čtvrtek 2. července 2020

RECENZE: Vražda na blatech

Autorka: Catherine Shepherd
Překlad: Rudolf Řežábek
Počet stran: 312
ISBN: 978-80-271-1335-4

Kolik dívek ještě zemře, než najdou jejich vraha? Julia Schwarzová o smrti něco ví. Pracuje totiž jako forenzní specialistka na pitevně. Spolupráce s kriminální policií a objasňování násilných úmrtí jsou u ní na denním pořádku. Ráda své případy zkoumá přímo na místě činu. Když ji kriminální komisař Florian Kessler přizve k nálezu mrtvého těla mladé dívky na blatech, nezaváhá ani chvilku. Nakonec jsou poznatky z místa činu to jediné, z čeho můžou při vyšetřování vycházet. Během přepravy na pitevnu je totiž tělo dívky ukradeno. Rozběhne se pátrání, které ale místo ztracené mrtvoly odhalí další oběť. Julii vrtá hlavou podezření, že by mohlo jít o sériového vraha, přestože provedení obou vražd je rozdílné. Jediným spojením mezi případy se zdají být podivné symboly, které mají obě mrtvé vytetované na břiše. Bohužel je nalezena další mrtvá dívka a pro vyšetřovatele začíná boj s časem. Pokud nemá být obětí mnohem víc, musí pochopit, proč a jak si pachatel dívky vybírá a jaký význam pro něj mají vytetované symboly.

Julia Schwarzová pracuje jako lékařka na patologii Ústavu soudního lékařství. Spolupracuje s policií při objasňování násilných smrtí. Jednoho dne je pozvána k případu nálezu mrtvoly mladé dívky na blatech. Bohužel se objeví další oběť a všechny indície ukazují na sériového vraha. Možnost stejného pachatele potvrzují totožná tetování, která mají oběti na břiše. Co znamenají? Co za přítomností zvláštních symbolů stojí? Je potřeba vypátrat vraha co nejdřív, jinak zemřou další dívky.

S touto knížkou jsem to měla malinko takové rozporuplné. Po velkou většinu stran mě autorka dokázala udržovat v napětí, děj měl stoupající, gradující tendenci, ale zápletka, která se týkala mayských rituálů, a většinu čtenářů nejspíš osloví a budou ji brát jako originální, mě úplně nezaujala. Nicméně mě bavily kapitoly z prostředí soudního lékařství. Hlavní postava Julia mi sedla, byla mi sympatická jako člověk. V několika kapitolách se dozvídáme také podrobnosti z její minulosti, které nejsou vůbec růžové. Mezi ní a komisařem Florianem Kesslerem to mírně jiskří, což se tak nějak dá předpokládat. Určitě se těším na další díl se sympatickou patoložkou. Nahlédnutí do její práce mě totiž opravdu bavilo.

Příběh je vyprávěn v třetí osobě a sice z pohledu více postav. Střídá se pohled doktorky Julie, jedné z obětí, kriminálního komisaře Floriana a také vraha.

Autorka nám ve své knize přibližuje nejen kult Mayů, ale také nebezpečí sociálních sítí.

Suma sumárum jde o dobrý, detektivní příběh, který si čtenář jistě užije, a já ho sama za sebe doporučuji. Kniha vás jistě na první pohled zaujme velice povedenou obálkou. Naštěstí zaujme i na ten pohled druhý, když knihu otevřete a začtete se.

Catherine Shepherd je německá autorka bestselerů. S rodinou žije v malém městečku Zons na řece Rýn. Původně se sem přestěhovala, aby byla blíž ke své práci ve velké německé bance v Düsseldorfu. Nicméně středověká atmosféra městečka a vydávání vlastním nákladem namíchali ducha psaní, který v ní nečinně dřímal mnoho let. Pak začala psát a výsledkem je série krimi novel ze Zonsu, mix skvělého thrilleru a tajemného příběhu ze středověku.

Hodnocení: 82%

Za poskytnutí recenzního výtisku velmi děkuji nakladatelství Cosmopolis. Knihu můžete zakoupit zde.