Recenze – Se zatajeným dechem

Autorka:                     Tamara McKinley
Překlad:                      Jana Vlčková
Nakladatelství:        Alpress
Rok vydání v ČR:    2015
Počet stran:               304

Po manželově smrti se Becky vrací uklidnit do rodného města. Jenže když se v její blízkosti objeví záhadný cizinec, nalezená rovnováha je zase pryč. Ani městečko Morgan’s Reach není tak idylické: krev je tu hustší než voda a na staré křivdy se nezapomíná. Stačila jediná jiskra – a vše tu lehne popelem. Kupodivu právě oheň přinese lidem nebývalou úlevu…

Becky v druhé světové válce přichází o manžela a vrací se k rodičům do rodného městečka v australské buši. Otec vede nemocnici, kterou v buši založil jeho otec a matka pracuje jako ošetřovatelka. Stejná práce náleží i Rebece. Má svoji práci velmi ráda. Spolu s nimi se do všeho aktivně zapojuje i stará babička Gwyneth, která se navíc stará o spoustu zvířat. Na scéně se objevuje také Rebečin bratr s manželkou. Oba si procházejí velmi těžkým obdobím a doufají, že změna prostředí by jim mohla pomoci. Becky řeší potíže se svým synem Dannym, který odmítá uvěřit, že jeho otec opravdu ve válce padl, a stále doufá v jeho návrat. Ráda by po letech začala nový vztah, ale kvůli Dannymu má strach. Synek se musí nejprve smířit se situací, že svého otce už opravdu neuvidí.

Lidé v Morgan´s Reach nemají život rozhodně jednoduchý. Marně očekávají déšť, ale stále jsou sužováni pouze suchými bouřemi. Potom stačí opravdu malinko, aby vypukl ničivý požár.

V okolí se navíc objevuje tajemný cizinec, zjevně válečný veterán. Ten nejvíc přitahuje právě Dannyho. Tolik by se s ním chtěl sejít. Myslí si snad jeho dětská naivní dušička, že by mohlo jít o jeho otce?

Becky sledovala, jak kolona vozů odjíždí, a její strach každou minutou vzrůstal. Den pohasínal – oheň se šířil – a po Dannym nikde nebylo ani stopy. Neměla brát Sandřinu připomínku na lehkou váhu a měla si chlapce víc všímat. Od dopoledne ho nikdo neviděl.
Panikou se jí svíralo hrdlo a srdce divoce tlouklo, když pobíhala po ulici a marně syna volala. Dokonce byla i ve skalách a vrátila se do tábora za Billym, aby chlapce důkladněji vyzpovídala, ale trval na svém – byli spolu ve skalách a pak Danny prohlásil, že musí jít domů, aby babičce pomohl se zvířaty.

Se zatajeným dechem je druhá knížka od Tamary McKinley, kterou jsem četla. Musím říct, že v tomto případě mě děj pořádně chytil až ve své druhé polovině. Nehledě na to mě opět okouzlily autorčiny popisy australské buše, která v sobě skrývá nejen přírodní nádhery, ale také nebezpečné nástrahy. Romantika je nám servírována v rozumných dávkách, takže se nejedná o nějaký přeslazený příběh. Naopak nás autorka v určitých pasážích udržuje v příjemném napětí. Nahlédnete do života nejen Becky, ale i dalších obyvatel Morgan´s Reach po druhé světové válce. Přestože v nás obálky Tamařiných  knih mohou evokovat sladké románky, nebojte se do nich jít. Dostanete romantiku ve správné dávce, přenesete se do nádherného prostředí divoké Austrálie, dozvíte se, jak žijí lidé mimo civilizaci a bojují s nástrahami přírody, a nakonec i milovníci lehkého napětí si přijdou na své.

Knihu určitě můžu doporučit všem čtenářům, kteří si chtějí při četbě odpočinout a nahlédnout do exotického prostředí australské buše.

Narodila se a vyrůstala v Austrálii, kde ji vychovávala babička. Až později se přestěhovala do jižní Anglie a tam dokončila studia. Nyní věnuje tato známá autorka veškerý čas psaní. Velmi často se vrací do milované Austrálie, aby zde hledala náměty nových děl. Děj jejích poutavých románů skvěle těží z důvěrné znalosti australského prostředí.

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Alpress. Knihu zde můžete zakoupit.