úterý 27. března 2018

Měsíční shrnutí – únor

Krásné úterý vám všem :)

Konečně jsem se dokopala k sepsání měsíčního shrnutí za únor. Je vážně načase, však se už za chvilku bude psát za březen. Je to zvláštní, ale psát tyto články mě baví asi nejmíň, ani nevím proč.


Ze svého čtecího standardu jsem, co se týče počtu přečtených knih, nijak nevybočila. Dočetla jsem Klub zabijáků od Paula Finche, přečetla jsem Znovu já od Gayle Forman, Prozření do Jessicy Shattuck a rozečetla jsem Osmý příchod syna od Petra Bindera. 

Tentokrát mě Paul Finch nijak zvlášť nenadchl. Klub zabijáků pro mě byl až příliš akční, překombinovaný, doslova nesmrtelný detektiv tam, prostě to pro mě nebyl uvěřitelný příběh, který bych si užila. Hodnotila jsem 78% a recenzi na knihu najdete zde.





Od Gayle Forman jsem kdysi četla Jestli zůstanu a to mě moc neoslovilo. Mnohem víc se mi líbilo filmové zpracování. Loni ale u nás vyšla od autorky kniha směřovaná na starší čtenářky, ne na mladé holčinky a tak jsem si řekla, že zkusím. A nešlápla jsem vedle. Příběh je určený právě pro ženy mého věku, plyne poklidně a mně se moc líbil. Hodnotila jsem 85% a recenzi si můžete přečíst zde.


Prozření je velice silná kniha, která nám předkládá zase úplně jiný pohled na nacismus. Rozhodně ji doporučuji, je to velice zajímavé. Kniha ode mě dostala 100% a recenzi najdete zde.






A na konci měsíce jsem rozečetla Osmý příchod syna. První kniha autora s názvem Nechtěné dítě beze jména se mi moc líbila. Ovšem tato mě moc neoslovila, nebyl to můj šálek kávy. Hodnotila jsem 69% a více o příběhu si můžete přečíst zde v recenzi.





NEJ knihou měsíce by se podle hodnocení mělo stát Prozření, ale hodně se mi líbila i nová Gayle Forman. Tyto dvě knihy nelze porovnávat, je každá z jiného žánru a každá mě zaujala jinak. Nejslabším se potom stává Osmý příchod syna.

A jak jsem na tom v únoru byla s novými přírůstky? Jelikož jsem člen Knižního klubu, „musela“ jsem si udělat objednávku z katalogu. Takže mé přírůstky se oproti lednu trochu navýšily. Ale pořád se držím vcelku při zemi. Přibylo mi tedy devět knih. Čtyři z nich jsou recenzní výtisky, jednu krásku jsem ulovila v Levných knihách a čtyři jsem si objednala na Knižním klubu.




Tak to byl můj knižní únor. A jaký byl váš? Objevili jste třeba pro sebe nějakého nového autora? Napište mi, budu se těšit :)

Vaše Šárka ♥

8 komentářů:

  1. Pekny clanek, Sarko. Take me bavi nejmene je psat. Ale zase je rada ctu u jinych. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé shrnutí :-) Znovu já se mi taky moc líbilo, jen mi ještě chybí sepsat recenze. Co se týče měsíčních shrnutí, tak si z toho nic nedělej, já jsem neshrnovala od ledna, a vzhledem k datu si myslím, že už to ani nemá cenu psát tak zpětně :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já už taky přemýšlela, jestli to neshrnu s březnem :)

      Vymazat
  3. Přírůstky na Tebe pořád ještě dobré číslo Šári :) Já se zatím taky relativně držím, i když jsem si na začátku roku představovala, že to stáhnu ještě víc. Jinak všechny knížky už jsme spolu vlastně probíraly, jsem moc ráda, že se Ti Prozření také líbilo a Finch mě mrzí... ale tak, to se nedá nic dělat, naprosto chápu, že tahle smršť nemohla sednout každému :) Těším se na březnové shrnutí, měj se moc krásně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kristýnko, taky jsem se sebou spokojená, co se přírůstků týče a nebýt recenzáků, je číslo ještě nižší. Sama ale skoro nekupuju, jsem ráda, že se mi zatím daří se držet. Možná je to i tím, že si te´d raději koupím něco do bytu, když knižní zásoby mám nekonečné :) S Finchem si hlavu nelámu, holt mi nemůže sednout úplně vše, bylo by to pak už možná podezřelé :) Měj se krásně ♥

      Vymazat
  4. moc pekny prehled :-) ja prectu v podstate cokoli, akorat valecny knihy moc nemusim...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ony ty válečné jsou taky každá jiná. Třeba Byl jsem Mengeleho asistentem bylo vážně drastické, ty popisy atd., jiné, které nejsou tolik syrové, anebo se neodehrává děj přímo v koncentračních táborech, se přece jen čtou o něco lehčeji. Každopádně na toto téma musí být nálada, jak ji nemám, knihy prostě čekají :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥