úterý 16. dubna 2019

Poprvé jsem otevřela – Pokrevní pouta a Hluchavky


Krásný slunečný den, přátelé :)

Sice tady mám článek z rubriky „poprvé jsem otevřela“, ale knihy mám už přečtené. Vůbec nestíhám psát a upřímně jsem teď neměla ani nejmenší náladu. Mám neschopenku, ale to by mě ani tak neomezovalo, ale ještě mi muže o víkendu odvezli do špitálu se zlomeným ramenem, takže to mě spíš dost vystresovalo a zbavilo nálady na cokoliv. Už je ale po operaci od včera, tak se mi elán začíná vracet.

Takže jaké knihy jsem teď četla?

Nejprve jsem trávila čas s Pokrevními pouty od Angely Marsons. Autorku mám hodně ráda, ale tato knížka pro mě není zrovna topka. Ne, že by mě námět nezaujal, v tom to není, ale Angela Marsons se v tomto díle hodně a zásadně vrací k druhému dílu série Ďábelské hry. Jedna linka knihy je v podstatě jejím pokračováním. A jelikož já rychle zapomínám děj knihy a Ďábelské hry jsem četla už dávno, takže jsem si nepamatovala detaily, ani všechny postavy, o kterých se zmiňuje v poutech, celkem mi to vadilo a snižovalo nadšení z četby. Určitě nedoporučuji číst knihu samostatně. Ale jinak je to opět dobrá kniha, autorka umí psát a já se těším na další díly. 

Anotace:
Jak chytit vraha, který nezanechává stopy?
Žena zabitá jediným přesným bodnutím do srdce – na první pohled to vypadá jako loupežné přepadení, které se zvrtlo. Kdo by plánovaně vraždil starostlivou a bezúhonnou sociální pracovnici? Ale inspektorce Kim Stoneové na téhle smrti něco nesedí. 
Pár dní nato už si je jistá – po nálezu mrtvé mladé narkomanky se stejnou bodnou ranou v hrudi. Někdo je obě chladnokrevně sprovodil ze světa. To je však to jediné, co je spojuje. 
Kim se nedokáže na případ soustředit – z minulosti se vynořila doktorka Thorneová, sociopatka, kterou Kim dostala do vězení a která za mřížemi naplánovala bezcitnou pomstu. 
Počet obětí narůstá a Kim a její tým se po krůčcích přibližují k pachateli. Někdo z nich se ale brzy octne ve smrtelném nebezpečí. A Kim tentokrát možná nebude mít dost sil, aby ho ochránila…



Knihu vydalo nakladatelství Knižní klub v roce 2018.

Po thrilleru jsem zabrousila do úplně jiných vod a sáhla jsem po knize Hluchavky od českého a velice nadějného autora Luboše Pandy. Dlouho jsem okolo knihy chodila, než jsem si ji objednala a rozhodně jsem ji pak nechtěla nechávat v knihovně odležet, tak jsem se do ní hned pustila.

Kniha je velice zajímavá. Týká se světa neslyšících a informace jsou nám podávány prostřednictvím Honzy a Evy, kteří nám vyprávějí zážitky ze svého života od dětství až zhruba po třicítku. Je to čtivě napsané, ale hlavně... Člověk, který neví nic o světě neslyšících, třeba jako já, se toho spoustu zajímavého dozví. To, co my bereme jako samozřejmost, neslyšící musí třeba velice složitě řešit. Navíc jim okolnosti v našem státě nejsou nebo nebyly v minulých letech rozhodně příznivě nakloněny.

Anotace:
Honza a Eva, každý z jiného prostředí, ale oba se stejným handicapem - narodili se se jako neslyšící. Pomocí deníkových záznamů sledujeme jejich životní cestu od dětství až do dospělosti, aby se v závěru knihy jejich osudy protnuly.



Knihu vydal autor vlastním nákladem v roce 2018.

To je pro dnešek všechno. Odpoledne se chci konečně vrhnout na sepisování recenzí a zítra budu určitě pokračovat, protože přečtených a nesepsaných knih tu mám hromadu. Něco dokonce z ledna, to už ani snad psát nebudu, jelikož to nebyly recenzáky.

Mějte se nádherně a napište mi, jestli vás lákají Hluchavky a jestli patří Angela Marsons také mezi vaše oblíbené autorky.

Vaše Šárka ♥

6 komentářů:

  1. Hluchavky rozhodně chci, protože na ně slyším samou chválu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se moc líbily, člověk se dozvěděl spoustu zajímavých informací.

      Vymazat
  2. Hluchavky jsem si před delší dobou koupila do čtečky, a to samé s Angelou. Ani jednu jsem však zatím nečetla, nicméně od Luboše mám i předchozí knihu, tak by nebylo od věci nějakou začít i číst :-)
    No a snad bude manžel co nejdříve v pořádku! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Angelu mám moc ráda, ale tato knížka mě úplně nenachla, tak jsem zvědavá na další, už doma čeká. Hluchavky jsou moc zajímavé :) A manžel si doma pobude pěkně dlouho, asi celé léto :)

      Vymazat
  3. Hluchavky mě hodně zaujaly právě protože se věnuji tlumočnictví českého znakového jazyka a tak mě knížky s touto tématikou dost zajímají, hlavně proto, jestli autor věci popisuje věrohodně a nepíše si nějaké blbosti, co našel bůh ví kde :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se líbily fakt hodně, protože jsem se spoustu věí dozvěděla.

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥