletý chlapec Roger zmizel a jeho matka si dělá starosti. Je vyhlášeno pátrání a skupina mladých skautů učiní zanedlouho v bažinách hrůzný nález. Roger Eriksson je mrtvý a někdo mu vyřízl srdce z hrudi. Případ zavražděného Rogera přebírá Oddělení vyšetřování kriminálních činů a využívá nabídky pomoci psychologa Sebastiana Bergmana, jednoho z předních švédských expertů na sériové vrahy. Sebastian se sice po smrti své ženy a dcery úplně vzdal policejní práce, ale má své vlastní důvody, proč chce být součástí týmu. Proto se zprvu neochotně, ale postupem doby stále větší měrou podílí na vyšetřování vraždy. Ne všichni z Oddělení jsou však ze Sebastianovy přítomnosti nadšeni. Jeho šovinistické způsoby a drsné chování pramenící z pocitů prázdnoty po ztrátě rodiny hraničí se zastrašováním a narušují harmonii skupiny. I přes interní neshody se týmu vyšetřovatelů podaří zjistit, že všechny stopy vedou jedním směrem — k soukromé škole, kam Roger chodil. Palmlövské gymnázium se na první pohled zdá být ideálním prostředím pro mladého chlapce, avšak pod povrchem dřímají temná tajemství. Kniha Temná tajemství přináší inteligentní a strhující příběh, který se čte jedním dechem. Michael Hjorth a Hans Rosenfeldt píší jistou rukou a autoritativním tónem. Připravte se na výjimečný zážitek.




Podezřelé úmrtí od CJ Lyons stála asi 36Kč, hodnocení má také skvělé, tak jsem si řekla, že ji zkusím. A možná potom dokoupím další knihy od autorky.

Podezřelé úmrtí
1. července bývá v pittsburské nemocnici Andělů milosrdenství ožehavý den. Denní směna se připravuje na příchod nových, nejspíš nadutých, ale nezkušených lékařů. Nastupuje zde také nová ošetřující lékařka Lydie Fioreová, která se sem přistěhovala z Los Angeles. Není samozřejmě dobré, když v takový den zemře pacient - zvláště je-li to syn primáře chirurgie. Aby Lydie nepřišla o práci, musí odhalit, co ve skutečnosti vedlo k jeho smrti, přestože se přitom dostává na neznámou - a nebezpečnou půdu. Ještěže na to vše není sama. Má vedle sebe studentku medicíny Amandu, její spolubydlící Ginu a také Noru, předpisově rozumnou vrchní sestru s chladnou hlavou, ale prudkým temperamentem.

Tyto čtyři ženy se naučí v boji o záchranu životů spoléhat samy na sebe, přestože každý někdy potřebuje pomocnou ruku.



Znáte knihy? Četli jste? Máte rádi Jussiho Adler-Olsena a nebo duo severských autorů Hjortha a Rosenfeldta? Napište mi do komentářů :)

Mějte se moc krásně a čtěte :)

Vaše Šárka ♥

13 komentářů:

  1. Skvělé přírůstky Šári. Na noční lov jsem zvědavá, po přečtení dívky v ledu jsem rozhodnutá si přečíst i druhý díl. Ať se knihy líbí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Pinky :) Na Noční lov jsem fakt zvědavá nejvíc :)

      Vymazat
  2. Aaaaa Noční lov nutně potřebuju! Jinak Marco se mi docela líbil, tak snad se bude líbit i tobě :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já se na sérii od Jussiho Adler-Olsena teprve chystám, tak jsem zvědavá :)

      Vymazat
  3. Všechny knihy kromě té poslední, Podezřelé úmrtí, znám a chystám se na ně. Ta mě ani moc nezaujala. Každopádně ať se líbí :)

    OdpovědětVymazat
  4. Noční lov je prý vážně skvělý! ;-)Jsem zvědavá, co na něj řekneš.
    Z ostatních znám jen Olsena a CJ Lyons :-)
    Užij si čtení, Šárko

    OdpovědětVymazat
  5. Noční lov už mám rozečtený a zatím dobré, jsem zvědavá jak dopadne závěr :D Temná tajemství jsem si pořídila v knihkupectví také, nekup to, když mají severskí akce za 199 :D Od autorů jsme četla teď poslední díl ze série a jako paráda!!! Takže jsem se rozhodla, že tuto sérii musím prostě mít :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem koukala, že ta série severské dvojice má skvělá hodnocení, tak jsem zvědavá. Věřím, že mě rozhodně zaujme :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥