RECENZE – Pláž v Chorvatsku

Julie Caplin
Překlad: Michaela Klevisová
Počet stran: 360
ISBN: 978-80-271-2935-5

Romantická plavba zalitá sluncem a letní pohodou

Odplujte do krásného Chorvatska za letním sluncem, třpytivě tyrkysovým mořem a romantickým příběhem, který nedokážete odložit, dokud ho nedočtete! Maddie je milá a rozumná třicetiletá žena, ale má i svou bohémskou stránku: vystudovala dějiny umění a chtěla by se prosadit jako výtvarnice. Zatím neměla štěstí, je bez peněz, a tak přijme nabídku letní brigády: bude pracovat jako hosteska na luxusní jachtě v Chorvatsku, na které se plaví parta přátel z módní branže. Práci jí dohodila kamarádka Nina, jejíž bratr Nick je jedním z hostů na lodi. Pochází z úplně obyčejné farmářské rodiny, ale teď chodí s modelkou Tarou, se kterou se seznámil, když na jeho farmě probíhalo focení módy. Maddie se snaží obstát v roli hostesky a vyhovět zhýčkaným hostům, jenže arogantní Tara jí to moc neulehčuje. Mezi Nickem a Tarou to začíná pomalu skřípat, přece jen pocházejí každý z jiného světa. O Maddie se zajímá jeden z hostů, hezký a bohatý Simon, který oceňuje její výtvarný talent a plné křivky – myslí to ale upřímně? Zároveň si Maddie uvědomuje, že se jí čím dál tím víc líbí Nick…

Maddie studovala dějiny umění, ovšem nesplnil se jí sen vystavovat v londýnské galerii. Odjede tedy do Chorvatska na jachtu na letní brigádu, kde nastoupí jako holka pro všechno, tedy hosteska, kuchařka, uklízečka, vodní taxi. Po jachtě se plaví skupina mladých, bohatých lidí s různými, nesnesitelnými výstřednostmi. Především modelky jsou občas na zabití. S jednou z nich, snad s tou nejarogantnější ženskou pod sluncem, chodí bratr její kamarádky Niny Nick. Díky Nině se Maddie k této práci na moři dostala. Nick je obyčejný chlap, který se s modelkou Tarou seznámil při focení u nich na farmě. Do tohoto světa přepychu vůbec nezapadá, ale protože vypadá sakra dobře, Tara se ho drží. Maddie si se svou urostlou postavou mezi krásnými, štíhlými dívkami připadá jak neohrabaný slon. Mezi dvojicemi na jachtě to začíná během plavby skřípat a Maddie stále víc pokukuje po Nickovi.

Miluji knihy Julie Caplin a na Pláž jsem se proto moc těšila. Samozřejmě mě nezklamala. Autorčin styl psaní mě prostě baví. Její romány nejsou přeslazené, i když jde o romantiku. V této knize jsem se navíc mohla vrátit v představách k jedné naší chorvatské dovolené, přestože jsme ji trávili na jiném místě. Autorka úchvatně popisuje starobylá městečka, kde jachta kotvila a kam chodila Maddie na nákupy potravin. Čtenáři se také dozví nějaké detaily ze světa modelek, jak žijí, jak přemýšlí a co je pro ně na prvním místě. Samozřejmě nechybí mezilidské vztahy a láska.

Kniha vás jistě hned na první pohled naláká na nádhernou obálku. Všechny knihy série se pyšní překrásnými přebaly. Autorkou ilustrací je Kateřina Brabcová, které opravdu tleskám za tyto skvosty.

Pokud jste ještě od Julie Caplin žádnou knihu nečetli, určitě to napravte. Já doporučuji jak Pláž v Chorvatsku, tak všechny tři předešlé.

Julie Caplinová je závislá na cestování a dobrém jídle. Neustále hledá perfektní gin a je neuvěřitelně vybíravá, co se sklenic, toniku a ozdob týče. Mezitím napsala svůj debutový román, který se odehrává v jednom z mnoha měst, která během let navštívila.
Pracuje v PR, mnoho let cestovala po Evropě spolu s nejlepšími novináři píšícími o jídle a pití a objevovala gastronomické skvosty v Itálii, Francii, Belgii, Španělsku, Kodani a Švýcarsku. Těžká práce, ale někdo to dělat musí. Tyto cesty ji inspirovaly k napsání trilogie The Little Café in Copenhagen (Kavárna v Kodani), The Little Brooklyn Bakery a The Little Paris Patisserie.

Hodnocení: 90%

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Cosmopolis. Knihu zde můžete zakoupit.