sobota 29. září 2018

RECENZE – Dědictví maorského náčelníka

Autorka: Laura Walden
Překlad: Marta Kališová
Nakladatelství: Alpress
Rok vydání v ČR: 2018
Počet stran: 368
ISBN: 978-80-7543-651-1

Anotace:
 „Milá Sarah, kéž bych ti to všechno mohla sdělit osobně… Tvá matka byla moje nejlepší přítelkyně…“ Když si novinářka Sarah přečte v den svých třicátých narozenin tento dopis, nemůže uvěřit, co se právě dověděla: slavný německý badatel Ludwig Dehn, kterého nařkla z odcizení maorských památek, je její pradědeček! Šokovaná nečekanou zprávou se Sarah vydává odhalit tajemství i prokletí, jaké její pravý původ nese.

Na samotném začátku příběhu nás autorka provádí až třemi dějovými linkami. Obklopí nás množství postav a musím říct, že především jejich vztahové návaznosti se mi trochu pletly. Dále Laura Walden rozvíjí příběh ve dvou časových rovinách, v přítomnosti v roce 2013 a 2014 a druhou na přelomu dvacátých a třichátých let minulého století. Současná linie čtenáře zavádí částečně na Nový Zéland, kde poznáváme Sarah, mladou novinářku, která právě zveřejnila článek o slavném německém badateli Ludwigu Dehnovi, jenž měl v minulosti odcizit kulturní památky náležící Maorům. Dále se ocitáme v německém Hamburku, kde se článek dostane do ruky stařičké dámě Dorothe Dehnové, vnučce zmíněného badatele. Více než článek ji však šokuje fotografie Sarah. Ta podoba. Okamžitě Sarah kontaktuje a rozjíždí se příběh plný dojemného shledání, rodinných tajemství, nevyjasněných citových vztahů, ale také intrik a nebezpečí.


V dějové lince z konce dvacátých let minulého století poznáváme krásnou Maorku Merimu To Pau a německého badatele Ludwiga Dehna. Merima se s Ludwigem seznámí v muzeu v Aucklandu, kde pracuje. Přestože má před svatbou, mezi oběma přeskočí pověstná jiskra a rozhoří se v silný plamen lásky a vášně. Merima neví, co má dělat. Vdát se za muže, kterého nemiluje a kterému se zaslíbila pouze proto, aby splnila přání svého otce na smrtelné posteli, anebo zrušit slovo, vystavit se tak zlobě svých předků, ale poslechnout hlas svého srdce? Navíc na její svatbě s Tamem závisí znovuotevření kulturní památky domu Hinemoa. Nastalá situace Merimě hodně zkomplikuje život, ale možná také otevře oči.

Jak jsem zmínila již v úvodu, začátek knihy byl pro mě hodně zmatený, několik dějových linek, větší množství postav, opravdu jsem se špatně orientovala. Dokonce jsem si vztahy jednotlivých postav vypsala na papír, abych si to ulehčila. S postupným vývojem příběhu se však tento můj problém vytratil a já se těšila, jak se začtu do příběhu plného dávného tajemství. Ano, námět knihy o kulturním dědictví Maorů, rodinných tajemstvích, to vše mě bavilo a zajímalo. Kdyby však celý tento hlavní příběh nezabila přeslazená romantická linka, jak vystřižená z červené knihovny. A to především v té současné lince. Třicetiletá žena, dva muži a věčné dilema... Ten a nebo ten druhý? A nebo snad radši oba? Ne, za mě tohle opravdu ne. Tento sladký karamel táhnoucí se celým příběhem mě dokonale otrávil. Romantická linka v dějové lince z minulosti byla sice také výrazná, ale k té starší době a určité naivitě hrdinky, mi přišla vcelku i patřičná. Ovšem ta současnost...Ne. To jsem mohla klidně sáhnout po harlekýnce, kdybych podobné knihy vyhledávala.

Druhá věc, která ovlivnila negativně můj dojem z knihy, byla spousta překlepů v textu. To, bohužel, ublíží knize dost výrazně. Povedená obálka si naopak zaslouží velké plus.

Komu bych knihu doporučila? Pokud jste fanynky Laury Walden, nevadí mám mírně složitější rozjezd příběhu, výrazná romantická linka, klidně po knize sáhněte.

O autorce:
Spisovatelka pochází z Německa, narodila se v roce 1964. Po studiu práv strávila jako právní čekatelka řadu měsíců na Novém Zélandu. Zdejší prostředí ji natolik uchvátilo, že po návratu začala psát barvité reportáže.. Od nich nebylo daleko k nápadu, aby se Nový Zéland stal místem děje jejího románu. Po nějaké době se vzdala původně vysněné advokátní profese, stala se novinářkou a autorkou scénářů. Pokud nyní Laura Waldenová nepobývá na Novém Zélandu, žije s rodinou v Hamburku.



Hodnocení: 72%

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Alpress. Knihu zde můžete zakoupit.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za tvůj komentář ♥