úterý 19. července 2016

Můj knižní tip #28


Přeji vám všem krásné úterý :)

Tak jsem dnes zabrousila do své knihovny a přemýšlela, jako knihu bych zařadila do knižního tipu. Nakonec mi padl zrak na jednu útlou, která ale bude svým příběhem rozhodně velmi silná. Jde o válečný román. Napsali ho manželé Hejzlarovi... Josef a jeho čínská žena Taj-ťün.



Jde o knihu Na Řece. Válečný román vyšel v roce 2011 u Knižního klubu. Má 256 stran. Kniha je momentálně stejně ve výprodejích za směšnou cenu kolem 40Kč. Dívala jsem se na databázi na hodnocení a 87% mě potěšilo.

Anotace:
První scéna románu připomíná tzv. nankingský masakr: Japonská armáda na přelomu let 1937 / 1938 obsadila část Číny a v této oblasti během několika měsíců zavraždila na 300 tisíc lidí… Hrdinkou a vypravěčkou je tehdy pětiletá dívka Skořicová, jedna z dcer z bohaté rodiny Li. Román je z valné části popisem útěku před japonskou armádou do náhradních bytů či domů… Otec odešel s konkubínou, protože žena mu nedala dědice. Chytrá a statečná matka se s dcerami probíjí okupovanou Čínou a dostávají to ze všech stran: od mužů, od bohatých, od starších… Kronika, odehrávající se na zlomu dvou epoch: na jedné straně tisíciletá tradice, na druhé straně vliv „moderní doby“ - mladé ženy už nerespektují své otce či starší, berou život do vlastních rukou. A někde poblíž, nepozorovaně zuří válka - a dá o sobě krutě vědět.




Znáte někdo knihu? Četli jste? Jsem dost zvědavá na názory a dojmy z četby. Určitě mi napište :) Budu se moc těšit. Napište mi ale i vy, kteří jste knihu právě díky mému článku objevili a zaujala vás.

To je pro dnešní článek všechno. Mějte se krásně a čtěte :)

Vaše Šárka ♥



8 komentářů:

  1. Knihu jsem nečetla a přiznávám, ani mě to nijak neláká. Při uvádění hodnocení v procentech z DK je velice důležité přihlédnout k tomu, kolik lidí knihu vlastně hodnotilo. Je pak trochu rozdíl, jestli má kniha 95 % a hodnotili ji tři lidi a nebo jestli má 95 % a hodnotily tři tisíce lidí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak s tím hodnocením to je samozřejmě pravda, naštěstí tady nehodnotili jen tři čtenáři :)) Také na Goodreads a na ČBDB je hodnocení spíš nadprůměrné. Ale o to nejde, jde o to, aby kniha čtenáři sedla. Rozhodně to není čtení pro každého, to určitě ne. Já mám podobné knihy o těžkých osudech ráda, tak jsem zvědavá, co na knížku potom řeknu.

      Vymazat
  2. Skvělý tip! :)
    Knihu jsem ještě nikde neviděla a přemýšlím, zda si ji pořídit nebo ne :) Moc mi nesedí těžší styl psaní a právě tady by mohl být... počkám na Tvou recenzi :)
    Měj se hezky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :) Já občas někdy mám chuť detektivky a nebo románky proložit něčím složitějším, tak jsem zvědavá, jaká kniha bude :)

      Vymazat
  3. To si určitě budu muset jednoho dne přečíst (mám pocit, že jsem jí zahlédla v knihovně, ale z nějakého důvodu po ní zatím nesáhla). Viděla jsem dva nebo tři filmy, které se odehrávali v Nankingu v té době a rozhodně to nebyla žádná pohádka.

    OdpovědětVymazat
  4. Velice zajímavý titul, o kterém slyším teď od Tebe poprvé. Na toto téma jsem ještě žádnou knihu nečetla - možná čas začít. Jojo, Šári, Ty jsi prostě nekonečná studnice inspirace :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥