čtvrtek 11. února 2021

Knihovna je zase pěkně uspořádaná

 ... stačily tři hodiny čisté práce ...

Krásný den, přátelé :)

Minulý týden jsem se pustila do přerovnání knihovny. Chystala jsem se k tomu už dlouho, ale ne a ne se dokopat. 

Né, že by v ní byl nějaký extrémní binec, ale tak vrstvička prachu by se našla a některé knížky už byly jen tak zasunuté do volného místa bez ladu a skladu.

Takže teď je moje krasavice krásně uspořádaná, vyrovnaná, i když nějaké mušky bych stejně ještě našla, ale ne vždy jde vše tak, jak by člověk potřeboval. Holt regály nejsou nafukovací. A to jsem vytřídila už před časem tři bedny knih a staré knihy mám mimo knihovnu.

Nechala jsem stejně jako předtím na levé straně thrillery a detektivky a zprava romány, romantiku, válečné a vlastně vše ostatní, co nešlo nijak zařadit.

Odebrala jsem taky všechny serepetičky, umělé sukulenty a další blbinky, které jenom překážely.



Jaký máte systém v řazení knih? 

Já se snažím tedy podle žánru, potom podle nakladatelství a samozřejmě podle autora. Ale ne vždy mi to díky místu vyjde úplně tip top. Neumím si představit, řadit třeba knihy podle barvy, byť oku se to líbí. Ale v knihách potřebuju systém.

Jukneme na pár polic?

Tak nejprve do sekce napětí...

Od Gillian Flynn jsem zatím četla jenom Zmizelou. Měla jsem z ní rozporuplné pocity, rozhodně jsem nesdílela všeobecné nadšení. Tak uvidíme, co další autorčiny knihy.

Od Gilly Macmillan mám přečtenou Spálenou oblohu, ta se mi líbila hodně. A včera jsem rozečetla Dokonalou, tak uvidím, jaké to bude, jsem úplně na začátku. 

A mimochodem, letos vyšla od Gilly Macmillan další kniha.

Peter May na svou chvíli čeká, i když už mám knihy doma dlouho. Letos snad alespoň nějakou zdolám.


Z detektivek od Agathy Christie nejsem úplně odvařená, beru je jako oddechové příběhy. Četla jsem teprve asi jen dvě nebo tři, no snad je časem dám všechny. Asi se mi víc líbí zfilmované.

Policejní stanici Brooklyn jsem zatím nečetla.


Toto jsou nádherné police ♥ 
Robert Bryndza přečtený celý a to samé S. J. Bolton. Od ní mi ovšem chybí její nejnovější knihy, ty si musím ještě pořídit.

Od C. L. Taylor jsem také přečetla vše, stejně tak obě knihy od Jenny Blackhurst. Od ní by v březnu měla vyjít další knížka. Obě knihy od Liv Constantine mám rovněž přečtené, musím si pořídit třetí, která u nás vyšla. Vraždu na blatech jsem také četla.

A z poslední sekce jsem četla vše vlevo od nakladatelství Cosmopolis, knihy, které stojí, zatím na přečtení čekají.


Z těchto knih jsem toho zatím moc nepřečetla. Kdysi jsem četla Ptáčníka a Pečovatele od Mo Hayder. Ale jelikož je to už pár let, dám si před pokračováním série určitě opáčko, abych si připomněla život detektiva, který je ústřední postavou a jehož soukromí se vyvíjí. Jo... autorka píše skvěle.

Jinak vše na čtení trpělivě čeká :))


Z těchto polic to mám tak půl napůl. Přečetla jsem vše od Robothama, pouze Štvance ne a ani není na fotce, protože ho mám u mamky. A musím si ještě dokoupit jeho nejnovější kousek.

Od Chevy Stevensové jsem nečetla pouze Pořád se dívá, takže to bych letos mohla taky napravit. Je to skvělá autorka. Dále mám přečtenou Pohřešovanou, Náhradnici, Chyť mě a Smrt v zádech.


Tak tady mrkneme jenom na vršek fotografie, protože spodek už jsme probrali výše. Sérii od Angely Marsons mám přečtenou, jen mi chybí poslední díl, chystám se co nejdřív koupit, protože tuhle sérii prostě miluju. 

V minulosti jsem četla Vraní dívku, ale také si před dalšími díly dám re-reading, protože si ji už moc nepamatuji. Rozhodně ale nebyla špatná, naopak.

Přečetla jsem knihy od Becky Masterman, na fotu mi chybí jeden díl série, mám ho nejspíš taky u mamky. Ostatní knihy jsou na čekačce.

A teď mrkneme na nějaké ty romány a romantiku. 

Sérii od Julie Caplin mám přečtenou, chybí zde Hotýlek na Islandu, který jsem měla právě rozečtený. Z této skupinky jsem přečetla ještě knihu Znovu já od Gayle Forman.



Oblíbená Tess Stimson... Nečetla jsem pouze Manželku, která utekla. Od Lucy Diamond jsem četla zatím jen Kavárnu na pláži a ta se mi moc líbila. Hned bych tam odjela. Ostatní na svou chvíli čekají a právě na knihy Lucy Diamond se moc těším.


Od Joy Fieldingové jsem přečetla spoustu knih, rozhodně tak kolem třinácti asi, vlastně mě po letech nečtení přivedla zpět ke knihám. Spoustu přečtených knih jsem ale poslala dál. Takže z těchto jsem četla Panenku, Neúplnou mozaiku, Ztracenou a to je asi všechno. Ale mám chuť si autorku zkompletovat, takže se asi po zbytku knih opět podívám. I když musím říct, že později jsem si od autorky musela dát oddech, protože mi přišly už všechny knihy na jedno brdo. Ale letos se do ní zase pustím.
Další tři knihy v polici jsem zatím nečetla.


Z této poličky jsem četla pouze dvě knihy, a sice Manželovo tajemství a Na co Alice zapomněla. Od Liane jsem četla ještě Poslední výročí a Sedmilhářky, ale tyto knížky jsem poslala dál. Opěvované Sedmilhářky mě nijak nenadchly a dokonce ani seriál, zkoukla jsem pouze 1,5 dílu a vůbec mě to nebavilo.


Knihy z nakladatelství Alpress... Mám ráda Tamaru McKinley, i když ne všechny knihy jsou pětihvězdičkové. Z těchto jsem četla pouze Příslib naděje, ten se mi líbil moc. Se zatajeným dechem, Slibuji ti, Annabelle a Vzpomínky vyblednou už byly za mě malinko slabší, takže putovaly dál.

Syslím si také knížky Elizabeth Haran. Její kniha Za jasné noci mě totiž nadchla, tak jsem zvědavá na ty další.

Ostatní knihy z police jsem nečetla.

Někdy příště se zase můžeme podívat na další poličky, pokud byste měli zájem. Klidně mi napište do komentářů, zda byste chtěli.

Jinak na velkou většinu přečtených knih najdete na blogu recenze.

Ještě foto před úklidem knihovny.


Jak vidíte, nebylo to tak hrozné, ale při bližším ohledání... Však to znáte :))




Tak to je pro dnešek všechno. Mějte se nádherně a těšte se na recenze, mám tady zase hromádku přečtených knih. Opatrujte se.

Vaše Šárka 



6 komentářů:

  1. Jé, to vypadá skvěle! Máš to fakt hezky uspořádané. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krása :-)
    S J. Fieldingovou to mám naprosto stejně jako ty. Asi 5 let jsem si od ní dala pauzu....ale předevčírem jsem dočetla její knihu Teď mě nezabíjej. A mám na pár let zase vystaráno, její styl se ani trochu nezměnil :-)
    Jediné co nemáme společné - já nemůžu mít tolik nepřečtených knih v zásobě. Mám vždycky tak 3 - 4, i z toho jsem nervózní :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Míšo :) No já mám nepřečtených spoustu, naštěstí mě to už nestresuje :))

      Vymazat
  3. Ach to je kráááása!
    Já se do těchto větších knihoven podél zdi skoro zamilovala, ale bohužel na ni nemám v 1kk místo. :(
    Takže mám knihy v takové poličkové skříňce a řazené podle toho, co se chystám teprve číst a na ty již čtené a ty mám pak podle nakladatelství... :-) Ostatní knihy jsou v krabici u mamky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Moni ♥ Určo jednou, třeba ve větším bytečku, na knihovnu dojde. Já si taky léta počkala.

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥