čtvrtek 31. května 2018

Poprvé jsem otevřela – Už mě vidíš?

Krásný podvečer, milí knihomolové :)

Jak jistě víte, Jepici jsem už dočetla a za mě spokojenost, takže tady mám další rozečtenou knihu. Sáhla jsem opět do vod nakladatelství Domino a pustila se do knihy Už mě vidíš od S. J. Bolton. V červnu totiž vychází už čtvrtý díl série s vyšetřovatelkou Lacey Flintovou v hlavní roli, takže jsem si řekla, že už je opravdu načase se do knih pustit. 

 
Anotace:
Novodobý Jack Rozparovač děsí Londýn. Je tady ovšem jeden podstatný rozdíl...
Konec devatenáctého století. Londýnskými ulicemi obchází vražedný přízrak, který si nechává říkat Jack Rozparovač. Své oběti zohavuje a vyřezává jim vnitřnosti. Policii posílá výsměšné dopisy a je na své činy zjevně pyšný. Nikdy není dopaden.
Začátek jednadvacátého století. Jack Rozparovač se vrací. Jako by se zhmotnil jeho duch, jen tentokrát nevraždí laciné prostitutky, ale dobře situované ženy středního věku. Postupuje systematicky a brutálně, přesně podle svého vzoru: obětem podřízne hrdlo a vyjme orgány. Opět posílá dopisy na policii. A policie je bezradná stejně jako tenkrát.
Jeden rozdíl tady ale přece jenom je: vrah je podivně fixovaný na mladou policistku Lacey Flintovou. Proč se jí v dopisech vysmívá? Proč si vybral zrovna ji? Co od ní chce? Možná je klíč k dopadení pachatele právě v odpovědích na tyto otázky. A možná si nakonec bude Lacey přát, aby ty odpovědi nikdy nenalezla...



Blížím se k dvousté stránce a musím vám tedy říct, že stále čekám, kdy mě to chytne. Jsem trochu na rozpacích, protože kniha má na databázi hodnocení hodně vysoké – asi 91%, takže si říkám, proč mě to jako úplně nebere? Že by mě nezaujal námět novodobého Jacka Rozparovače? Nesedí mi ani Lacey Flintová, působí na mě hrozně naivně, ne jako ženská před třicítkou. Její chování mi někdy přjde absolutně nelogické, trucovité. Určitě se časem vyjeví něco z její minulosti, jak to tak už bývá, a já doufám, že si potom řeknu... jo tak proto ... No, uvidíme no. Celkově mi všechny ty postavy zatím připadají ploché. Přestože je příběh vyprávěn v první osobě z pohledu Lacey, nebyla jsem zatím dějem vůbec pohlcena. A doufám, že se to změní, protože jinak mě to bude mrzet. Z autorčiny knihy Má mě rád, nemá mě rád jsem byla totiž nadšená. Docela se bojím, abych Lacey přišla na chuť. Zatím to nevypadá. Kniha se čte dobře, to ano, ale to je tak všechno, co můžu zatím říct.



Jestli jste četli tuto knihu, určitě mi napište, jak se vám líbila. Jen, prosím, bez spoilerů. Já doufám, že mě příběh ještě chytí, nejsem zatím ani v polovině, i když skoro 200 stran je už na rozjezd také dost.

Toto vydání vypustilo Domino na trh v roce 2013 a má 424 stran. Nyní si můžete koupit knihu ve fungl novém vydání, takže vám obálky budou pěkně ladit.


Mějte se krásně a čtěte :)

Vaše Šárka ♥

2 komentáře:

  1. Já už se do téhle série s Lacey Flint chci pustit tak strašně dlouho, dokonce mám doma i všechny díly (kromě teda toho nejnovějšího), ale nějak mě právě odrazovala tahle obálka. Takže knihu s touto obálkou jsem poslala dál a teď čekám na narozeniny a koupím si ji s novou obálku a hezky se mi bude aspoň hodit k celé sérii a už se do ní rozhodně pustím :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥