čtvrtek 8. listopadu 2018

Knižní přírůstky – říjen #5

Krásný den, přátelé :)

Mám tady ještě nějaké říjnové přírůstky, tak vám je představím. Jedna knížka je recenzní výtisk a ostatní jsem si objednala na Knižním klubu.


Na Knižním klubu jsem si objednala pět knih. Všechny byly v akci, takže mě stály pár korun.


Na Marka Slouku mě nalákala Dorota Noon ve svém videu, tak jsem zvědavá, jak se mi bude líbit.

Viditelný svět – Mark Slouka
Román o hrdinství, zradě a osudové lásce. Jeho vypravěč, syn českých emigrantů v Americe, pátrá po smrti rodičů v Čechách po záhadné milostné epizodě v životě své matky, jež v době protektorátu navždy osudově poznamenala vztah mezi ní a jeho otcem. Jak postupně skládá ze vzpomínek pamětníků, dalších pramenů i vlastní fantazie celou historii, čtenář je stále silněji vtahován do dramatického příběhu, točícího se kolem atentátu na Reinharda Heydricha a jeho skrývajících se pachatelů a vedoucího nakonec ke zcela nečekanému vyústění. 
Román je brilantní sondou do neklidné duše jeho vypravěče i dalších postav, vystavených mimořádné životní zkoušce a marně se pokoušejících uniknout z dosahu tíživé minulosti.


Policejní stanici Brooklyn jsem zaregistrovala už tenkrát, když vycházela. Moc se mi zalíbila obálka. Potom jsem se dívala i na databázi, že recenze jsou docela příznivé. A když byla teď kniha v akci, neváhala jsem.

Policejní stanice Brooklyn – Lawrence H. Levy
Rafinovaný příběh s nezapomenutelnou hlavní postavou, která se setkává s mnoha známými historickými osobnostmi, je zasazen do New Yorku roku 1888. Mladá, chytrá a cílevědomá Mary Handleyová z Brooklynu se snaží prokázat vraždu Charlese Goodriche, bratra významného člena newyorské městské rady a účetního Thomase Edisona. A prosadit se ve světě mužů – politiků i policistů.


Další dvě knihy jsou z nakladatelství Domino. Tři dámy na zhubnutí jsem chtěla už dávno, takže u ní jsem také neváhala.

Tři dámy na zhubnutí – Lucy Diamond
Existuje celá řada důvodů, proč chceme zhubnout. Jedním z nich je i to, že jsou pro nás nadbytečná kila zástupným problémem. Maddie je tlustá. Morbidně tlustá. Manžel jí sice říká, že ji má rád takovou, jaká je, ale děti se za ni stydí, matka do ní ustavičně rýpe a šéfka ji dotlačila k účasti na mediálním projektu o hubnutí, který je pro Madii zdrojem nekonečného ponížení. Zkrátka a dobře, Maddie má dost dobrých důvodů, aby se přidala ke Krotitelům tuků, což je skupina lidí, kteří se snaží o snížení své hmotnosti. Ve stejný den přichází i Jess. Pracuje v kosmetickém salónu, mezi zákaznicemi je oblíbená, zato nadřízená jí neustále vmetá do tváře, že svou tloušťkou dělá salónu ostudu. A pak je tady ještě její milovaný Charlie, který už není tak láskyplný jako dřív... Jess doufá, že když shodí nějaké to kilo, Charlie ji bude mít zase rád a konečně ji požádá o ruku. Třetí nově příchozí je Lauren, rozvedená majitelka seznamovací agentury, o níž doslova a do písmena platí, že kovářova kobyla chodí bosa: ačkoli úspěšně dává lidi dohromady, sama žije jen s kocourem. Pak se ale na scéně objeví atraktivní kuchař Joe, který dává nepokrytě najevo, že jeho partnerka musí být štíhlá... Tomu se říká motivace! Tři mladé ženy, které se přidaly ke Krotitelům tuků, si slíbí, že se budou navzájem podporovat. A příležitostí k tomu dostanou víc než dost, protože nadbytečná kila nejsou zdaleka to jediné, co dokáže ženu pořádně potrápit.


Nad Srdeční záležitostí jsem dlouho přemýšlela, ale když byla kniha teď asi za 29,-, tak jsem si řekla, že zkusím. Myslím si ale, že to bude spíš pro mladší ročník.

Srdeční záležitost – Gilles Legardinier
Středoškolská léta nás formují pro celý život: v dobrém, ve zlém, ve všem. Pokud bychom chtěli najít ukázkový příklad šťastné holky, našli bychom ho v Camille. Studuje poslední ročník gymnázia na malém městě, je obklopena partou nerozlučných kamarádů, se kterými se zná už od školky, a jako všichni lidé jejího věku si klade spoustu otázek o životě, lásce a přátelství. S blížící se maturitou se dny začínají plnit starostmi s učením, profesory a rodiči. Camille ale brzy přijde na to, že skutečné problémy vypadají docela jinak: nedlouho před maturitou zjistí, že její nejlepší kamarádka Lea trpí nevyléčitelnou nemocí. Je to šok. Co teď? Přijmout krutou pravdu, anebo se držet naděje na zázrak? I přes tíhu situace a vlastní strach se Camille a ostatní spolužáci snaží být Lee oporou, tráví s ní čas a především dělají všechno pro to, aby byla Lea šťastná a spokojená. Před krutou diagnózou se ale jen tak utéct nedá a nikdo vlastně neví, kolik času Lee zbývá. A tak je nutné nepromarnit ani minute, užívat života a vytvářet sin a Leu jen ty nejlepší vzpomínky.


Posledním přírůstkem z Knižního klubu je Cukrová panenka. Nad ní jsem taky přemýšlela, jestli ano nebo ne, nakonec jsem zkusila, tak uvidím.

Cukrová panenka – Laura Lane McNeal
Působivý debut s atmosférou oblíbeného románu Černobílý svět. Malou Liberty zavane osud z Washingtonu do jižanského New Orleans, kde ji u babičky zanechává matka na čas po smrti Libertina otce. Krátké prázdniny se však nepředpokládaně prodlouží a prostředí amerického Jihu šedesátých let dává dívence poznat černošskou mentalitu a kulturu a otevírá jí úplně jiný svět. Po vzoru svého jména, znamenající svoboda, a pod vedením svérázné babičky zde Ibby, jak jí všichni říkají, dospívá. V domě babičky Fannie žije také černošská hospodyně a její dcerka Queenie, se kterou se Ibby hned skamarádí. V domě se dodržují jistá pravidla, a to především zásadně se neptat na minulost – ta totiž skrývá nepříjemné rodinné tajemství…


A úplně posledním přírůstkem tohoto článku je recenzní výtisk z nakladatelství Cosmopolis Dopis. Knihu mám už přečtenou, tak můžete brzy očekávat recenzi.

Dopis – Kathryn Hughes
Tina Craigová pracuje do úmoru, a ještě k tomu o sobotách prodává v dobročinném obchodě, aby ve svém nešťastném domově trávila co nejméně času. Když prohledává kapsy starého obleku, který někdo charitě věnoval, objeví dopis se zalepenou ofrankovanou obálkou bez razítka. Dopis otevře a přečte si ho – a to změní směr jejího života navždy.
Billy Stirling ví, že se nezachoval právě hezky, ale doufá, že může ještě všechno napravit. 4. září 1939 se posadí a napíše dopis, o němž doufá, že změní budoucnost. 
A to se také stane – ale více způsoby, než by si kdokoliv dokázal představit…

Je načase otevřít Dopis.


Četli jste některou z knih? Nebo se na některou chystáte? Určitě mi napište do komentářů :)

Vaše Šárka ♥

5 komentářů:

  1. Kniha Dopis by mě také lákal :)
    Jinak jsem zvědavá, jak se Ti bude líbit Cukrová panenka, já ji četla v srpnu a byla to pěkná kniha, ne výborná, ale pěkná :) (aspoň pro mě)
    A knihu Srdeční záležitosti mám doma, ale mám v úmyslu knihu darovat nebo jinak poslat dál, protože se k ní nakonec nedostanu....

    OdpovědětVymazat
  2. moc pekna hromadka, zajima me nazor na Cukrovou panenku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem na ni zvědavá, ale kdy se k ní dostanu, to je ve hvězdách :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥