pondělí 25. ledna 2021

RECENZE – Pozvala mě dál

Autorka:
Lucy Clarkeová
Překlad: Jana Kordíková
Nakladatelství: Cosmopolis
Rok vydání v ČR: 2020
Počet stran: 376
ISBN: 978-80-271-2118-2

... a nic nebylo jako dřív!

Anotace:
Elle Fieldingová se rozhodne pronajmout svůj dům, a když se pak vrátí, nic jí nepřipadá jako předtím. Atmosféra domu se úplně změnila ̶ jako by se tam ochladilo…
Elle má pocit, že někdo sleduje každičký její pohyb. Neděje se to ale všechno jen v její fantazii? Koneckonců je spisovatelka, a tak má bohatou představivost. Přesto všechno působí tak skutečně, jako by někdo odhalil tajemství, která jí brání v noci usnout.
Elle začíná ovládat strach a panika a domov se pro ni stává pastí. Někdo odemkl minulost – a ona sama mu dala klíč.

Elle Fieldingová pracuje na své druhé knize. Tedy měla by. Její prvotina se stala velice populární a čtenáři jistě očekávají další pecku. Termín odevzdání rukopisu se blíží, ale práce Elle nejde od ruky.

Elle žije sama v Cornwallu v luxusním domě na útesu v barvě holubičí šedi. Z domu je úchvatný výhled na moře a právě ten se měl stát Ellinou inspirací a pohonem ve spisovatelské kariéře. Aby si Elle vydělala nějaké peníze navíc na splátky hypotéky, pronajme svůj dům na dobu, kdy bude služebně mimo Cornwall, cizí rodině. Po návratu má pocit, že v domě není něco v pořádku, cítí se tam vyloženě špatně, vyděšeně, jako by ji někdo sledoval. Navíc, když objeví rozbité těžítko ve své pracovně, která byla zamčená a nikdo se do ní během její nepřítomnosti nemohl dostat, doslova propadne paranoidním stavům. Objeví se také další známky toho, že se v domě děje něco špatného. Někdo Elle určitě pronásleduje a ona žije ve svém krásném domě ve strachu a sepsání nové knihy je v nedohlednu.


Knihy Lucy Clarkeové mám moc ráda, četla jsem všechny, které u nás vyšly. Navíc Pozvala mě dál je zasazena do Cornwallu. Sice jsem tam nikdy nebyla, ale příběhy, které se odehrávají na anglickém venkově, mám moc ráda.

Příběh je vyprávěný v první osobě, což čtenáři umožní vžít se co nejlépe do role vyděšené Elle. Ellino vyprávění je prokládáno kapitolami z minulosti z jejích studentských let, které jsou popisovány er-formou, a také kratičkými kapitolkami, které jsou líčeny z pohledu osoby, která se vyskytovala v domě za Elliny nepřítomnosti. 

Kniha je psaná od počátku pozvolným stylem, nicméně mi to vůbec nevadilo, četla se mi velice dobře. Autorka dokázala skvěle vytvořit onu ponurou až depresivní atmosféru, která se domem od Ellina návratu linula. Čím blíže k závěru příběhu se blížila, tím se děj stával svižnějším. Samotným závěrem jsem byla vcelku i překvapená, tedy především jednou konkrétní situací. Něco jsem naopak předpokládala a nezmýlila jsem se.

Každopádně autorka opět předvedla, že dokáže napsat kvalitní, mrazivý psychothriller a já sama za sebe ho můžu s klidným svědomím doporučit stejně jako její další knihy.

O autorce:
Lucy Clarkeová vystudovala anglickou literaturu a nějaký čas pracovala jako moderátorka společenských akcí a také vyučovala tvůrčí psaní. V současné chvíli je spisovatelkou na plný úvazek. Miluje cestování a psaní deníků. Její debut The Sea Sisters se objevil v prestižním výběru Book Club Choise 2013 a byl přeložen do deseti jazyků. V češtině vyšly její romány Poslední nádech, Modrá a Stíny nad zálivem.
Lucy je vdaná za Jamese Coxe, profesionálního surfaře, se kterým společně tráví zimy cestováním a letní měsíce pak v jejich domě na jižním pobřeží Anglie.


Hodnocení: 85%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Cosmopolis. Knihu zde můžete zakoupit.

2 komentáře:

  1. Už se těším, až se do ní začtu, autorku mám hodně ráda a Cornwall taky.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥