úterý 8. září 2015

Můj knižní tip #9

Máme tady další týden a nový knižní tip ode mne :-)

Z knih, které jsem přečetla, bych vám dnes doporučila Nové povídky Zdeňka Svěráka. Vím, že to pro hodně čtenářů třeba nebude to pravé ořechové, já také povídky moc nevyhledávám, ale tyto byly opravdu skvělé. Zasmála jsem se, u povídky Nákup jsem se dokonce řehtala nahlas, což se mi moc často u četby nestává. 

Anotace:
Ptám se sám sebe, co to vlastně dělám, když píšu povídku. Jako bych našel pecku a dělal kolem ní třešeň. Nebo švestku. Podle toho, co seberu. Jádro každého příběhu jsem našel na cestě. Byl to třeba zážitek, s nímž se mi někdo svěřil, nebo jen věta zaslechnutá od vedlejšího stolu v restauraci. Moje práce spočívá v tom, že si představuju, co bylo před tím a co potom, a hledám v mateřštině slova, která dovedou vrátit dávno snědenému ovoci dužinu a šťávu. Kéž by vám to chutnalo. Zdeněk Svěrák.



A z knih, na které mám sama já zálusk a chtěla bych si přečíst nebo i pořídit rovnou domů do knihovny, bych dnes vybrala Dům U Tří borovic od Hany Marie Körnerové. Do minulého týdne jsem od autorky nečetla žádnou knihu, ale po přečtení Nevěsty ze zámoří jsem se začala zajímat o další kousky. A tento mě opravdu zaujal.

Anotace:
Francouzský venkov na konci 19. století.
Prostředí plné pověr, předsudků, klepů a nedůvěry k „přivandrovalcům“. Zanedbaný statek, na němž bez nadšení hospodaří bývalý právník André Trevillon s hrstkou služebnictva a postiženým synem. Tak vypadá místo, kam se v tísni uchýlí mladá žena prchající z ohroženého domova. Alžběta zpočátku hledá jen dočasný azyl, netouží zasahovat do života místních lidí, ale je natolik odlišná, že se brzy stává terčem útoků. Má dost odvahy, aby se ubránila a zároveň tím zcela změnila život lidí na statku. Napovrch však vyplouvají stará tajemství a přes všechnu Alžbětinu snahu se neodvratně schyluje k tragédii…




Pro tento týden jsem vás tedy nasměrovala do naší literatury a příští týden si dáme tipy zase ze světové.

Přeji krásné zářijové dny a doufám, že nás čeká ještě babí léto :-)


4 komentáře:

  1. Přesně na tuhle knížku jsem se dnes od paní Körnerové dívala a celkem mě zaujala :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu Nevěstu ze zámoří taky doporučuji, není to žádná přeslazená romantika, je tam i napínavá zápletka, fakt moc pěkné. Na blogu je i recenze :-)

      Vymazat
  2. kniha Dům u tří borovic by mohla být pěkná :-) děkuji za tip

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥