středa 3. srpna 2016

Přečtené knihy za měsíc červenec

Přeji vám všem krásný večer :)

Dnes mám pro vás článek o mých přečtených knihách za měsíc červenec. Na počet to nebyla žádná sláva, ale to vůbec nevadí. Takže na začátku měsíce jsem dočetla Domov od Toni Morrison, který jsem rozečetla na konci června. Potom jsem přečetla Dívku s jahodami od Lisy Stromme, Němý křik od Angely Marsons, druhý díl Lásky podle Shakespeara od Georginy Guthrie, Matčiny dary od Cecilie Enger a rozečetla jsem Zelený stan Ljudmily Ulické.

Domov od Toni Morrison je útlounká knížka, ale svým námětem velmi zajímavá. Určitě můžu doporučit k přečtení.

Anotace:
Píše se rok 1953, zrovna skončila Korejská válka a Frank Money se vrací domů, do malého městečka ve státe Georgia. Prožil různé válečné hrůzy, jeho zranění nejsou jen fyzická. Vrací se do země a doby, kdy reálná práva černochů byla spíše papírová než skutečná. Svůj domov zprvu nepoznává, za tu dobu se hodně změnilo. Stejně tak je otřesen svou vlastní netečností, pokud jde o mladší sestru, kterou zneužíval lékař v soukromé nemocnici. Posléze se Frank rozpomíná na své dětství, na svůj domov, na svou rodinu, a začíná v sobě nacházet odvahu k činům, na které dříve neměl ani pomyšlení.


Hodnocení: 4/5

Recenzi na knihu si můžete přečíst zde.

Knížku Dívka s jahodami jsem dlouho odkládala. Měla jsem pocit, že mi nesedne, ale sedla. Je to moc pěkné čtení, které sice nebude pro každého, ale milovníci umění a poetiky si na své přijdou.

Anotace:
„Dívka s jahodami“ je Johanne Lienová, jejíž prostý život v malebném norském pobřežním městečku – život sestávající se ze sbírání lesních plodů, které prodává turistům a z toho, že jako bosonohá modelka pózuje malířům okouzleným zdejším prostředím – se dramaticky změní ve chvíli, kdy získá práci v bohaté rodině námořního admirála. Spřátelí se zde s admirálovou nejmladší dcerou Tullik zoufale toužící po sexuálním a citovém dobrodružství. To nachází u Edvarda Muncha, kontroverzního umělce, který se snaží získat uznání a jehož chování místní komunita odsuzuje jako hříšné. Johanne jim začne dělat prostředníka a jejich silně jiskřící vztah spolu se syrovými emocemi malířových obrazů ji čím dál tím hlouběji vtahuje…


Já jsem četla recenzní výtisk, kniha vyjde u nakladatelství Omega v září 2016.

Hodnocení: 4/5

Recenzi najdete zde.

Na Němý křik jsem se hodně těšila a měla veliká očekávání. A to bývá většinou kámen úrazu. Kniha byla skvělá, to beze sporu, ale takový ten pověstný wow efekt se nekonal. Ovšem určitě doporučuji. Zajímavý námět rozhodně stojí za povšimnutí. Těším se na další díl série, jíž je Němý křik první díl.

Anotace:
Ani ta nejtemnější tajemství nezůstanou pohřbená navždy…
Pět postav stojí u mělkého hrobu. Jeden po druhém se vystřídali při jeho kopání. Jáma pro dospělého by zabrala víc času. Zmařili nevinný život, ale uzavřeli smlouvu a zpečetili ji krví.
Po letech se středoanglické Black Country ocitá v šoku – nejprve je nalezena brutálně zabitá ředitelka místní chlapecké školy, následuje objev lidských ostatků u bývalého dětského domova. A další hrůzné zločiny… 
Detektiv inspektor Kim Stoneová si záhy uvědomí, že hledá zvrácenou osobu, jejíž vražedná pouť trvá už pár desetiletí. Že je třeba ji dopadnout, než znovu udeří. A že nezbývá než se co nejdřív vyrovnat s vlastními démony z minulosti. Protože jinak by už mohlo být příliš pozdě.


Hodnocení: 4/5

Chcete si přečíst mou recenzi? Tady můžete :)

Po napínavé četbě jsem sáhla po romantické oddechovce. Pokračování Lásky podle Shakespeara se mi četlo moc dobře a mladá děvčata si tuto sérii určitě užijí ještě víc než já.

Anotace:
Aubrey Priceová má před sebou posledních pár týdnů studia na Torontské univerzitě. To, co mělo být nejkrásnějším obdobím jejího života, se pro ni ale stává utrpením. Tajný vztah s Danielem Grantem, asistentem na katedře angličtiny, čelí mnoha překážkám. Jeho odhalení by obzvlášt Daniela stálo nejen pověst, ale i celou kariéru. Oba doslova odpočítávají minuty, než budou moci být konečně otevřeně spolu. Mezitím hledají útěchu v tajných vzkazech a tolik výmluvných slovech Shakespearových dramat a sonetů. Dokážou svou zakázanou lásku udržet v tajnosti?


Hodnocení: 4/5

Recenzi najdete zde.

Poslední knihou, kterou jsem v červenci celou přečetla, jsou Matčiny dary. O knize jsem měla trochu jiné představy a tak následovalo trošku zklamání. Ale kniha není vůbec špatná, to ne. Jen moje očekávání bylo asi opět moc veliké. A navíc jsem měla nějakou představu o ději a on byl dost jiný. Takže to také určitě sehrálo svou roli.

Anotace:
Když Ceciliina matka skončí v důsledku zákeřné Alzheimerovy choroby v pečovatelském ústavu, rozhodne se Cecilie dát do pořádku rodný dům. Během úklidu narazí na matčiny úhledně zaznamenané seznamy všech vánočních dárků, které rodina v průběhu čtyř desetiletí nejen darovala, ale také dostala. A ke každému dárku se váže životní příběh nějakého člověka. Tyto seznamy jsou pro Cecilii určitým vodítkem pro sepsání rodinné historie od konce 19. století až po současnost…
Jedinečná kniha, která se stala v Norsku bestsellerem, je úžasnou cestou časem i obrazem jedné neobyčejné rodiny.


Hodnocení: 3/5

Recenzi si můžete přečíst tady.

A ke konci měsíce jsem se pustila do knihy Zelený stan. Tato kniha rozhodně není žádná jednoduchá jednohubka. Čtu ji poměrně pomalu, ale baví mě. Rozhodně několik dalších dní nebo spíš večerů s ní budu trávit. Četba podobných knih nejde uspěchat.


Tak to byl můj červenec. Nebyla mezi knihami žádná pecka, spíš takový lepší průměr. A jaký byl váš červenec? Pokud jste četli také třeba stejnou knihu jako já, napište mi, jak vám se líbila.

Mějte se krásně a čtěte :)

Vaše Šárka ♥

10 komentářů:

  1. Moc pěkný výběr, na Matčiny dary se v srpnu také chystám, tak jsem zvědavá, jak na mě bude působit. Zelený stan mám také v seznamu k přečtení, ale nějak se mi teď do těžší literatury úplně nechce - jsem nějaká roztěkaná a mám pocit, že na tuhle knížku bude potřeba větší soustředěnost. A na Dívku s jahodami jsi mě docela nalákala :) A mimochodem, moc se mi líbí fotky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moniko, moc děkuji za komentář a za pochvalu. Já jsem se na Zelený stan docela těšila, tak jsem zvědavá, jak se bude příběh vyvíjet. Občas musím něco googlit, protože přece jen v té historii nejsem tak zdatná a nerada bych, aby mi něco uniklo. No myslím, že ji budu číst ještě dlouho :) Dívka s jahodami byla moc příjemné čtení ze starší doby, plná obrazů i lásky :)

      Vymazat
  2. Sarko, pekne skore i knihy.;) premyslim nad Zelenym stanem. Jsem zvedava, jak se ti bude libit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sabi, je to trochu oříšek, protože nejsem moc zdatná v dějinách, takže musím i googlit, abych věděla vždy jistě o co jde. Ale s tím ty mít problém nebudeš. Jinak čtu to fakt pomalu, jsem asi na sté straně, ale baví mě to. Tak jsem zvědavá, jak se bude příběh vyvíjet dál.

      Vymazat
  3. Moc hezký čtenářský výkon, Šári. Jak víš, mně se červenec moc nevyvedl, ale věřím, že najdu sílu a čas to v srpnu napravit :) V červenci jsme sdílely Němý křik, z ostatních knih se chystám hlavně na Lásku podle Shakespeara. Přeji příjemné dočítání Zeleného stanu. Měj se moc hezky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristý, to vůbec nevadí, pustíš se zase do knih, až budeš mít myšlenky a náladu. Lámat přes koleno to nejde :) Měj se krásně :)

      Vymazat
  4. Krásné shrnutí :)
    Lásku podle Shakespeara miluji a Němý křik mě docela dost láká :)
    Ať se daří i v srpnu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, koukala jsem, že sis Lásku hodně oblíbila. Němý křik mě bavil a určitě si přečtu další díl série, který by měl snad letos ještě vyjít :)

      Vymazat
  5. Pekne kousky :) ja cetla Nemy krik a uz se tesim na dalsi dil ;)
    Katy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky se těším na pokračování, jsem zvědavá, jak se bude postava Kim vyvíjet :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥