neděle 8. července 2018

Výlet za knihami do matičky Prahy...

... A óbr hromada knižních přírůstků 

 
Krásnou neděli vám všem :)

Chtěla jsem vám dnes představit knihu, kterou právě čtu, nicméně jsem se nakonec rozhodla pro jiný článek, na který se chystám už od konce června. Poslední červnovou středu jsme s Kačkou z blogu Knižní večírek vyrazily do Prahy. Chtěly jsme se zase po nějaké době (asi po roce?) podívat do antikvariátu ve Spálené ulici. Tam to naprosto zbožňuju a jsem na jednu stranu ráda, že nejsem z Prahy, protože to už by nás knížky vážně vytlačily z bytu.











Obě jsme přijely na hlavní nádraží a vyrazily do víru velkoměsta. Dřív než do antikvariátu jsme ještě zamířily na Karlův most. I přes ty davy turistů to místo miluju. Pokochaly jsme se tedy, udělaly pár fotek a už nás to táhlo do Spálené. Ještě cestou jsme si na rohu Václavského náměstí daly hamburgřík. Hamburgery sice nemusím, ale ve finále byl dobrý a výběr zas tak velký nebyl. A jak byl burger fotogenický :))


No a když jsme trošku nasytily bříško, nechaly jsme se konečně pohltit policemi plnými knih. Což mi připomíná, že jsem byla tak pohlcená, že jsem uvnitř neudělala ani jednu fotku. Zato ale Kačka vyfotila mě.


A jestli jsme něco ulovily? No jéje, zase jsem jela domů obtěžkaná a než jsem došla od vlaku, byla jsem servaná jako pes. Ale to mě přece nemůže rozhodit a už vůbec odradit od knižních nákupů, že jo.


Jelikož poblíž antikvariátu jsou také Levné knihy, zašly jsme i do nich. Tam jsem ulovila jednu knížku. Tuším, že jsem ji zahlédla na kanálu Alibaba má rád a zaujala mě.

Po vyčerpávajících nákupech jsme se musely ještě samozřejmě sladce odměnit. Loni jsme mlsaly v Grévinu vynikající mrkvový dortík, letos tam však rekonstruují, tudíž jsme byly nucené objevit jiné místečko k posezení. A tím se v pasáži Platýz stala kavárna Café McQueen. Daly jsme si výbornou kávičku, dortík a povídaly a povídaly a pod velkými slunečníky také přečkaly lijavec.



Takže jak bylo v Praze? Samozřejmě blaze. A brzy, doufám, zase vyrazíme, ne až za rok :)) Jo, málem bych zapomněla, cestou na hlavní nádraží jsme ještě musely nakouknout do Podzemního antikvariátu. Asi jsem měla pocit, že mám úlovků málo nebo co, tak jsem si přibrala ještě dva kousky.

A konečně vám všechny knihy ukážu. Nejprve dárečky od Káti...


Potom hromada úlovků z antikvariátu ve Spálené...


Ze Zlomených andělů jsem měla velkou radost.


Po této norské trilogii jsem dlouho pokukovala v LK, ale pořád jsem si nebyla jistá, zda do ní jít či ne. Když knihy Kačka objevila po 10,- za kus, už jsem tedy neváhala. 


A další úlovky po 10,-


 
Z této knihy mám také velkou radost, protože paní Medřickou mám moc ráda.



Černé jezero z LK...


A poslední pražské úlovky z Podzemního antikvariátu.


A jelikož je už červenec, nebudu psát další přírůstkový červnový článek a vložím vám sem i další, ještě červnové knihy, které jsem ulovila či dostala.

V knihkupectví Papyrus (teď jsem tedy koukala, že je to už Luxor) v Pardubicích jsem objevila čtvrtý díl ze série s právničkou Tórou od Yrsy Sigurdardóttir Led v žilách. Mám už tedy čtyři díly, měla bych se do série konečně pustit.


Také mi dorazil recenzáček z Domina v klasické tvrdé vazbě a recenzní výtisk povídek od českého autora pana Pohoreckého. O recenzní paperback Temných říčních proudů jste mohli soutěžit na FB stránce mého blogu a kniha už má novou majitelku. Přece si nebudu syslit obě, že.


Knížka pana Pohoreckého je útlounký kousek, takže jsem souhlasila s jeho zasláním k recenzi. Opravdu už si teď navíc mimo stálé spolupráce nic moc nepřibírám. České autory však většinou nikdy neodmítnu, pokud píší žánr, který mi je alespoň trochu blízký. Abych si jako nečtenář fantasy nebo sci-fi vzala recenzní výtisk s tímto žánrem a pokoušela se ho hodnotit, to by byl holý nesmysl.

Profesionálka a jiné povídky
Profesionálka je souborem patnácti kratších povídek se silnými až překvapivými pointami, které ve čtenářích zanechají působivou dohru. Hlavními aktéry jsou zpravidla antihrdinové, zachycení v různých životních etapách. Postavy originálních příběhů o mezilidských vztazích bývají často vystaveny mezním situacím, které obnažují jejich zranitelnost a nevyrovnanost. Přesto, byť i s pomocí ironie, nerezignují.
 
Teda, to je dnes óbr článek. Děkuji všem, kteří dočetli až do konce. Naštěstí textu není tolik.

Zaujala vás některá z knih v tomto článku? Četli jste nebo se chystáte? Určitě mi dejte vědět. Také mi napište, jestli rovněž podnikáte vyloženě knižní výlety.

Mějte se nádherně a krásný zbytek neděle.

Vaše Šárka ♥

12 komentářů:

  1. Tak tu Yrsu moc závidím! Je vidět, že jsi si to užila. :-) A ta "Věčně zpívají lesy" série je mega úlovek, doufám že se dočkáme recenzi, už hrozně dlouho o ní uvažuju právě v LK a nevím jestli do ní jít...:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky. Kdy se dostanu k sérii zatím vůbec nevím, není pro mě prioritní, tak snad jednou :)

      Vymazat
  2. Taky jsem byla v Praze tento tyden jsme prijeli. Snažíme se co nejmíň tahat 😁 tohle bych neunesla

    OdpovědětVymazat
  3. Šárko, nádherné fotky Prahy a báječné knižní úlovky. Také občas na nějakou lahůdku v antikvariátu narazím a neodolám. Vyloženě knižní výlety ale nedělám. Přeji poutavé a pohodové letní počteníčko :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdeňko, moc děkuji za návštěvu. My s Kačkou vyrážíme tak dvakrát, třikrát za rok plus veletrh Svět knihy a veletrh V Havlíčkově Brodě. Myslím, že to úplně stačí jak peněžence, tak mým servaným zádům :)

      Vymazat
  4. Teda klobouk dolů Nasbírat tolik knih za jeden den? Že ty to máš místo posilovny ? :D Opravdu krásné fotky jak knih tak i Prahy. :)

    OdpovědětVymazat
  5. ja myslim, ze vsochno dobrovolne trpime kazdy rok na svete knihy, tahame tuny knih, a i kdyz vime kolik bolesti to je, udelame to dalsi rok znovu :-D takze chapu, ze i dalsi navstevy okolo knih se nesou v podobnem duchu :-P

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný foto - report :-)
    Je skvělé, že jste si výlet do Prahy užily. A odvezla jsis pěknou hromadu knížek. :-)
    Na Zlomení andělé se také chystám :-)
    Tak ať se líbí...

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥