sobota 6. dubna 2019

RECENZE – Údolí naděje

Autorka: Elizabeth Haran
Překlad: Bohumila Kučerová
Počet stran: 336
ISBN: 978-80-7543-823-2

Matyldiny sny o rodinném štěstí vezmou za své, když na zásnubní hostině ztropí její opilý otec nečekaný skandál. Dosud vážená rodina je najednou přetřásána na veřejnosti a zostuzená dívka prchne z města do tichého vnitrozemí. V zapadlé vesnici nepotká nikoho, komu by se mohla vyplakat na rameni, proto svou bolest svěří papíru. Vůbec netuší, do jaké pasti se dostane, když se z knihy stane bestseller.

S Matyldou se rozchází snoubenec po tom, co Matyldin otec způsobí skandál na zásnubní hostině a celou rodinu zostudí. Bradly a především jeho otec si myslí, že by sňatek s Matyldou nebyl úplně vhodný začátek pro rozjezd jeho kariéry. Matylda je nešťastná a její excentrický otec nechápe, co vlastně tak strašného provedl. Matylda v podstatě utíká z domova, aby unikla zájmu bulváru o jejich rodinu a smířila se s rozchodem. Uchýlí se do malého městečka, kde hodlá najít klid. Rozhodne se své starosti a splíny svěřit papíru. Když se z toho vypíše, určitě se jí uleví. Nehodlá psát knihu a už vůbec ji nějakému nakladateli nabízet. Občas se ale stane něco, co vlastně neplánujeme. Kniha vyjde pod pseudonymem a k Matyldinu zděšení se z ní stane bestseller. Co když někdo odhalí, že Útěk od lásky napsala ona? Co když jejich blízcí Matyldinu rodinu v knize poznají? Matylda musí opět prchnout z domova. Tentokrát odjíždí do Modrých hor, kde se ubytuje v penzionu s překrásnou zahradou. Stráví zde nějakou dobu a bude doufat, že se poplach kolem knihy uklidní a nikdo její autorství neodhalí.

Autorka mě loni nadchla svou knihou Za jasné noci, a tudíž jsem se na letošní novinku hodně těšila. Údolí naděje však pro mě byl dost takový jednodušší, naivní příběh, zkrátka červená knihovna. Naštěstí do děje autorka zakomponovala i dobrodružnou linku a trošku tak tu pohádkovou romantiku okořenila. Také mám ráda Elizabethtiny popisy krajiny a přírody. Do Austrálie se jistě nikdy nepodívám, takže tyto její pasáže, kterými čtenáři přibližuje exotiku své tuzemské krajiny, moc ráda čtu.

Pokud tedy hledáte oddechový příběh plný romantiky, trošky dobrodružství, odehrávající se v krásném prostředí Austrálie, bude pro vás Údolí naděje ta správná volba.

Velký palec nahoru dávám obálce, je překrásná, moc se povedla.

Elizabeth Haran pochází ze Zimbabwe, rodina později přesídlila do Velké Británie a odtud do Austrálie. Dnes žije autorka poblíž Barossa Valley v jižní Austrálii. Je vdaná a má dva syny. Literární tvorbě se začala věnovat až po třicítce, předtím prošla profesí modelky, byla rovněž majitelkou zahradnictví a starala se o výchovu dětí. V románech vykreslila milovanou Austrálii a její obyvatele v nejrůznějších podobách.

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Alpress. Knihu zde můžete zakoupit.