pátek 7. června 2019

RECENZE – NASLADKO – zdravě, moderně, snadno

Autorka: Tereza Obermajerová
Nakladatelství: Fortuna Libri
Rok vydání: 2019
Počet stran: 110
ISBN: 978-80-7546-206-0

Anotace:
Na sladké se dá jít zdravě a tato kuchařka je toho důkazem. Kombinuje raw, veganský a bezlepkový i klasický přístup. Nevzdává se cukru, ale snaží se ho nahrazovat přírodními sladidly. Namísto pšeničné mouky je použita mouka zdravější. A i když se v kuchařce laktóza neřeší, najdete experimenty i s nemléčnými výrobky. Autorka peče klasické dorty a koláče, samozřejmě po svém, miluje raw dorty a vymýšlí sladké drobnosti ke svačině, kávě nebo aperitivu. Zkuste to jako ona – sladce a zdravě! A nebojte se, nebudete potřebovat žádné speciální roboty, vystačíte si jen s mixérem, holýma rukama a vařečkou.

Odjakživa miluji sladké. Ale nemůžu se cpát denně klasickými sladkostmi, pokud nechci být jako koule a také si zadělat na zdravotní problémy. Proto sladkosti ve zdravém provedení jsou skvělou volbou pro všechny mlsouny.



Kuchařka je vcelku útlá v měkké vazbě, ale není to klasický měkoučký paperback, je hodně tuhá, což je dobře. Obsahuje na padesát receptů, doplněných krásnými fotografiemi. Kombinuje raw, veganský, bezlepkový i klasický přístup. Autorka se nevzdala cukru, nýbrž ho nahrazuje přírodními sladidly. Používá zdravější druhy mouky.




V publikaci najdete raw dorty, lívance, zdravé kaše, smoothie, zdravou zmrzlinu, vafle, domácí sušenky, pudink, bábovku a spoustu dalších rozmanitých a lákavých dezertů. 

Grafické zpracování knihy je skvělé, jsem ráda, že fotografie jsou u každého receptu. Recepty jsou popsané srozumitelně, takže můžete hned začít vesele míchat, šlehat, mrazit nebo péct.



Pokud jste rozmlsaní jako já a chcete svému tělu dopřát potěšení ve zdravějším stylu nebo máte malé děti a nechcete je zahlcovat klasickými sladkosti, určitě se po této knížce podívejte.

O autorce:
Osudový zlom pro mě nastal, když syn slavil narozeniny. Dort bez chuti, z vyhlášené cukrárny, a za dva tisíce korun?! Odpovědí na zklamání byl můj první dort celý potažený marcipánem. Uspěla jsem tenkrát nejen u syna, ale i u okolí. Od té doby peču pro rodinu, pro známé a kamarády. Postupem času mě začalo zajímat i to, z čeho připravuji všechno to sladké. Klasika mi už moc nevyhovovala. A tak se zdravá výživa u mě začala pomalu zabydlovat. Zdravých receptů se mi za těch pár let nastřádalo na desítky. Kuchařka byla nejdřív sen. Ale nyní je tady. A já doufám, že i vám dopomůže k sladkému (zdravému) životu. 

Hodnocení: 100%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Fortuna Libri. Knihu zde můžete zakoupit. 

2 komentáře:

  1. Také miluju sladké! Myslím, že se po kuchařce poohlédnu, protože vypadá moc dobře a přitom by člověk mohl jíst zdravě a mlsat bez výčitek. Díky za tip! :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj komentář ♥