čtvrtek 8. června 2017

Měsíční shrnutí – květen

Zdravím vás u měsíčního shrnutí :)

Když vidím ten počet přečtených knih, tak nejsem vůbec nadšená. Mám teď vážně nějakou dobu pořádný zásek. Dočetla jsem rozečtené Svítání od V. C. Andrews, dál jsem přečetla Jákobovy barvy od Lindsay Hawdon, Tajemství hřbitova Crossbones od Kate Rhodes, Naši paní doktorku od Meredith Appleyard a Anna zachraňuje svět od Míši Štěchové. Koncem května jsem ještě rozečetla Moje všechno od Katie Marsh. Kdyby Anna nebyla taková jednohubka na pár hodin, tak bych si řekla, že to není tak šatné. Ale co, lámat to nebudu, snad v zimě budu číst víc ☻ A čeká mě teď v červnu dovolená, tak bych si chtěla trošku vylepšit skóre.


Jakmile jsem dočetla Svítání, říkala jsem si, že určitě v sérii budu dál pokračovat. Teď s odstupem si ovšem nejsem úplně jistá, jestli je to dobrý nápad, a jestli přijdu o hodně, pokud pokračovat nebudu. No, ještě pouvažuju. Bylo to zajímavé čtení, ale na zadek mě neposadilo. Knize jsem udělila 85% a recenzi najdete zde

Anotace:
Čtrnáctiletá Dawn je chudá, ale šťastná. Miluje svoji rodinu a ze všeho nejraději zpívá. Když se na nové škole sblíží s okouzlujícím Philipem a k tomu dostane sólo na jarním koncertu, zdá se, že vše spěje k dokonalému, skoro až pohádkovému konci. Jenže tenhle svět není světem pohádek, a tak zdánlivá idyla záhy končí. Večer po vystoupení umírá Dawnina matka a jenom několik dní poté přichází šokující zjištění, které všechno obrací vzhůru nohama.

Jákobovy barvy bylo hodně těžké čtení, ovšem příběh ve mně zanechal hluboký dojem a knížku určitě doporučuji. Nebudete ji hltat jako nějakou detektivku, rozhodně se čtením nespěchejte, udělejte si na knížku čas. Dostanete od autorky opravdu hodně. Ode mě dostala kniha 95% a recenzi si můžete přečíst zde.

Anotace:
Pokud na vás hluboce zapůsobil Schindlerův seznam, Sophiina volba nebo Nabarvené ptáče, pak byste si neměli nechat ujít ani tento silný a nesmírně emotivní román.
Jákob, osmiletý cikánský chlapec, ze čtvrtiny Rom a ze čtvrtiny Jeniš, zůstal úplně sám v nacisty okupovaném Rakousku. Prchá lesem, na nohách boty z pytloviny potřísněné cizí krví, v jedné ruce kámen a v druhé dřevěnou truhličku jako jedinou upomínku na dřívější život. Prchá zběsile a zoufale, plný strachu a zbaven všech nadějí.
Už se naučil rozpoznat, kdy může cizímu člověku věřit a kdy se musí mít na pozoru. Dovede přečíst znamení, která mu dává příroda; ví, kdy se skrýt a kdy utíkat dál. Umí běžet s větrem i schovávat se ve stínech. To všechno ho naučil táta. Ale teď je táta pryč. I máma a sourozenci. A tak Jákob dál dělá to jediné, co může: utíká a skrývá se, pronásledován strašlivými vzpomínkami.

Lindsay Hawdon napsala silný román, jehož děj je rozprostřen do sedmnácti let a tří zemí: Anglie, Rakouska a Švýcarska. Na pozadí tragického příběhu malého Jákoba sledujeme osudy tří generací z naprosto rozdílných společenských vrstev a prostředí, abychom se společně s naším osmiletým hrdinou pokusili nalézt naději tam, kde už žádná naděje nezbyla.

Zato Tajemství hřbitova Crossbones mě vůbec nenadchlo, naopak. Za mě velké zklamání a označení dechberoucí thriller považuji za velmi zavádějící. Knihu jsem hodnotila 70% a pokud vás zajímá recenze, najdete ji zde.

Anotace:
Seznamte se s Alicí Quentin, londýnskou psycholožkou s rodinným tajemstvím, která se ocitne ve středu děsivé série vražd.
Alice Quentin je psycholožka s bolestnou rodinnou minulostí, ale je chytrá, schopná, má dobrou práci a hezkého přítele. Nyní má napsat posudek na vraha, který bude propuštěn z vězení. Vrcholem jejích dnů jsou dlouhé běžecké výlety Londýnem, při kterých zapomene na komplikované vztahy se svou matkou a bratrem a soustředí se jen na svůj dech. Dokud nenarazí na mrtvolu u bývalého hřbitova pro prostitutky Crossbones Yard.

Rány na těle mrtvé ženy nesou rukopis Raye a Marie Bensonových, kteří mučili a zavraždili třináct žen, než byli konečně dopadeni a uvězněni. Pět z jejich obětí nebylo nikdy nalezeno. Všechno se odehrálo před šesti lety a poslední věc, po které Alice touží, je vrátit se do této špinavé stoky Bensonových zvěrstev. Ale když jí policie požádá o psychologický profil vraha nalezené dívky, že se několik let staré události vrací na světlo.

Napínavá detektivka Kate Rhodes vás vtáhne do děje a pustí až na poslední stránce

Naše paní doktorka bylo moc pěkné čtení. Beru ji jako oddechovku, ale i přesto dokázala zacloumat mými emocemi. Autorčin styl psaní mě bavil a určitě můžu knížku doporučit. Dostala ode mne 80%  a recenzi si přečtěte tady.

Anotace:
Osud nemilosrdně zasáhl do Lauřina života. Plna zármutku odcestuje do Austrálie a začne tam pracovat v malém městečku jako lékařka. Spřátelí se s vážně nemocným Neillem i jeho nedůtklivým synem Jakem. Pokud Laura prchla před vlastním neštěstím, není jistě bezpečné ani chytré zaplést se nanovo do sítí smutku a tajemství. Ale srdci se nedá poručit…

Také útlounký, dá se říci v podstatě cestopis Anna zachraňuje svět, mě bavil. Knížku jsem přečetla za pár hodin, má pouhých 160 stran a díky ní se podíváte do exotického prostředí Indonésie. Autorka píše vtipně a svižně. Zkuste si ji vzít třeba na dovolenou :) Knihu jsem hodnotila 78% a recenzi najdete zde.

Anotace:
Dobrovolnice Anna přijíždí učit angličtinu do lombocké školy, kterou podporuje nezisková organizace z Evropy. Přitom se potýká se svérázným smyslem pro realitu zdejších obyvatel a pár dní předtím ještě s chaosem a kulturními rozdíly na sousedním hinduistickém Bali. Vysněný ráj indonéských ostrovů, jak ho známe z pouťových letáků, je mimo dovolenkářská ghetta natolik jiný, že nastalá absurdita v očích ztraceného Evropana nemůže být větší. 
Svižně a vtipně napsaná próza Michaely Štěchové nabízí otázku, jestli v Indonésii může existovat láska, která ostrovy přenáší, a jestli se nakonec rozvojová pomoc ze Západu nedá konzumovat stejně jako cokoliv jiného.

A koncem měsíce jsem rozečetla knížku Moje všechno. Musím říct, že jsem čekala víc. Hlubší příběh, který se bude točit především a nejvíc okolo hlavní dvojice. Bohužel se příběh vyvíjel trošku jinak, než jsem si představovala, takže i ve své recenzi, kterou chystám, budu nejspíš vlažnější.

Anotace:
V den, kdy se Hana chystá oznámit manželovi, že od něj odchází, ho najde v ložnici na podlaze, vyděšeného a neschopného se pohnout. Dostal mrtvici. A jejich život se ve vteřině změní. 
Haně nezbývá než odložit všechny své plány, aby se mohla starat o manžela, kterého byla připravená opustit. Tom nemůže chodit, není schopen základních úkonů. Po měsících vzájemného zanedbávání a partnerského odcizení nastává dlouhé období rehabilitace, během nichž má Tom čas pohlédnout na svůj život z nové perspektivy, aby ho mohl přehodnotit. Podaří se Tomovi překonat nemoc a zachránit manželství? A dokáže se Hana vzdát svých plánů na nový život a znovu se do Toma zamilovat? 
Moje všechno je debutový román, který nedáte z rukou. Rozpláče vás i rozesměje. A přiměje vás zamyslet se nad tím, co je v životě skutečně důležité.

NEJ knihou měsíce se staly zaslouženě Jákobovy barvy a největší zklamání si zaslouží Tajemství hřbitova Crossbones. Překvapení se nekonalo žádné.

A máme tady nové přírůstky. Nooo, tam nemůžu říct, že bych zahálela, to fakt ne. Opět obří hromada čítající 27 nových kousků. Jsem cvok, no. Ale byl Svět knihy, on za to taky může ☻☻☻

Takže toto je ta zmíněná úroda. Kniha z Domina od S. J. Bolton mi přišla posledního května, kdy jsem měla už přírůstky nafocené, takže ji přidávám, chuděru, zvlášť.

+

Na této fotografii vidíte přírůstky ze Světa knihy. Kdo sledujete můj blog pravidelně, tak jste veletržní přírůstky shlédli již v reportu.


Tady máme recenzní výtisky + ještě zmíněná S. J. Bolton.


Levné knihy...


Nakonec antikvariát, dárek od Sabinky, nákup u Dobrovského a výhra...


V antikvariátu jsem si pořídila Steinbecka a Moraviu. Sabinka byla tak hodná, že mi poslala Rituál od Mo Hayder a já můžu pokračovat v sérii. U Dobrovského jsem si koupila Do tmy od Anny Bolavé a knihu Ach, ty Češky! jsem vyhrála na webu Vaše literatura.

A jsme na konci. To byl můj květen v knižním podání. A co vy, také se vám nashromáždila kupa nových knih nebo se dovedete lépe ovládat? Určitě mi napište, budu se těšit, na vaše komentáře.

Vaše Šárka ♥

12 komentářů:

  1. Nádherná úrodička! :-) Můj život v jeho tlapkách mám půjčený a Ohnivý ostrov je v seznamu, jsem na něj dost zvědavá.

    OdpovědětVymazat
  2. To je teda pěkná hromádka :) Já si musím koupit tu Hanu a jsem zvědavá, jak se ti bude líbit Do tmy :) A přečteno toho máš hodně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na obě české se moc těším, doufám, že brzy se do nich pustím, jsou první na řadě po recenzních restech :) A děkuji :)

      Vymazat
  3. Teda to je vážně poradna hromada knih :-) Máš tam spoustu zajímavých kousků, tak snad se k nim brzy dostaneš a budou se ti líbit :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Kniha Moje všechno byla docela o ničem. Liane Moriarty mám na cestě. Brala bych Coco Chanel a taky Jákobovy barvy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na knihu Moje všechno mám podobný názor, po neděli bude recenze. Zajímavý námět, ale autorka nevytěžila to, co by mohla. A je to škoda. O Coco chanel bude v červenci soutěž, takže zkus štěstí :) A Jákoba doporučuji určitě :)

      Vymazat
  5. To je knížek !!! Jsem zvědavá,co řekneš na Sedm mínus jedna. Já mám z toho takové zvláštní pocity :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No asi se k ní hned tak nedostanu, naštěstí není na termín, přišla bez domluvy. Ale jednou se do ní ráda pustím, měla jsem to i v plánu. Ale taky jsem četla rozpačité názory.

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥