neděle 10. září 2017

Můj knižní tip #22

Krásný nedělní večer všem knihomolům :)

Původně jsem chtěla sepsat přírůstkový článek, protože tady mám dvě nové knihy. Jenže jsem si je včas nenafotila a teď je už pěkná tma, jelikož je pošmourno a deštivo. A při umělém osvětlení fotím nerada. Takže přírůstky budou až během týdne. A taky se můžete těšit na recenzi knihy Dopisy, které nikdo nečetl.

Dnes si tedy dáme knižní tip. Vybrala jsem dvě knihy. Obě mají vyjít v říjnu. A na jednu se obzvlášť těším.

Jako první tady mám říjnovou novinku od Yrsy Sigurdardóttir DNA. Já jsem od autorky zatím četla pouze Pamatuji si vás všechny a tím mě hodně oslovila. Mám doma několik knih s právničkou Tórou, ale do těch jsem se zatím nepustila. Ovšem určitě všichni fanoušci nad novou sérií od autorky jásají.

DNA
Brutální vražda jako trest – jaký skutek si ale zaslouží tak hrůzostrašnou odplatu?
Mladá žena byla brutálně zavražděna. Jediným člověkem, který by snad mohl zodpovědět mnohé z otázek, je její sedmiletá dcerka, která se v době vraždy ukrývala pod postelí. Ta však mlčí.
Čerstvě povýšený detektiv Huldar se obrací na psycholožku Freyju a Dětský dům, zabývající se dětskými traumaty. Freyja, která nedůvěřuje policii a už vůbec ne Huldarovi, není nadšená. Jejich spolupráci totiž komplikuje skutečnost, že se spolu nedávno vyspali po seznámení v baru, kde se Huldar vydával za někoho jiného. Přesto souhlasí a je rozhodnuta postarat se o bezpečnost malé Margrét.

Vrah mezitím pokračuje v zabíjení, zdá se, že je vždy o krok napřed a zanechává za sebou nesmyslné stopy: číselné řady, varovné SMS, záhadné výpočty načmárané na útržcích papíru. Poodhaluje se temný příběh, který měl zůstat zapomenut. Lze rozlousknout šifrované vzkazy včas? Kdo je další na řadě?

Autorka špičkových bestsellerů Yrsa Sigurdardóttir opět dokazuje, jak mistrně umí napsat napínavou a strhující detektivku, které nechybí spád, čtivost, přesvědčivé postavy ani inteligentní zápletky.

Tato kniha je prvním dílem nového cyklu, jehož protagonisty jsou psycholožka Freyja a policista Huldar.

Kniha, jak jsem již zmínila, vychází v říjnu 2017 a bude mít 408 stran. Vydává Metafora.

A druhá kniha je mnou hodně očekávaná. Jde o další pokračování ze série Belle od Lesley Pearse. Pokud jste četli Společnici a Nezlomnou, jistě Bojovnici také netrpělivě očekáváte.

Bojovnice
Mariette je vzdorovitá, neústupná a sebestředná sedmnáctiletá dívka. Malé město Russell na Novém Zélandu, plné klepů, nevytváří dostatečný prostor pro Mariettiny ambice a její oddaní rodiče se obávají o dceřinu reputaci.

Kniha by měla vyjít také tedy v říjnu u nakladatelství Moba a bude mít 420 stran.



Zaujala vás některá z knih? Oblíbili jste si Yrsu Sigurdardóttir anebo Lesley Pearse? Mě oslovily obě dámy. Yrsu jsem dokonce měla to štěstí poznat naživo na loňském Světu knihy a byla velice sympatická.

Mějte se krásně a čtěte :)

Vaše Šárka ♥

8 komentářů:

  1. Zaujala mě Bojvnice, která vypadá vážně skvěle, děkuji za tip. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Doporučuji ale ještě předtím přečíst 1. díl série Společnici a druhý díl Nezlomnou :)






      Vymazat
  2. DNA mám přečtenou a rozhodně doporučuji. Můj článek vyjde asi týdem ořed vydáním knihy :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Mě teda ta YRSA, po té už pokukuji :)

    OdpovědětVymazat
  4. Odpovědi
    1. Já se ještě musím dopracovat k Tóře, pár knih doma mám :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥