Recenze – Návraty domů

Autorka:                    Debbie Macomber
Překlad:                    Ivana Nuhlíčková
Nakladatelství:       Ikar
Rok vydání v ČR:   2017
Počet stran:              312

Cassie Carterová si se svými sestrami byla v dětství velmi blízká, ale jistá nešťastná událost jejich pouta zpřetrhala a Cassie hned po střední škole od rodiny utekla, jen aby se vdala za nesprávného muže a zahodila těžce vydřená studia. Její rozhodnutí zlomí jejím rodičům srdce a ještě víc proti ní sestry zatvrdí... Nyní je jí jednatřicet, od manžela odchází a touží se s rodinou usmířit, ale to není vůbec snadné. Jednoho dne jí zavolá starší sestra Karen a Cassie po své šanci ke smíru skočí. Má se však ještě ke komu vracet?
Chápala, kolik odvahy Maureen stálo, aby šla proti manželovi svědčit. Cassie seděla v podobné jednací síni na Floridě, ale byla tam tehdy sama. Když pomalu kráčela na místo pro svědky, její manžel Duke na ni upřeně zíral. Tmavé oči mu přetékaly nenávistí. Ty oči říkaly, že pokud k tomu dostane příležitost, zabije ji.Málem se mu to povedlo.
Hrdinkou knihy Návraty domů je jedenatřicetiletá Cassie. Žije se svou dvanáctiletou dcerou v malém bytečku a v rámci charitativního projektu se pouští do výstavby vlastního domu. Konečně budou mít s Amiee opravdový domov, na který se velmi těší. Ovšem v životě Cassie se odehrává ještě jedna velmi důležitá záležitost, a sice usmíření s vlastními sestrami. Neviděla je od svých osmnácti let, kdy těhotná utekla z domova. Manželství s Dukem, do kterého se bláznivě zamilovala, však dopadlo katastrofálně. Z Duka se vyklubal tyran, který naprosto odtrhl Cassie od rodiny. Naštěstí se Cassie po letech týrání a bití vzchopila a manžela opustila. Skončila v azylovém domě, ale živá a opět svobodná. Začaly s Amiee konečně normálně žít a Cassie se postupně dala psychicky do pořádku. Vrhla se na práci kadeřnice, staví dům a nyní by chtěla urovnat i rodinné vztahy. Doufá, že sestry budou o usmíření stát také. S rodiči se už, bohužel, smířit nemůže.
V této složité době se seznamuje se Stevem. Zpočátku ho nemůže vystát, ale později je to k sobě začne přitahovat. Cassie se však vážného vztahu bojí. Život s Dukem ji velmi poznamenal. Steve také prožil před lety velmi smutné chvíle, kdy přišel o manželku. A velice těžce se s danou situací vyrovnával. Nyní to vypadá, že v něm Cassie dokázala zažehnout plamínek lásky, přestože si myslel, že dalšího hlubokého citu již nebude schopen.
Karen zůstala stát na verandě, čekala a dívala se.„Je to vaše sestra?“ zeptal se Steve.Cassie vzhlédla a uviděla Karen. Nebyla si jistá, co očekávat. Vztek? Odsouzení? Znechucení? Nečekala ale, že by mohla na sestře vidět stejné váhání a pochybnosti, jaké prožívala sama.Chvíli jí trvalo, než si všimla, že Karen je stejně napjatá a nejistá jako ona. Steve to říkal, ale byla přesvědčená, že se plete. Karen měla život pod kontrolou; vzala si skvělého manžela, rodina byla finančně zabezpečena, měli dvě šikovné děti. Karen dělala už od mládí všechno správně: vystudovala vysokou školu, byla dobrou dcerou. To ona se starala o rodiče, když byli nemocní, dokonce byla vykonavatelkou jejich závěti.

Kniha mě na první pohled upoutala překrásnou obálkou. Musím říct, že mě dlouho žádná tolik neokouzlila. Naštěstí i obsah můžu pochválit. Čtení jsem si užila, rodinný román mě chytl za srdce. Neplyne nijak překotně, spíše v pomalejším tempu. Emotivní situace, která prožívala Cassie, jsem v jistých chvílích také prožívala se slzami v očích. Možná na konci se mi zdálo, že došlo „na všech frontách“ k jistým, pro někoho překvapujícím zvratům. Já už však tak trochu tušila, kam bude děj směřovat, protože nemůže být u nikoho vše jenom růžové. Konec není úplně definitivně uzavřený, protože jde o první díl série. Přesto bych řekla, že svým způsobem lze přečíst tuto knihu úplně samostatně. Já už se však na pokračování moc těším, určitě si ho přečtu. Knihu rozhodně doporučuji a chválím výbornou práci paní překladatelky.

Debbie Macomberová (* 1948) je jednou z nejpopulárnějších autorek současnosti a její knihy se prodávají po milionech výtisků. Ve svých románech se věnuje komplikovaným rodinným vztahům a zkouškám, kterými musí projít. Z desítek jejích knih v posledních letech nejvíce zaujala série Cedar Cove, která byla adaptována pro televizi Hallmark, a čtenáři milují i její vánoční knižní speciály. Návraty domů jsou jejím prvním samostatným románem. Debbie Macomberová žije v Port Orchard u Seattlu a kromě psaní se věnuje i provozování čajovny a obchodu s pletařským zbožím.

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji knihkupectví Knihy Dobrovský. Knihu můžete zakoupit zde.